Astra g x16szr chippen

VivaLasHomies

Post weinig
Beste leden,

Ik wil graag mijn astra g uit 99 chippen. Het motertype is x16szr.

Genoeg informatie te vinden op het internet voor het chippen. Maar nergens voor dit type blok.

Misschien dat de geleerden mij meer informatie hierover kunnen geven? Of anders andere gelijke mogelijkheden.

oke dat is duidelijk! Het gaat me het meest om de koppel te verhogen..

niet aan te raden dus begrijp ik.

Maargoed is het verder wel mogelijk?

oke dat is duidelijk! Het gaat me het meest om de koppel te verhogen..

niet aan te raden dus begrijp ik.

Maargoed is het verder wel mogelijk?

Waarschijnlijk word er voor deze motor geen software geschreven omdat deze bijna niet verkocht word en de winsten minimaal zijn..

Als geld geen probleem is, is alles mogelijk, alleen wat is rendabel?

Mocht je echt meer vermogen / koppel willen kan je beter naar een ander blok of auto gaan zoeken..

Waarschijnlijk word er voor deze motor geen software geschreven omdat deze bijna niet verkocht word en de winsten minimaal zijn..

Als geld geen probleem is, is alles mogelijk, alleen wat is rendabel?

Mocht je echt meer vermogen / koppel willen kan je beter naar een ander blok of auto gaan zoeken..

Mijn vriendin rijd in een tigra met een 1.4 erin! Dat ding heeft me toch een pit.. Kan op het powerfilter na niks ontdekken.. Vermogen moet toch ergens wegkomen. Als dit met een chip voor elkaar is gekregen is het zeker het geld waard wat ik erop vooruit zou gaan dan in mijn eigen auto.

Mijn vriendin rijd in een tigra met een 1.4 erin! Dat ding heeft me toch een pit.. Kan op het powerfilter na niks ontdekken.. Vermogen moet toch ergens wegkomen. Als dit met een chip voor elkaar is gekregen is het zeker het geld waard wat ik erop vooruit zou gaan dan in mijn eigen auto.

Let even op de verschillen:

Astra-G 1.6 8V X16SZR:

Motor:

- cilinder inhoud: 1598cc

- kleppen per cilinder: 2

- Inspuiting: Centraal (1 injector voor 4 cilinders)

- Compressie verhouding: 9,6 : 1

- Vermogen: 55kw/75pk bij 5200 tpm

- Koppel: 128Nm bij 2800 tpm

- gewicht bij GL uitvoering 3deurs hatchback: 1050kg

- 0-100: 14,7 seconden

- Topsnelheid: 170km/u

Opel Tigra-A 1.4 16V X14XE::

Motor:

- Cilinder inhoud: 1389cc

- kleppen per cilinder: 4 (2 kleppen meer als de astra motor)

- Inspuiting: Multipoint (1 injector per cilinder, dus 4x injector)

- Compressie verhouding: 10,5 : 1 (hoger als de Astra motor)

- Vermogen: 66kw / 90pk bij: 6000 toeren (15pk meer als de astra)

- Koppel 125Nm bij 4000 toeren: (3Nm lager als bij de 1.6 8V in de astra)

- gewicht bij basis uitvoering: 955kg (100kg lichter als de astra)

- 0-100: 11,5 seconden: (2,2 seconden sneller als de astra)

- topsnelheid: 190km/u (20km/u hogen als bij de astra)

de motoren zijn qua techniek totaal verschillend, de motor in de tigra is een 1.4 16klepper met dubbel bovenliggende nokkenas (DOHC) tov een astra met een 1.6 8klepper met 1 bovenliggende nokkenas (OHC).

de Motor van de Astra is dan ook voorzien van slechts 1 injector die alle cilinders moet voeden, niet oprimaal voor veel vermogen zeg maar, de tigra heeft een voor iedere cilinder een eigen injector, wat m efficienter maakt, voordeel van multipoint is dat de inspuit hoeveelheden makkelijker (en dus sneller) aangepast kunnen worden door de motor computer, en maakt dat ook gelijk een stuk makkelijker om vermogen te genereren en af te regelen, daarom doet de motor in de Astra ook een beetje loom en reactieloos aan vergeleken met het vlotte gedrag van de Tigra motor.

daarbij heeft de 1.6 motor lagere compressie, leuk.... voor het mileu, maar vlotter word ze er niet van.

daarbij komt dat het vermogen en koppel van de 1.4 16V duichter bij elkaar licht (zij het in hoger toeren), dat maakt van de motor meer een speledingetje met wat sportiever karakter.

