Astra coupe bertone 1.8

Met Zaïre hier wordt zelfs 700 km gehaald met 1.8. Zelf met flink gekietelde 1.6 haalbaar hier. Verbruik ligt grotendeels aan het soort km en rijstijl. Stad verbruikt vaak veel meer dan snelweg.

Verder zou ik geen x18xe1 kopen maar altijd een z18xe. Meer vermogen en minder vaak defecte ecu. Er zijn wel vele uitvoeringen, bertone zijn ze allemaal. Ik zou kiezen voor luxe ofwel minimaal airco en elektrische spiegels. Veel voorkomend is blaasjes aan de wielbanden, onder de strip op de achterbleef en roestende strips van de raam rubbers. Verder kwaaltjes zoals elke Astra g. Stabi stangen die gaan kraken en dof wordende koplampen bijvoorbeeld.

@ haasje17: met een korte bak op een Zafira ga je dat gewoonweg niet halen als je 120 130 rijdt!! goede rijstijl of niet.

met de Coupe Z18Xe alhier werd toch wel 1 op 14 gehaald:

Willem

wazig dan dat ik 550 maar haal ( ik heb t wel echt over tot t lampje brand he.. )

nu woon ik wel in hartje eindhoven en rij veel in de stad.. maar een hele zware voet heb ik toch echt niet..

Stad en snelweg km maaken heel veel verschil in verbruik. @wim onz ezaf draaid ongeveer 3400 toeren bij de 120 en dan is die toch echt nog niet erg onzuinig.

Terug
Naar boven