Achteruitrijcamera Zafira B

screamhouse

Post weinig
Iemand ervaring of een how to gezien hoe je een stroomdraad naar de kentekenverlichting moet leiden. Ik vermoed dat de hele achterkant van de achterklep eruit moet, maar misschien kan het makkelijker.

Heb nu de achterkant eraf, alleen is er niet echt een gat waar de draden van de kentekenverlichting lopen, maar is het een stekker, zonder ruimte om nig extra draden met een tulp erbij te doen. Iemand ervaring hiermee, of moet ik nu een gat boren :(

Ik heb zojuist ook een camera geïnstalleerd. Dit is inderdaad niet mogelijk zonder te boren.... Best een beetje eng, maar goed te doen! :) succes

Hi Screamhouse, bij deze:

Gat is bij mij 12,5 mm. Vandaag alles werkend gekregen. Dan zorg ik dat ik het gat ook nog even behandel tegen roesten (voor de zekerheid)

Mocht je nog vragen hebben dan weet je me te vinden

Dank je! Was een beetje eng om "zomaar" te boren, maar uiteindelijk valt dat allemaal wel mee. Wat erg handig is, is dat je heel duidelijk de kogel van de trekhaak kunt zien. Vooral als je veel met een aanhanger rijdt is dat uitermate handig bij het aankoppelen van de aanhanger!

kijk das een andig weetje.

ik ga ook een andere media systeem aanschaffen en wil ook de cam optie nemen dus das goed om te weten!

:thumbup

Goed dat je het zegt. Ik heb de stroom geregeld via mijn achteruitrijlicht en dat gaat perfect, zolang je je motor maar niet draaid...... zodra ik de auto start had ik een k*t beeld..... verstoord ed....

Gelukkig had ik een tup kabel met extra ader zodat ik niet een nieuwe draad hoefde te trekken king:

2012-New-Universal-wire-harness-of-car-reverse-camera.jpg

Deze komt dus uit achter mijn radio. Toen ik daar het achteruitrijsignaal pakte werkte alles goed.

Staat daar altijd stroom op of alleen op contact? ivm met je accu natuurlijk. Plus je radio moet zoiezo een signaal krijgen om over te schakelen naar achteruitrij modus. Die haal je OF van je schakelaar op de bak of van de achteruitrij lamp af

Ik zou niet je signaal pakken van je achteruitrij lamp. Bij een Canbus auto, kan (ik herhaal: kan!) er storing optreden. Mijn camera deed het bv niet met de plus van de lamp. Pak het signaal dus van de canbus module (welke je nodig hebt bij een andere radio en je wilt je stuurbediening behouden) of direct van de bak.

Terug
Naar boven