De Tigra is daarbij lichter en gestroomlijnder, dat maakt m ook al een stuk vlotter, en bij normaal rijden zuiniger als de astra.

helaas is met deze 1.6 8klepper weinig eer te behalen door zijn simpele, betrouwbare en wat ouderwetse techniek.

willem

Let even op de verschillen:

Astra-G 1.6 8V X16SZR:

Motor:

- cilinder inhoud: 1598cc

- kleppen per cilinder: 2

- Inspuiting: Centraal (1 injector voor 4 cilinders)

- Compressie verhouding: 9,6 : 1

- Vermogen: 55kw/75pk bij 5200 tpm

- Koppel: 128Nm bij 2800 tpm

- gewicht bij GL uitvoering 3deurs hatchback: 1050kg

- 0-100: 14,7 seconden

- Topsnelheid: 170km/u

Opel Tigra-A 1.4 16V X14XE::

Motor:

- Cilinder inhoud: 1389cc

- kleppen per cilinder: 4 (2 kleppen meer als de astra motor)

- Inspuiting: Multipoint (1 injector per cilinder, dus 4x injector)

- Compressie verhouding: 10,5 : 1 (hoger als de Astra motor)

- Vermogen: 66kw / 90pk bij: 6000 toeren (15pk meer als de astra)

- Koppel 125Nm bij 4000 toeren: (3Nm lager als bij de 1.6 8V in de astra)

- gewicht bij basis uitvoering: 955kg (100kg lichter als de astra)

- 0-100: 11,5 seconden: (2,2 seconden sneller als de astra)

- topsnelheid: 190km/u (20km/u hogen als bij de astra)

de motoren zijn qua techniek totaal verschillend, de motor in de tigra is een 1.4 16klepper met dubbel bovenliggende nokkenas (DOHC) tov een astra met een 1.6 8klepper met 1 bovenliggende nokkenas (OHC).

de Motor van de Astra is dan ook voorzien van slechts 1 injector die alle cilinders moet voeden, niet oprimaal voor veel vermogen zeg maar, de tigra heeft een voor iedere cilinder een eigen injector, wat m efficienter maakt, voordeel van multipoint is dat de inspuit hoeveelheden makkelijker (en dus sneller) aangepast kunnen worden door de motor computer, en maakt dat ook gelijk een stuk makkelijker om vermogen te genereren en af te regelen, daarom doet de motor in de Astra ook een beetje loom en reactieloos aan vergeleken met het vlotte gedrag van de Tigra motor.

daarbij heeft de 1.6 motor lagere compressie, leuk.... voor het mileu, maar vlotter word ze er niet van.

daarbij komt dat het vermogen en koppel van de 1.4 16V duichter bij elkaar licht (zij het in hoger toeren), dat maakt van de motor meer een speledingetje met wat sportiever karakter.

De Tigra is daarbij lichter en gestroomlijnder, dat maakt m ook al een stuk vlotter, en bij normaal rijden zuiniger als de astra.

helaas is met deze 1.6 8klepper weinig eer te behalen door zijn simpele, betrouwbare en wat ouderwetse techniek.

willem

Bovenstaande informatie van Wim is erg nuttig en klopt volledig.

De technologie van chiptuning tegenwoordig werkt daarentegen zeer goed. Ook al heb je een 8v, zonder turbo.

De combinatie chiptuning - cold air intake - performance bougies ga je makkelijk tussen de 10 en 15pk pakken. En o.a. een stuk meer koppel.

Datatuning.nl heeft diverse Astra G x16szr's gechipped. Als je daar heen gaat, wordt het voor jou geinstalleerd, zonder extra te hoeven betalen.

De eerder genoemde combinatie is echt een aanrader. Heb op internet wel een link voor je wat Datatuning heeft betekend voor een 1.8 16v. Daar is 22pk uitgekomen, achteraf gemeten op de rollerbank. Met de combinatie cold air intake + chiptuning (geen performance bougies).

