origineel gepost door nijdamb
Heb zelf 2 jaar geleden gekozen voor een diesel met de 150 pk jtd motor van fiat
en wel om de volgende redenen;
goede motor, verbruik 1:16, aanschaf €2500 goedkoper dan de 2.2 benzine (hogere kilometerstand?), rijeigenschappen van een diesel vindt ik beter.
Veel mensen zijn bang voor de wegenbelasting en deze is helaas ook wel aan de hoge kant. Daar staat tegenover dat ik met 1 tank 800 km rijd en dan ook maar € 55,00 kwijt ben aan de pomp, de benzine rijder betaald met 800 km al gauw het dubbele.
Wij rijden "maar" 12000 km/jaar, maar ik denk dat dit nog best uit kan.
Heb er nog een Ventura module en een green-filter op gezet; wat een beest(volgens de APK keurmeester!). Trekt al vanaf 1500 toeren en even later moet de traction control al aan het werk....
Na bijna 30000 km ook nog geen problemen gehad met de CDTI buiten normale slijtage-dingen om. Voor mij nog steeds een goede keus dus!
Maar goed iedere auto kost geld en geen enkele auto kan uit..........
Je hebt helemaal gelijk ik heb het net even snel uitgerekend, ik heb nu een 2.2 benzine 147 pk en ik ben nu per jaar ongeveer 2100 euro kwijt aan benzine met 15000 km ,als ik een 1.9 dti zou hebben zou ik 704 euro meer wegenbelasting betalen maar dan was ik ook maar 1200 euro kwijt aan diesel dus nog voordeliger uit:hmmz
Daar komt ook nog bij dat ik met een caravan op vakantie ga dus dan is dat hoger koppel zeer welkom.
Dus nu heb je mij ook aan het denken gezet.
Jan