Hoi Jasper,
Bedankt Topper.! Door schema was ik lees bij de connector nr. 11 pennetje wordt aangeduid door het bovenstaande schema waar het bij staat nummer 11. En geeft aan dat dat in verbinding is met een elektrische onderdeel X1. En naar mijn weten X1 is idd. EOBD of OBD stekker voor uitlezen of uitleesapp. Maar ik zoek al een tijdje relais en kan ik niet vinden. En de vraag is waar die zit, en of zit relais of helemaal niks, dat kan ik niet vinden. ABS relais, omdat ik heb alle relais gecontroleerd bij de zekeringkast en voor bij de motorruimte.
En in principe door deze gegevens wat heb je nu gestuurd. Alles functioneert goed behalve die ene pin nr. 11.Die heeft absoluut geen functie en geen waarde door de metingen. ABS sensoren, alle 4 heb ik gemeten, vanaf de wielconnector tot aan de pompconnector. De waardes van l.v. (variabele) wisselweerstand l.v. ongeveer 14.03 Ohm 0.01 V. R.v. 13.60 Ohm en 0.01 V. L.A. 10.08 Ohm en 0.01 V en R.A. 10.09 Ohm en 0.01 V. Dit zijn de metingen van de ABS sensoren ongeveer wisselende weerstand. Gemeten door Multimeter. En dat door de Gegevens wat heb jij gestuurd, klopt dat. Enige wat mij op het hoofd zit is het pinnetje 11 om te vinden, waarvoor deze is, en de relais als ik het goed heb. Tenzij na de reparatie van de versnellingsbak, ergens massa draad of plus draad niet goed verbinding maakt waardoor vermoedelijk de relais, als er relais zit, niet wordt bekrachtigd.
In ieder geval een ieder bedankt voor jullie bijdrage.
Met vriendelijke groet, Gipo.