ZZR600

Aangemaakte reacties

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Vectra (1994) kado gehad #17482591
    ZZR600
      Lid sinds:
      16 May 2009

      Ik ben nooit een fan geweest van Opel . 2 van de 3 Astra’s op m’n werk hadden altijd electronica problemen, die nogal vaag waren en nooit echt zijn opgelost. Ik heb niet het idee dat je met een stevige omgang van de auto de electronica kapot kan krijgen, maar m’n collega’s konden wel vrij veel….. De Corsa van m’n broer was ook een gigantische miskoop geweest, dus dat vormt dan toch wel je mening in de loop van de tijd. Maar ik weet dat tijden veranderen en geloof best dat Opel anno 2010 een echt A-merk is.

      Ik heb zelf nooit een Opel gehad en zat er ook niet echt op te wachten. Maar ik was wel gevoelig voor het punt dat de Vectra veel veiliger was om m’n dochtertje in te vervoeren dan de ZX (inderdaad een rammelbak, maar praktisch onverwoestbaar). En bovendien, wat kan er nou mis zijn met een goed onderhouden auto met 2 liter motor en 120k op de teller, die z’n hele leven binnen heeft gestaan? Ik heb m’n vooroordelen opzij gezet en heb m’n schoonouders hartelijk bedankt.

      Nou ja, ik ben dus erg terleurgesteld in de auto, maar dat soort mensen zul je ongetwijfeld ook onder de Skoda rijders vinden. Ik weet niet of het op een Opel forum verstandig is om uit te leggen waarom ik voor een nieuwe Fabia ga.

      En ja, ik heb dit forum wel als technisch vraagbaak gebruikt en daar is toch niets mis mee? In het begin zul je inderdaad meer vragen hebben dan antwoorden. Kan ik wel een vraag van iemand anders op het forum beantwoorden, dan zal ik dat echt niet laten hoor. De definitie van het woord “forum” is: groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoordt.

      Rest mij niets dan iedereen veel veilige (en voordelige) kilometers toe te wensen! En nogmaals hartelijk danken voor de antwoorden op m’n vragen!

      In reactie op: Vectra (1994) kado gehad #17482582
      ZZR600
        Lid sinds:
        16 May 2009

        We zijn inmiddels een paar maanden verder en ik kan helaas niets anders concluderen dan dat deze Vectra een klote auto is. Ik heb 2 lekkages weten op te lossen en nu heb ik op een nieuwe plek weer een enorme lekkage. Na een regenbui staat het letterlijk blank voor en onder de achterbank. De auto roest lekker aan de binnenzijde en ook de electronica begint nu al te mekkeren. Het motormanagement lampje brandt 50% van de tijd, net als het airbaglampje (niet gelijktijdig trouwens). Samen met de 2 lampjes die altijd al branden, begint het dashboard steeds meer op een kerstboom te lijken.

        De sloten rondom werken niet goed meer. Ze zijn geregeld gesmeerd, maar weigeren geregeld. Gelukkig kan je er via de achterklep vaak nog wel in.

        De kunststof afdekplaat onder de voorruit is op 2 plekken zo’n 20cm gescheurt, dus die moet eigenlijk ook vervangen worden. En dan praten we dus over een auto die, op de laatste maanden na, z’n hele leven lang binnen heeft gestaan (dus nauwelijks veroudering van kunststof door UV licht).

        Hoe kan ik zo’n auto nou nog verkopen? De oude Citroen ZX had tenminste nog 750 euro slooppremie opgeleverd. Ik ga hem wel proberen in te ruilen met de aanschaf van een nieuwe Skoda Fabia.

        Sorry Opel liefhebbers, maar ik ben nooit een fan geweest van Opel. De Astra’s (bouwjaren rond 1995) op m’n werk hebben ook altijd niets dan problemen gegeven.

