Astra H TwinTop - kofferbak stellen

er zitten ook 2 stelpunten aan het frame waarmee je de hoogte van de voorste plaat afstelt. Zijn 2 "wieltjes" die je door een clipje te verwijderen kunt verdraaien (en zo de hoogte regelen).

Is "ter hoogte" van het hoofd zeg maar, maar dan aan de zijkant in het frame boven de deur.

Daarbij is het wel zo, als de rubbers lang niet goed behandeld zijn, dan heeft het wel een paar behandelingen nodig om weer goed te worden hoor....

Keep us posted!!!

Kon het niet laten om er net toch nog weer even naar te kijken.

Vocht achter passagiers stoel komt weg van rubber op het 2e dak deel. Die moet naar achter / kofferbak afvoeren, maar als ik in de auto stap met nat dak zie ik druppels onder dat rubber hangen, deze druppels vallen precies tussen stoel en bank in dus vandaar dat ik niets zie op de bekleding. Het rubber heb ik ff nagekeken, zie daar geen problemen bij. Heb de rubbers netjes onder de bekleding weggewerkt en boel weer gesloten. Nu maar ff afwachten tot het weer gaat regenen.

Mbt de achterbak, nog steeds zeiknat, net weer een halve liter eruit gehaald. Heb de bekleding tegen de achterbank los gehaald, daarachter is niets geks te zien, dus geen roest / vochtsporen, etc. Toch komt daar nog ergens water de kofferbak in, want er staat echt een mm of 5/6 aan water. Inmiddels heb ik standaard een spons en een doek erin liggen en de bekleding eruit om het water er snel uit te kunnen halen. Wat me wel opvalt is dat die wing aan rechts als het dak open is, de wing van de afdekplaat raakt. De kofferbak lijkt rechts iets naar voren te moeten.

is moeilijk zo te zeggen, maar het is waarschijnlijk echt afstellen rubbers....

die flap moet je zelf afstellen, niet de kofferbak trouwens :)

Ik herken alles wat astra Dls heeft geplaatst. Heb ook een astra Twintop uit 2008. Lekkage rechts achterbank en passagierskant. Alle rubbers ingesmeerd lijkt nu opgehouden te zijn. Echter ontdekte ik in de kofferbak makkelijk een halve liter water aan en dat lijkt naar binnen onder de matjes te stromen. De rubbers van de kofferbak nagelopen en zag ook dezelfde afwijking als op de fotos van de topic starter. Ben benieuwd wat jij hebt gedaan om het op te lossen.

Terug
Naar boven