[rquote=1821214&tid=138770&author=wim-v6]82 graden thermosstaat is meer voor de hete dagen.
en zoals Corsa_GSi schrijft voor motoren met flink vermogen, om meer koelvermogen te Creëren
De 82graden thermosstaat begint bij 82 (78) graden open te gaan.
De 92 graden thermosstaat begint te openen bij 92 (88) graden.
die laatste is dan meer geschikt voor de winter, zo word de motor iets warmer.
Willem[/rquote]
Hij gaat bij 81 graden open (aldus mijn obd scanner)
Dan schommeld de temperatuur tussen de 78 en 81 graden.
Ik heb inmiddels een andere besteld van 92 graden.
Ik heb tegelijk ook 3 nieuwe bougies besteld met dubbele electrode (bosh).
Ik zal vrijdag overdag een ''how to '' van het vervangen van een thermostaat maken.
Dat heet als het fotograferen wil lukken i.v.m vieze handen.
john