        In reactie op: Vectra (1994) kado gehad #17482577
        ZZR600
          Lid sinds:
          16 May 2009

          origineel gepost door ZZR600
          Hallo allemaal,

          Mijn naam is Wim, ik kom uit Purmerend en rij een Skoda Octavia :sleeping en een Kawasaki ZZR600 :cool::cool::cool:. Als 2e auto hadden wij een Citroen ZX. De ZX wordt vervangen door een Vectra (C2.one, hatchback E2, jaar 1994, 2.0 motor, groen metallic). Wij hebben deze Vectra van mijn schoonouders kado gehad, want zij hebben een nieuwe (Toyota :sleeping ) gekocht. Even getwijfeld, want wat moet je met 2.0 als 2e auto, maar een gegeven paard….. (en het is nu natuurlijk crisistijd, dus pakken wat je pakken kunt).

          Nu ben ik er al achter dat ik een zogenoemd type “A” heb (1994), maar hoe kom ik er nu achter of ik een “GL” of “GLS” of iets dergelijks heb? Er zitten wel bijvoorbeeld elektrische ramen, boordcomputer en centrale vergrendeling in. Ik weet niet of het kwaad kan om mijn kenteken op het internet te zetten, dus dat doe ik nog maar even niet.

          Volgende vraag: de spiegels (electrisch bediend en verwarmd) vergroten en geven dus een ietwat vertekend beeld. Ik kan er moeilijk aan wennen. Ik zou graag gewone spiegels willen (van de sloop?). Zijn er voor deze auto ook gewone spiegels?

          Groet van Wim

          Het heeft even geduurd voordat mijn schoonouders de nieuwe auto hadden en wij dus hun oude Vectra kregen, maar hij staat sinds deze week eindelijk voor de deur. Eerst even alle oude stikkers verwijderd van de ramen, dat zag er echt niet meer uit, de startonderbreker eruit gesloopt, want daar was bijna niet bij te komen onder het dashboard en toen het instructieboekje eens doorgelezen. O ja, er staat CD op de zijkant van de auto, dus dat weet ik inmiddels ook.

          Wat me opviel:
          – wat is die motor stil zeg, je hoort ´m binnen nauwelijks lopen.
          – wat is de sleutelbediening ingewikkeld, zelfs met het instructieboekje erbij snap ik nog niet helemaal wat het verschil is tussen de diverse standen van de sleutel.
          – van de wasstraat houdt ie niet echt, hij was nat geworden in de kofferbak op 2 plekken en vloermat was nat ongeveer onder de koppeling.

          De auto schijnt verder nog 2 probleempjes te hebben.
          Ten eerste brandt het lampje van de remschoendikte heel vaak. Soms gaat deze tijdens het rijden vanzelf uit. Er hebben in de afgelopen jaren 2 garages naar gekeken, maar het is ze nooit gelukt dit probleem op te lossen.
          Tweede probleem is dat in de auto een behoorlijke trilling is waar te nemen, vooral bij stationair lopen, maar ook bij bepaalde hogere toerentallen. Motorsteunen zijn gecheckt en er is op duurdere benzine gereden, maar het probleem blijft. De garage vermoed dat het probleem in het vliegwiel zit, ik geloof iets van veertjes of rubber proppen in het vliegwiel die niet goed meer zijn of zoiets dergelijks.

          En ik weet inmiddels het verhaal achter de parabolische spiegels. Mijn schoonouders vonden het lastig dat 1 spiegel normaal was en 1 spiegel parabolisch en de dealer heeft toen uit Engeland een 2e parabolische spiegel laten komen. Ik wil ze nog steeds vervangen, helemaal omdat 1 van beide spiegels door een klap los is gaan zitten.

          Ik zal foto´s maken en deze binnenkort bijvoegen.

          O ja, ik wil winterbanden op stalen velgen gaan aanschaffen in dezelfde maat als de zomerbanden. Weet iemand de ET waarde waar ik naar op zoek moet.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)