Aanschaf Omega B2: 2.2 of V6?

Helaas helaas (?), 't is geen V6 geworden maar een 2.2. Heb er een aantal proefgereden waarvan de meeste met rond de 140 dkm op de teller. Compleet afgetrapt en wel. Motorisch en carrosserie-technisch geen verbetering ten opzichte van de Vectra. Veelal lak slecht, gierende achterdiffjes, kapotte interieurs, niet werkende elektronica, krokante bodemplaten... Dat ging 'm niet worden. Inmiddels in bezit van een muisgrijze 2.2 met sinds vandaag 82.000 km op de teller. Zit wel nog werk aan maar dat neem ik even voor lief. Rijdt vooralsnog zaliger dan de Vectra. Lange duurtest moet nog blijken de komende jaren! Nog even getwijfeld over een dieseltje, maar daar kon ik totaal niks vinden dat maar enigszins aan m'n eisen voldeed...

Ik heb ook een aantal Omega's bekeken, ook met lage kilometerstanden. Maar hoe lager de kilometers, hoe lelijker de auto..

Dat is een mooie Omega zo weinig kilometers vind je bijna nergens meer.

Tja Omega;s worden nog wel eens gekocht door aannemers lekker goedkoop en groot en er past een dikke kar aan de haak, dat doet Opels laatste echte auto geen goed.

Jep, dat klopt inderdaad. Ben dan ook bijzonder blij dat m'n auto geen trekhaak heeft, en er ook (zoals het er naar uitziet) ook nooit een gehad heeft, èn nooit een zal krijgen. Ondanks de km stand heeft ie wel nog wat aandacht nodig maar dat komt met en met. Bijna 3000 km verder in een maand en nog altijd tevreden. 't Is geen racemonster maar net genoeg pit om op de snelweg mee te komen.

Qua interieur moet je er natuurlijk van houden, heb nu weer een met hout-look aan de binnenzijde. Ik stoor me er zelf niet aan, ondanks dat menigeen het bestempeld als een seniorenbak. ;)

ik heb bewust voor een omega 2.2 16v gekozen de v6 is veel zwaarder +dorstiger en nauwelijks sneller de viercilinder station van mij is al 1560 kilo en mag 1550 kilo trekken een omega is geen echte strepen trekker en met de 2.2 16v kom ik netjes mee in het verkeer voor de rest is het een kwestie van smaak een v6 klinkt mooi dat wel dus als je geld zat heb :thumb :wub :wub

Inmiddels over de 5 ton heen met de 2.2. Rijdt 1 op 15. En tijdens de vakantie trekt die mijn Fendt overal heen. Niets verkeerd met de 2.2.

2.5-V6 doet niks onder voor de 2.6-V6, alleen de 2.5-V6 kent minder problemen.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

2.5 en de 3.0 zijn de beste motoren in een Omega, 2.6 heeft buit de problemen met hun seals drive by wire wat hem nu niet bepaald lekkerder laat rijden tov de 2.5 met gaskabel.

Neem wel een handgeschakelde de 4 traps automaat is en niet snel en zuipt benzine.

Terug
Naar boven