Mijne gaat morgen ook voor preventief extra onderhoud binnen op zo'n 6.000 km voor deze (nogal perfectionnistische zaken, dus ik nuanceer wel):
1. Trilling op stuur à 90 km/h (mijn Trafic 2012 van 188.000 km reed daarentegen nog perfect, maar trilling zat er ook op voor mijn eerste 4 nieuwe banden die ik er recent op stak en daarna reed die nieuw, dus wellicht toespoor van voorwielaandrijving of de loodjes die niet perfect zitten op de banden, vrees ik). Maar is wel heel minimaal en veel minder op 130 km/h maar dat rij ik niet meer omdat ik zelf mijn diesel moet betalen en het eerste jaar wellicht naar de 80.000 km zal gaan of meer met de opening van mijn fiscaal kantoor in Bulgarije)
2. Spatlappen eraan hangen (merkte het achter mij dat ze het niet leuk vonden als het gisteren begon te regenen, en ook opzij wordt de wagen erg vuil)
3. Vragen of ECO led in midden van dashboard kan geactiveerd worden (groen, oranje, rood vlgs handleiding), want dat staat niet aan
4. Sneeuwkettingen besteld
5. Spiegelkapjes in chroom nog niet besteld, vond 171 EUR + BTW wat veel en wacht tot er toch krassen op de spiegels komen bij gebruik.
6. Standaard toerental voor later gebruik PTO naar 1200 of 1300 RPM laten zetten
7. Als het kan standaard START/STOP afzetten want ik heb het gevoel dat dit niet zo goed is voor de lange levensduur van de techniek, kan niet goed zijn dat die oliedruk geregeld wegvalt en volgens mij is het negatief voor het milieu, want DANKZIJ Volkswagen besef ik meer dan ooit dat start/stop van motor ook heel wat meer fijn stof geeft dan de verbranding op temperatuur laten doorgaan (zoals we leerden met gloeilampen overigens, maar we vergeten allemaal zo snel en nu een gloeilamp slechts een paar cent kost, hebben we die verboden hoewel die eigenlijk een minder negatief voetafdruk heeft dan de KGA verwerking en het foute lichtspectrum voor onze ogen en de gassen in een spaarlamp, alles is relatief).
Ook qua PTO wisten ze zelfs niet waar de kabel zat, maar heb dat dan zelf gevonden dankzij wat internationale forumleden (gemengd Renault/Opel/Vauxhall). Misschien moet ik dit verplaatsen naar de algemene opmerkingen? Ik ga het bericht kopieren in elk geval, de forumbeheerders mogen dit gerust naar hun inzicht wijzigen zonder dat ze verantwoording hoeven af te leggen tegen over mij. Thx aan alle actieve forumleden intussen, zeker aan dezen die ook kritiek uiten op mij (dat is pas leerzaam). +je