Raar maar waar..
De auto is terug. Na onze vakantie heb ik de auto verkocht aan één van mijn vrienden. Die heeft er 1.5 jaar zonder enkel probleem in gereden.
Echter werd de uitlaat wel erg slecht en de banden waren bij verkoop al niet top. Resultaat: 4 gladde banden (prijzige maat) en een lekke uitlaat. Hij heeft een nieuwe auto gekocht en de Astra heeft een paar weken stil in een bosje gestaan. Eigenlijk was het plan hem naar de sloop te brengen, maar daar dacht ik op het laatste moment toch iets anders over.
Complimenten over de betrouwbaarheid van het voertuig en ik heb de auto weer terug genomen.
Komende week even de boel oplappen, nieuwe uitlaat, andere bandjes en even flink schoonmaken. Daarna een APK en zoek ik een nieuw baasje die er weer een tijdje in wilt rijden voor weinig. De auto is technisch verder helemaal prima, op bovenstaand na.
Ik gun het ding nog een kans, op naar het 4e leven?
De G daarentegen.. de APK is bij 315K met moeite behaald. Er mankeerde het e.e.a. aan wat niet helemaal volgens de regeltjes was. Ik heb de zaak opgelapt en besloten dat hij het veld moet ruimen. Inruil waarde is ernstig beroerd, niemand wil hem hebben. De deuk en het ontbreken van airco spelen hem parten. Komende zomer moet er een nieuw dieseltje voor de deur staan. Helaas geen Opel.. Ik heb weinig vertrouwen in de H motor-bak combinaties. Daarnaast vind ik een station te groot, de GTC onpraktisch en de 5-deurs niet zo fraai. Ik zoek het buiten de deur.. Maar eerst bovenstaand avontuur maar weer eens beleven.