Astra J open luchtfilter.

kijk als er geen vragen over binnenkomen bij simota dan nemen ze aan dat er geen interesse voor is, dat lijkt me ook enigzins logisch.

Maar goed, ze hebben ze in de planning staan.

de astra J is overigens helemaal geen 4 jaar in productie

Op de IAA in Frankfurt presenteert Opel in 2009 de Astra J. (17 tot en met 27 september 2009)

dus toen werdt hij gepresenteerd, ik weet niet wanneer de eerste ook daadwerkelijk geleverd werdt.

De wagen is momenteel verkrijgbaar in vier carrosserievarianten.

Hatchback (5-deurs)

Stationwagen (5-deurs)

GTC (vanaf 7 juni 2011)

Coupé-cabrio (nog niet verkrijgbaar)

en de OPC pas sinds kort, deze is enkel als GTC-OPC te verkrijgen, een andere variant zoals in het verleden van de stationwagon OPC zal er niet komen.

Mark

http://www.astratuningclub.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

het type publiek dat een 1.4 turbo koopt in de astra is vrij jong en die kopen geen 5-deur of break maar gaan eerder voor een 3 deur lees sportiever maar deze is maar pas uit is en zal er sneller vraag voor zijn en zullen ze het effectief produceren.

de 1.4 turbo is dan ook nog een vrij nieuw blok en het is altijd afwachten wat de markt doe (lees verkoop van het blok)

een nieuwe filter maken kost toch een vrij mooi centje en als de verkoop een flop is dan sta je daar met al je filterkes en een serieuze streep door de rekening...

Mark, weet je nog dat cai systeem van Simota? Waar Eddy mee reed? Die was echt dik. Mooi en goed systeem met een aanzuigbuis bijna zo breed als de grill :thumb

Kevin heeft 'm trouwens overgekocht.

Volgens mij heeft de opc standaard een bredere aanzuigbuis, dus het is goed mogelijk dat je als je een sport luchtfilter gebruikt je ook de aanzuigbuis van de opc kan monteren king:

Alle beetjes helpen

Mark

www.AstraTuningClub.nl

Je weet maar nooit. Je moet het om de 5000km schoonmaken, en op de website van www.simota.com staat dat de filter inge-olied moet worden met instructies en bij de andere europese site staat dat het niet hoeft. Conlusie is, hoeft niet maar je kan het doen. Een vriend van mij heeft de cleaning kit meegekregen, en een andere rijd al 1 jaar probleemloos rond zonder te hoeven olien. Wil je zeker zijn, mail ze gewoon. Ze moeten in iedergeval schoongemaakt worden.

Kan tis maar wat je wilt, wil je goed onderhoud, dan om de 5000km. Dat doet een vriend van mij tenminste met de cleaning kit, de andere heeft er al 35000km zonder problemen gereden. Goed onderhoud is alles.

Edited: was stoned toen ik scheef schreef

Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk

Nou ja, als je een goed werkend auto wilt hebben is onderhoud noodzakelijk toch.

Vind ik wel. Maar nu heb je me in de war gebracht gozert :P

Volgens de fabrikant hoeft bij 50.000km pas het filter schoongemaakt worden. Of was het nu 5000?

Zit via de phone te surfen, zoek het vanavond wel op :P

Mijn vriend werd aangeraden gwn om de 5000km schoon te maken voor goede performance. Verder zoals ik al zei het is niet nodig bij simota. Maar als je het diet is het gezond voor je motor.

Quote: TIPS VOOR HOGERE PRESTATIES MET EEN K&N LUCHTFILTER

Afhankelijk van de rijomstandigheden dient u het K&N filter bij gebruik op de openbare weg te reinigen om de 50.000-80.000km. Bij off-road gebruik of bij stoffige omstandigeheden zult u het filter vaker moeten reinigen.

Bron: http://www.knfilters.nl/cleaning.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar IK ben het met je eens Iquick, ik geloof niet in 50.000 - 80.000km. Doet het zelf ook rond de 5000km.

:thumbup

Met de papieren filter deed ik het ook nooit totdat ik het een keer open maakte damn vies hell no voortaan gwn schoonmaken 1 keer in de half jaar. Boom blaadjes lagen er zelfs in vraag me af hoe dat daar terecht komt. Was ook zwart alles.

De opc heeft stnadaard geen grotere aanzuigbuis :agent de aanzuigbuis die aangeboden wordt door tuners (eds ect.) zijn allemaal orginele opel aanzuigbuizen. ze zitten op de vectra met turbo diesel. dus kijk eerst ff op de sloop en bestel hem anders bij de opel dealer=de goedkoopste

Ik heb ook een Vectra C Turbo aanzuiguis jonguh! Betaal je volgens mij 30 pleuri voor bij de dealert. Ik heb 'm van iemand anders overgenomen destijds, z.g.a.n. voor de helft van de prijs! :thumb

Verschil kun je goed merken t.o.v. standaard. Dikke aanrader dus.

@NoFear1696 wrote:De opc heeft stnadaard geen grotere aanzuigbuis :agent de aanzuigbuis die aangeboden wordt door tuners (eds ect.) zijn allemaal orginele opel aanzuigbuizen. ze zitten op de vectra met turbo diesel. dus kijk eerst ff op de sloop en bestel hem anders bij de opel dealer=de goedkoopste

Ik kreeg deze foto vanuit het oostblok, zie het verschil tussen een astra H en een astra H opc aanzuigbuis

2lcqzko.jpg

Mark

www.AstraTuningClub.nl

@opel-mark wrote:@NoFear1696 wrote:De opc heeft stnadaard geen grotere aanzuigbuis :agent de aanzuigbuis die aangeboden wordt door tuners (eds ect.) zijn allemaal orginele opel aanzuigbuizen. ze zitten op de vectra met turbo diesel. dus kijk eerst ff op de sloop en bestel hem anders bij de opel dealer=de goedkoopste

Ik kreeg deze foto vanuit het oostblok, zie het verschil tussen een astra H en een astra H opc aanzuigbuis

2lcqzko.jpg

Mark

http://www.astratuningclub.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.txautosport.co.uk/mk4-astra-gsi-sri-turbo-enlarged-air-intake-pipe-kit-214-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

hier is die ook niet echt duur

Terug
Naar boven