A.B. doet het niet.

Gister wilde mijn vriendin na het parkeren de auto met de a.b. afsluiten maar het werkte niet, ging wel met de sleutel op slot.

Wat kan de oorzaak zijn?

Zit er een batterij in? of word hij automatisch opgeladen? en kun je hem zelf openmaken?

wat the hell is a.b.? :wtf

graag voluit schrijven zodat iedereen je begrijpt.

in je sleutel zit inderdaad een plate knoopcell batterij.

makkelijk zelf te vervangen.

A.B= afstand bediening ;)

Zit idd een batterij in kan jezelf open maken en vervangen, daarna moet je hem opnieuw inleren dit doe je door hem in het contact te doen en dan het contact aanzetten en een paar keer de knoppen in drukken.

Sleutel is makkelijk open te maken ja. Op de achterkant van de sleutel (dus de kant waar de knoppen niet zitten ;)) zit een inkeping waar een fittingsschroevendraaier past. Schroevendraaier erin, kwartslag draaien en dan klikt de baard los en 'm zo eraf schuiven. Vervolgens kun je de rest van de afstandsbediening in twee helften open trekken en dan zie je de batterij zitten.

Kans bestaat dat er iemand in de buurt met een Jammer aan het spelen was, je hebt er die speciaal ontworpen zijn om deze signalen te onderbreken. Wordt vooral door autodieven ingezet..kan natuurlijk ook gewoon de batterij zijn :angel .

Of een andere stoorzender/frequentie in de buurt.

@TeamWest wrote:Kans bestaat dat er iemand in de buurt met een Jammer aan het spelen was, je hebt er die speciaal ontworpen zijn om deze signalen te onderbreken. Wordt vooral door autodieven ingezet..kan natuurlijk ook gewoon de batterij zijn :angel .

We wonen niet allemaal in Amsterdam :jerry

Zit er een batterij in? of word hij automatisch opgeladen? en kun je hem zelf openmaken?

* Ja, zit erin

* Nee, word niet automatisch opgeladen

* Ja, kun je zelf open maken

* als de garage geen opdracht krijgt, zullen ze het niet oplossen

welkom btw, mooie voorstelling ;)

Bij de garage is er een nieuwe batterij in gezet en deed hij het niet, batterij er uit gehaald en geld terug gekregen. netjes maar nog niet opgelost. is wel een Opel dealer.

Als de batterij vervangen het probleem dan ook niet is, lijkt me opnieuw inleren van de sleutel het volgende.

Zet de auto op contact, sluit alle deuren en houd 1 van de knoppen van de handzender ingedrukt totdat de handzender synchroniseert

dat zou het dan moeten zijn :afro

Dat zou een dealer dan toch wel gedaan hebben? ze woont niet bij mij in de buurt dus alle info krijg ik via mail.

De sleutel van de Vectra van m'n pa deed het ook niet meer naar op slot. Heb ik een revisiesetje voor gekocht en nieuwe knopjes erin gesoldeerd. Pincet werk met vaste hand, maar het werkte prima.

Neem aan dat er 2 sleutels bij de auto zitten.

Probeer het dus eens met de 2e sleutel, werkt het dan ook niet, weet je iig dat je het niet bij je sleutels moet zoeken.

Probeer weer eens opnieuw inleren: auto op contact, niet starten maar wel zo op het contact dat acculampje brand. Dan ab op slot in drukken. Als het goed is gaan de deuren in het slot en er weer vanaf. Als dat lukt is ie weer opnieuw ingeleerd en kan je weer gebruik maken er van :thumb

Greetz Emiel

@TeamWest wrote:Kans bestaat dat er iemand in de buurt met een Jammer aan het spelen was, je hebt er die speciaal ontworpen zijn om deze signalen te onderbreken. Wordt vooral door autodieven ingezet..kan natuurlijk ook gewoon de batterij zijn :angel .

ik ken toch zo iemand... :hmmz

:jerry :jerry :jerry

-offtopic

@ TWA:

Een autodief :wtf ..? ( :jerry )

Het is ehh, wel leuk speelgoed :vertag .

-offtopic

Ontopic;

@GIONXC wrote:Bij de garage is er een nieuwe batterij in gezet en deed hij het niet, batterij er uit gehaald en geld terug gekregen. netjes maar nog niet opgelost. is wel een Opel dealer.

Maar het lampje brandde toen dus niet? Dat klinkt als een defect in het circuitje binnen de sleutel. Afgezien van inleren zou het lampje wel moeten branden lijkt me.

Mocht dit wel branden, kan het aan de ontvanger in de auto liggen..?

@TeamWest wrote:-offtopic

@ TWA:

Een autodief :wtf ..? ( :jerry )

Het is ehh, wel leuk speelgoed :vertag .

-offtopic

Ontopic;

@GIONXC wrote:Bij de garage is er een nieuwe batterij in gezet en deed hij het niet, batterij er uit gehaald en geld terug gekregen. netjes maar nog niet opgelost. is wel een Opel dealer.

Maar het lampje brandde toen dus niet? Dat klinkt als een defect in het circuitje binnen de sleutel. Afgezien van inleren zou het lampje wel moeten branden lijkt me.

Mocht dit wel branden, kan het aan de ontvanger in de auto liggen..?

Lampje van mijn astra G brand ook niet AB werkt wel gewoon, dus zegt ook niet alles.

Terug
Naar boven