5 Bak voor 1.2S D Kadett

Wel een dik deksel, kijk maar goed, zit n bult op, dat heeft de 4bak niet, kan ook niet anders, 5 past niet zonder dik deksel...

past die onder mijn kadett ja? dit omdat ie onder een e weg komt.

jammer dat het aan de andere kant van het land is.

mijn koppelingsplaten zijn zo goed als op, dus als ie wat dichter bij gewoont had had ik best interesse gehad.

volgens mij is ie wel anders als ie onder een ondernokker vandaan komt.

de D-kadett is een OHC torretje..

Willem

zo op het ook ziet ie er wel aardig uit.

als het wel passen is kan ik wel eens wat zien te regelen met vervoer.

dan sla ik 2 vliegen in 1 klap... 3 eigenlijk.

nieuwe koppelingsplaten en drukgroep

5e versnelling.

stukken goedkoper dan alleen nieuwe platen en drukgroep.

heb hem inmiddels binnen, is een omgebouwde 4bak uit een Kadett E

Ik ga eerst de keering van de ingaande as maar eens vervangen, het koppelingshuis was aardig zwart van binnen.

Ben nu nog op zoek naar een 5 versnellingspook van Kadett D, misschien iemand nog 1 over?

ja iets anders, maar misschien kun je alleen de knop over zetten.

foto is voorbeeld, is wel de zelfde pook.

Opel-Astra-F-Caravan-1-6.jpg

Dan zou ik lekker origineel blijven en een Pookknop van een Astra-F versie 1.1 of kadett-E pakken

Of de ronde van de Kadett-E1, Kadett-D Ascona-C1

De Knop op de foto is van de allerlaastste F1 en F2 t/m 1996

Willem

ik hou het toch maar op een ronde knop, je kunt als het goed is ook een stukje uit de 4 versnellingspookmechanisme halen waardoor hij verder opzij wil voor de vijf

heb hier afgelopen weekend de 5bak met 1.2S motor er in gelepeld

liep gelijk goed en veel minder toeren, ook de 4de versnelling heeft hij nu veel minder toeren, de vijfde maar een beetje minder toeren maar geen groot verschil met de 4de.

ook geen olielekkage meer, op tweede foto is de plaat te zien die er altijd onder lag.

er was alleen een rammeltje te horen, net of er iets tegen het chassis aan schaafde, na grondige inspectie bleek dat klemmetje van de remleiding tegen het deksel van de bak aandrukte, hier met de Dremel iets van af geslepen

dat is krap langs je leiding, als je een keer flink optrekt en je motor schud in de rubbers, slaat die dan niet je remslang kapot?

op deze foto is te zien dat er wel speling tussen de slang en bak zit, als ik het stuur helemaal naar 1 kant draai zit er een vingerdikke ruimte tussen, als ik hem de andere kant op draai meer.

Het stukje dat ik van het klemmetje afgeslepen heb is misschien nog wel een beetje klein, maar ik kon het beugeltje er niet af schuiven om de leiding te verwijderen, het heeft in ieder geval nog niet weer aan gesleten.

Bij de 1.3S kan er ook een 5bak onder zitten, ben benieuwd of het beugeltje daar ook op dezelfde plaats zit.

Terug
Naar boven