Dag Jeroen, bedankt voor je snelle reactie en antwoorden. Ik wil inderdaad een compleet werkend systeem en heb inmiddels je onderdelenlijst doorgenomen. Op de kabelboom na lijkt het me dat ik vroeg of laat de onderdelen wel bij elkaar moet kunnen sprokkelen. Het valt me op dat Opel veel verschillende onderdeelnummers hanteert voor ogenschijnlijk dezelfde onderdelen. Ik kan zo niet inschatten of ze ook allemaal voor mijn type/ bwj geschikt zijn. Hoe heb jij beoordeelt of de onderdelen geschikt waren voor je auto?
In grote lijnen heb ik de volgende onderdeelnummers kunnen terugvinden:
- sensor vooras Partnr:12845300 GM nr:1235019
- sensor achteras Partnr:13320660 GM nr:1235025
Je beschrijft in je topic dat je een klein metalen plaatje was vergeten. Bedoel je één van deze twee (kan zelf het verschil niet ontdekken)?
- Scheibe, erreger, Sensor, Partnr: 12845862 GM nr: 1235024
- Scheibe, erreger, sensor, Partnr: 13323031 GM nr: 1235027
AFL module (twijfel welke ik moet nemen en wat de verschillen zijn, kan natuurlijk ook met de SW of HW te maken hebben). Moeilijk om te bepalen welke compatibel is.
- AFL Partnr: 13326599 GM nr: 1237788 Steuergeraet, scheinwerfer (deze kom ik het meest op ebay en op onderdelenlijn tegen).
- AFL Partnr: 13317876 GM nr: 1237192 Steurgeraet, scheinwerfer caravan 35??
Ik zou heel erg geholpen zijn met de schema's en documentatie. Kun je me s.v.p. het adres v.d. kabelboom in Denemarken per PM sturen, ga ik er direct achteraan. Daar zou ik je heel dankbaar voor zijn. Kabelboom strippen en integreren moet lukken. Heb ik bij mijn mods in voorgaande auto’s ook waar mogelijk gedaan.
Met coderen bedoelde ik het programmeren van de AFL om het systeem werkend te krijgen. Ik begrijp dat de Opel dealer hiervoor een VCI code moet aanvragen. Heeft jouw dealer hier nog moeilijk over gedaan of is het naderhand inbouwen van AFL door Opel “toegestaan”?
Ivo