Neem anders even contact met ze op, dan weet je waar je aan toe bent.

Als je dat linkje van die 1.8 16v wilt, fix ik die even voor je. Ik hoor het wel.

Succes!

Bovenstaande informatie van Wim is erg nuttig en klopt volledig.

De technologie van chiptuning tegenwoordig werkt daarentegen zeer goed. Ook al heb je een 8v, zonder turbo.

De combinatie chiptuning - cold air intake - performance bougies ga je makkelijk tussen de 10 en 15pk pakken. En o.a. een stuk meer koppel.

Datatuning.nl heeft diverse Astra G x16szr's gechipped. Als je daar heen gaat, wordt het voor jou geinstalleerd, zonder extra te hoeven betalen.

De eerder genoemde combinatie is echt een aanrader. Heb op internet wel een link voor je wat Datatuning heeft betekend voor een 1.8 16v. Daar is 22pk uitgekomen, achteraf gemeten op de rollerbank. Met de combinatie cold air intake + chiptuning (geen performance bougies).

Neem anders even contact met ze op, dan weet je waar je aan toe bent.

Als je dat linkje van die 1.8 16v wilt, fix ik die even voor je. Ik hoor het wel.

Succes!

Geef je mening, prima. Klinkt ook goed onderbouwd enzo. Maar dat is het niet.

Dat het bedrijf waar jij voor werkt, niet veel uit chiptuning kan halen..... Zegt niets over andere bedrijven.

Maar ga geen appels met peren vergelijken en elk bedrijf over 1 kam scheren. En jij weet niet eens hoe Datatuning te werk gaat, dus wat kom je nou praten? Toevallig heb ik een kijkje achter de schermen mogen ervaren. Ben niet voor niets vaste klant, terwijl ik ervaring heb met diverse bedrijven.

En zomaar wat roepen over een module voor 25 euro uit Oekraine. Tot dit soort teksten nam ik je serieus, hierna moest ik lachen. Het is dat ik sommige dingen gewoonweg niet mag noemen als klant zijnde, maar het zou je verbazen. Geen Oekraine zooi in ieder geval haha.

Maar de moeite die je hebt genomen, daar heb ik respect voor. Ga alleen geen dingen roepen waar je daadwerkelijk geen weet van hebt, voor wat voor bedrijf je dan werkt.

Geef je mening, prima. Klinkt ook goed onderbouwd enzo. Maar dat is het niet.

Dat het bedrijf waar jij voor werkt, niet veel uit chiptuning kan halen..... Zegt niets over andere bedrijven.

Maar ga geen appels met peren vergelijken en elk bedrijf over 1 kam scheren. En jij weet niet eens hoe Datatuning te werk gaat, dus wat kom je nou praten? Toevallig heb ik een kijkje achter de schermen mogen ervaren. Ben niet voor niets vaste klant, terwijl ik ervaring heb met diverse bedrijven.

En zomaar wat roepen over een module voor 25 euro uit Oekraine. Tot dit soort teksten nam ik je serieus, hierna moest ik lachen. Het is dat ik sommige dingen gewoonweg niet mag noemen als klant zijnde, maar het zou je verbazen. Geen Oekraine zooi in ieder geval haha.

Maar de moeite die je hebt genomen, daar heb ik respect voor. Ga alleen geen dingen roepen waar je daadwerkelijk geen weet van hebt, voor wat voor bedrijf je dan werkt.

Heel eerleijk BlueAStraG Mart heeft grotendeels gelijk. zeker bij een x16szr is wienig te behalen. Van een z16se zou je dan net wat meer kunnen verwachten, maar met coldairintake en dergelijke ga je er echt geen racemonster van maken en is sonde van je geld.

Bougies ga je echt geen pk's mee winnen.

Heb je ook wat meer info als links naar websites van Datatuning? Bijvoorbeeld een auto die op de vermogenbank is geweest en met een lijstje wat er allemaal door hen is aangepast?

Ik heb nu het woord Datatuning zo vaak voorbij zien komen dat het bijna lijkt of je er enkel reclame voor maakt, maar zijn er ook harde cijfers?

Oja ik had een ongeblazen z16xe met 154 PK en daar moet je ook echt wel wat veranderen voordat je die eruit krijgt.

Terug
Naar boven