Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Dat vlakken wilde ik ook proberen, beide koppen krijgen nieuwe klepseals etc omdat de motor toch uit de donor moet, mochten die nokkenassen niks uithalen, wil ik ze wel overnemen van je
Rijd heerlijk zo'n Laag Compressie motor, Veel koppel en Kracht op het Middengebied, en heb zelf 224pk bij 5600 toeren en 280Nm dat koppel loopt van 2500 tot 5500 toeren.
Daarmee komt de Dieselbak echt GOED tot zijn Recht..
In een Y32SE (en Z ook geloof ik) zitten G en J assen. J assen geven de meeste lift, en zitten alleen in de 3.2's voorzover bekend.
Bart van de AGC heeft zo'n extra set weten te bemachtigen en heeft nu J op in- alswel uitlaat. voor de (Y32)SE motor schijnt dit een leukse setup te zijn
met standaard assen (al dan niet bedoeld voor een Y/Z-SE motor).
Vwb. uitlaat spruitstukken gaat natuurlijk de vergelijking met een C en X-reeks motoren mank. Deze stammen uit een ander emissie-tijdperk.
O.a. de Y32SE motor zijn met een soort van lapmiddelen (als verlaagde compressie o.a.) enorm geknepen om zodoende nog toelating tot de U.S. markt te hebben, aangezien de volgende generatie V6 motoren al klaar stond zijn intrede te doen (2.8 V6 Vectra C, etc..) welke al wel aan de nieuwere en strengere emissie eisen van die tijd voldeed.
Als ik idd naar de afmeting kijk van de spruitstukken van een Y32SE bedoelde voor een RWD auto (niet Opel) is idd krap. Maar wel mooi afgewerkt deze, mooi glad.
Nee geen EGR, maar wel E-gas, 2 of 4 katalysatoren (afhankelijk van waar die inzit) en een kwartet lambda sensoren.. Of je daar nou zo vrolijk van wordt, aangezien dat vaak de bottleneck is bijdeze reeks V6-en.
Ben momenteel bezig met de heropbouw, de a nokkenassen waren de inlaat toch? G uitlaat? Ik twijfel erover en wou het niet gokken straks met starten ik hoor t graag als iemand t zeker weet!