let even op of het een 1.3 is, of een 1.3S,
De 1.3S is wat vlotter als de 1.3, alleen zou de 1.3S wel op 98octaan moeten rijden.
Mocht het een exemplaar zijn met geregelde onsteking is ook bij de 1.3S het rijden op 95octaan benzine geen probleem.
Zwakke punten Carroserie / Chassis Ascona-C
- Ophangpunten voorwielophaging aan bodemplaat thv voetenruimte voor.
- Dorpels
- Veerschotels motorruimte
- Paravaanbak
- lekbakjes achter
- Reserrvewielbak en kofferruimte
- wielranden achter
- motorkap
- keienvanger voor
- C-stijlen achter plastic rand (hatchback = CC = Combi-Coupe)
- onderste radiateurbalk
- A- stijlen achter spatbord
- bodemplaat voetenruimte bestuurder en voorpassagier
Motor:
- typen met varajet2 Carburateur zijn lastig af te stellen, en er wil wel eens wat mankeren aan deze carburateurs
- Olielekkage klepdekselpakking
- Olielekkage keeringen krukas bakzijde en distributiezijde
- Olieverbruik motor, let dan ook op of het kleprubbers of onderblok betreft.
- let ook op geluiden van de motor, en verwar het tikje van de benzinepomp niet met die van een klepstoter..
- Thermosstaat is vaak kapot, motor word dan slecht warm, voor deze moet de distributie los.
Ik kan je zeggen, ik heb een Ascona-C gekocht een paar maandjes geleden, tis geen schoonheid, zelfs verre van dat, maar als ik m op de brug zet, word ik toch een partytje trots op haar, dan is het echt een knappers, geen plekje rot te bekennen..
de 1.6S 16SV motor snort nog als een nieuwe, en verbruikt geen spetter olie, het verbruik van deze motor ligt in Combinatie met de originele 5bak en 2traps Peirburg 2E3 carburateur met automatische choke zo in de winter op een 1 op 13,5 op de korte tot half lange ritten.
in de nazomer was dat op zijn slofjes 1 op 14 a 1 op 15.
Deze 1.6 is dan ook al als ik de straat uitgereden ben van de automatische choke af.
Willem