@wybe wrote:De 3.0 12v met 156pk is de Duitse uitvoering met katalysatoren (156pk).(betrouwbaar)
De 3.0 12v met 177pk is de Nederlandse uitvoering zonder katalysatoren (177pk).(betrouwbaar)
vanaf 1990 had je ook de:
2.6 12v dual ram motor (150pk) (zijn erg betrouwbaar en hoor je eigenlijk nooit wat over met distributie ketting)
3.0 24v dual ram motor (204pk) (Bij deze motoren moet je volgens mij vanaf 200000km de distributie ketting met spanners vervangen want slijten in)
Om een mooie roestvrije Senator B moet je lang zoeken denk ik want, ze zijn bijna allemaal al weg geroest.
Je had ook de 177 pk MET cat. Zit um in het bouwjaar bij mijn weten. De eerste serie C30NE was 156 pk , de latere serie (dacht vanaf 1988) was 177.
waar het verschil precies in zit, geen idee.
Dat met de kettingen klopt idd, en de reden waarom je bij de 2.6 niets ervan hoort, is omdat die de dubbele ketting heeft wat de oude CIHs ook hebben
Verder schijnt de 2.6 automaat ook niet echt vooruit te branden te zijn.
Heb zelf een C30NE gereden (177pk) met schakel en dat reed voortreffelijk (1:11 was haalbaar, maar dan moest je ook rijden als een oud wijf)
Verder hebben de senators (en omegas) nogal last van roest. Denk daarbij aan de dorpels, wielranden (vooral onder de achterdeuren), chassis balken (met name de boog die omhoog loopt achter het achterwiel), onderkant van de deuren.
Verder willen de voorste ophangrubbers van de achteras nog wel eens uitdrogen. Kosten niet veel, maar is een bult werk ze te vervangen.