Astra GTC aanschaffen tips/ervaring?

Onderbroekie

Post veel
Beste Astra rijders,

Ik rij al geruime tijd een Corsa B GSI 99. Heel misschien wordt het tijd dat ik een ander auto ga aanschaffen ik twijfel tussen een Astra GTC of een Corsa D 1.4.

Ik zie op verschillende site's een Astra GTC staan.

Mijn voorkeur gaat uit naar een Astra GTC, 3 deurs, 1.6 blok erin.

En ik zit met wat vragen wie kan mij hierbij helpen?

Maar hoeveel verbuikt hij gemiddeld in de stad ( ligt aan je rechtervoet maar ik rij vlot door )

En is het onderhoud wel goed te doen ten opzichten een corsa b gsi?

2.0 wauw hahah blijf toch maar bij een 1.6 aangezien me portomonee dat ff niet kan hebben de turbo.

Maar hoe zit het met de onderhoud? kwa kosten aan onderdelen

@frank de jonge wrote:Ik denk eigenlijk dat je met de GTC 2.0 turbo net zo zuinig rijdt. Ik kan makkelijk 800km halen op een volle tank (52ltr).

2.0 wauw hahah blijf toch maar bij een 1.6 aangezien me portomonee dat ff niet kan hebben de turbo.

Maar hoe zit het met de onderhoud? kwa kosten aan onderdelen

@frank de jonge wrote:Ik denk eigenlijk dat je met de GTC 2.0 turbo net zo zuinig rijdt. Ik kan makkelijk 800km halen op een volle tank (52ltr).

Verder rij ik nog niet zo heel lang in mn GTC dus kan er nog niet superveel over zeggen. TOT nu toe sinds ik em heb en de gemaakte kosten onder garantie vielen heb ik nog geen gekke dingen mee gemaakt.

Verder rij ik nog niet zo heel lang in mn GTC dus kan er nog niet superveel over zeggen. TOT nu toe sinds ik em heb en de gemaakte kosten onder garantie vielen heb ik nog geen gekke dingen mee gemaakt.

Ja meestal gebeuren er gekke dingen na de garantie

@frank de jonge wrote:Verder rij ik nog niet zo heel lang in mn GTC dus kan er nog niet superveel over zeggen. TOT nu toe sinds ik em heb en de gemaakte kosten onder garantie vielen heb ik nog geen gekke dingen mee gemaakt.

Ja meestal gebeuren er gekke dingen na de garantie

@frank de jonge wrote:Verder rij ik nog niet zo heel lang in mn GTC dus kan er nog niet superveel over zeggen. TOT nu toe sinds ik em heb en de gemaakte kosten onder garantie vielen heb ik nog geen gekke dingen mee gemaakt.

Ik weet niet welke type 1.6 je gaat nemen, maar een maatje van me had laatst zijn bobinerail kapot van zijn 5-deurs!

Hier zit een Z16XEP in.

Dit schijnt vaker voor te komen, kost een paar 100 euro.

Gr.

Pastra

Ik weet niet welke type 1.6 je gaat nemen, maar een maatje van me had laatst zijn bobinerail kapot van zijn 5-deurs!

Hier zit een Z16XEP in.

Gr.

Pastra

Jaaa, de 115 pk versie 1.6

als hij zuiniger dan mijn corsa b gsi is en kwa onderhoud te doen is dan kan ik daarmee wel leven f

@Pastra wrote:Ik weet niet welke type 1.6 je gaat nemen, maar een maatje van me had laatst zijn bobinerail kapot van zijn 5-deurs!

Hier zit een Z16XEP in.

Gr.

Pastra

Jaaa, de 115 pk versie 1.6

als hij zuiniger dan mijn corsa b gsi is en kwa onderhoud te doen is dan kan ik daarmee wel leven f

@Pastra wrote:Ik weet niet welke type 1.6 je gaat nemen, maar een maatje van me had laatst zijn bobinerail kapot van zijn 5-deurs!

Hier zit een Z16XEP in.

Gr.

Pastra

Das zuiniger dan me corsa hahaha

Dat onderhoud ja das wel waar maar voornamelijk grote beurt

@Pastra wrote:doet gemiddeld 1:13/1:14 begreep ik...

Onderhoud kun je net zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk.

Gr.

Pastra

Terug
Naar boven