Astra F in de operatiekamer

Foto-BPMZXJDA-D.jpg

en hier de EGR waar de pakking weer tussen moet . Ook dit geval zal ik eerst nog maar ff reinigen :agent

Foto-CNBDKMYZ-D.jpg

tadaaa , en hier de losse kop . moest de kop erafhalen met het inlaatspruitstuk er nog op . Kon zeer slecht bij al die verrekte bouten . Toen de kop eenmaal gelicht was heb ik het spruitstuk eraf geschroefd . Kon je tenminste overal bij .

Ik heb de kop gecontroleerd met een rei en volgens mij is ie hartstikke mooi vlak . Volgens mij is vlakken niet nodig in dit geval maar wat denken jullie ? Ongeacht de staat toch laten vlakken of pasvlakken reinigen , nieuwe pakking ertussen en monteren dat ding . Weet niet wat wijsheid is bij dit blok .

Altijd doen, je kan maar beter zeker zijn..

Zou m ook compleet laten reinigen..

Kleprubbers vervangen (kwaal van uitdrogen bij deze motoren)

en kleppen opnieuw inschuren.

Laat m ook eens afpersen!! kunnen haarscheurtjes in zitten.

Willem

Ok duidelijk . Zal de kop verder demonteren om te laten vlakken en afpersen . Nieuwe klepsteelrubbers zitten volgens mij bij de koppakkingset en het inslijpen van de kleppen kan ik zelf wel doen . Thanks :thumbup

Foto-OCWKWNYE-D.jpg

Nog een foto van het onderblok . Ook hier viel me de uitstekende staat op van de cylinders . Geen randen boven in en als je goed kijkt op de foto kan je de hoonsporen nog zien . Al met al ben ik gelukkig met de staat van het blok . Is altijd maar afwachten als je de "troep"van een ander koopt voor weing geld haha . Morgen pakkingset ophalen en de kop verder demonteren . Alvast bedankt voor de input tot zover :thumbup

haha, ik heb nog wel een 1600 16klepper met spiegel gladde wanden voor je, haha, 1 liter olie op de 1000km, koud er rauw lopen, maar motortje draait verders fantastisch..

Nieuweklepdekselcombo007.jpg

Willem

Foto-8BZVVMQZ-D.jpg

haha mag ik bedanken :D. Tegen de tijd dat die van mij versleten is bouw ik er wel een lekkere eenvoudige oersterke 2.0 se ( zonder kat en lambda , egr en weet ik al niet wat voor een rotzooi) 8 klepper in :)

je kan wel goed zien aan de zuigers welke cilinder heeft gelekt:P cilinder 1 is goed vettig van de koelvloeistofzooi in ieder geval.

Goed , zijn we weer :P . Vandaag mooi vroeg klaar met werken 11.30 . Pakkingset opgehaald en zo

Foto-MJGUMKVZ-D.jpg

Zitten alle pakkingen in die je nodig hebt inclusief de klepsteel rubbertjes

Foto-73PAIDFP-D.jpg

Ben nog even bezig geweest met de kop te ontdoen van alle (bijna) ingredienten en dat is ook weer gelukt behalve de kleppen . Mijn kleppentang past op 99% van alle koppen behalve natuurlijk weer die van een 1.6 16 klepper :fy1 . Moet ik daar eerst maar weer een tooltje voor maken om diep genoeg te komen . Breng eerst morgen de kop wel weg en dan haal ik later de kleppen er wel uit . Gaat allemaal goedkomen maar het is me nu veel te koud in mijn schuur . Krijg kauwuh klauwuh . Die jongens hebben het druk met de koprevisies dus daar gaan wel weer een paar dagen overeen voordat ik hem terug heb . Maar zoals gezegd heb ik de omega nog als backup en anders nog wel 2 motorfietsen ( is ook lekker met deze temp . hier )

Foto-YOG3R6HR-D.jpg

Nokkenas lagering in perfecte staat :wors . Past bij de algehele staat van het blok :D Ook daar ben ik dus zeer blij mee .

Foto-AYTTUDP3-D.jpg

Oh ja , voordat ik het vergeet :hmmz . Alles uit de kop netjes bij elkaar in plastic zakjes , gemerkt en gelabeld zodat alles straks op dezelfde plaats weer terug kan . ;)

Foto-EDCBWBDK-D.jpg

En nog eentje van wat onderdelen :) Zal eerst ff wat opwarmen en dan nog maar ff de schuur in om een EGR pakking te fabriceren van rvs .

origineel gepost door rezz

Je bent goed bezig. ziet er allemaal netjes uit. "schade" valt dus ook mee zo te zien.

Mvg Dank je , dank je ;) Op het eerste gezicht lijkt het iid allemaal mee te vallen maar we wachten eerst de uitslag van het afpersen nog maar even af .

groet fanskar

de dichte pakking om je egr af te sluiten kun je ook gewoon bij de dealer halen.

heb nog ergens het part nr.

Terug
Naar boven