[Astra H] Licht variant programmeren / OP-com vraagjes

Juffer1

Woont hier bijna
Er is een optie om het dimlicht in de Astra H zo te programmeren dat deze gaan branden zodra de motor loopt (variant 5).

Nu heb ik daar op dit forum wel een lijstje van gevonden welke varianten er zijn maar in welk menu programmeer ik dit ?

Ik heb zowel een OP-com als een TECH2 ter beschikking maar in beide kan ik deze optie nergens terug vinden.

Overigens zou er ook een optie moeten zijn om de ramen te laten sluiten bij het afsluiten van de auto maar deze optie is alleen te programmeren via de OP-com ?

Hopelijk kunnen jullie mij hier verder mee helpen.

Gr. Arjan

Comfort sluit van de ramen is echt zalig! Even ontgrendelen blijven vasthouden en de elec. ramen gaan open!

Comfort sluit van de ramen is echt zalig! Even ontgrendelen blijven vasthouden en de elec. ramen gaan open!

Bij mij ging in stand 1 enkel de verlichting e.d. branden als de wagen gestart was niet als het op contact gezet werdt.

Dat van die windows comfort closing moet ik ook eens nakijken, dat lijkt me wel handig.

Mark

www.astratuningclub.nl

Bij mij ging in stand 1 enkel de verlichting e.d. branden als de wagen gestart was niet als het op contact gezet werdt.

Dat van die windows comfort closing moet ik ook eens nakijken, dat lijkt me wel handig.

Mark

www.astratuningclub.nl

@Juffer1 wrote:

Overigens zou er ook een optie moeten zijn om de ramen te laten sluiten bij het afsluiten van de auto maar deze optie is alleen te programmeren via de OP-com ?

Gr. Arjan

Als ze dat comfortsluiting noemen heb ik het wel voorbij zien komen hoor met spelen ;)

In de REC :

Windows Comfort Closing - Closes glass while holding the keys on the key fob

Present / Not Present

Ik denk op present zetten Suc6

@Juffer1 wrote:

Gr. Arjan

Als ze dat comfortsluiting noemen heb ik het wel voorbij zien komen hoor met spelen ;)

In de REC :

Windows Comfort Closing - Closes glass while holding the keys on the key fob

Present / Not Present

Ik denk op present zetten Suc6

Oke Mark,

Bij stand 1 werkt alles ook al op het contact is niet fijn

Mijn zoon heeft xenon staat ook op 5 ( dat wil je niet laten starten op contact )

@ Arjan

Als je autostand heb, wel bij daglicht instellen en testen hoor :jerry

Bij mij hadden ze het gedaan op een bewolkte dag en onder de boom en daarom dacht ik ook eerst dat stand 1 goed was

Maar toen ik me eigen op-com had gauw naar 5 gezet

Gr Jan

Oke Mark,

Bij stand 1 werkt alles ook al op het contact is niet fijn

Mijn zoon heeft xenon staat ook op 5 ( dat wil je niet laten starten op contact )

@ Arjan

Als je autostand heb, wel bij daglicht instellen en testen hoor :jerry

Bij mij hadden ze het gedaan op een bewolkte dag en onder de boom en daarom dacht ik ook eerst dat stand 1 goed was

Maar toen ik me eigen op-com had gauw naar 5 gezet

Gr Jan

@ opel-mark,

Ik heb hem op 1 gehad hoor werd er niet blij van :cry

Alles brande/werkte zodra de motor gestart werd. :wtf

Stadslicht, licht bij de kachelknoppen, lampje in de cockpit en me CiD schakelde niet meer naar dag en nacht stand.

Nu op stand 5

bij daglicht

Alleen Dimlicht als de motor loopt verder niets.

Bij avond/schemer

Werkt de autostand gewoon, en gaat de normale avondverlichting aan. CID schakeld ook om naar nacht

Gr Jan

@ opel-mark,

Ik heb hem op 1 gehad hoor werd er niet blij van :cry

Alles brande/werkte zodra de motor gestart werd. :wtf

Stadslicht, licht bij de kachelknoppen, lampje in de cockpit en me CiD schakelde niet meer naar dag en nacht stand.

Nu op stand 5

bij daglicht

Alleen Dimlicht als de motor loopt verder niets.

Bij avond/schemer

Werkt de autostand gewoon, en gaat de normale avondverlichting aan. CID schakeld ook om naar nacht

Gr Jan

in de UEC kan je de diverse varianten kiezen voor je voor verlichting en in de REC voor je achter verlichting.

in de UEC kan je de diverse varianten kiezen voor je voor verlichting en in de REC voor je achter verlichting.

gedaan met Op-Com

Ik heb alleen de UEC gedaan

achter in de REC niets

Alles werkt zoals voor het instellen

Enige is dat de dimlichten branden als motor loopt verder geen verschil

gedaan met Op-Com

Ik heb alleen de UEC gedaan

achter in de REC niets

Alles werkt zoals voor het instellen

Enige is dat de dimlichten branden als motor loopt verder geen verschil

Arjan ik denk enkel dat jij variant 1 moet hebben, daar stond hij bij mij op, op het moment dat de motor loopt gaan dan pas je lampen branden.

Je moet wel in de gaten houden dat je groot licht dan NIET werkt tot je de lichtschakelaar op licht zet (erg vreemd).

zoek met opcom in : diagnostics - year - astra H - body - UEC (Underhood Electronic Center) kies optie 1 t/m 5 en klik op program

Mark

www.astratuningclub.nl

Terug
Naar boven