Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jullie hebben gelijk.
Ik heb begrepen dat de ECU van een Z16SE hetzelfde is. Deze heb ik ook en ik weet dat die goed is. Ik ga eens uitwisselen, incl. sleutel en ring.
Helaas heb ik niet veel tijd, maar als het zover is laat ik het weten.
@arjontje wrote:
@zsfg wrote:
Bedankt voor de reacties!
Bobine is het zeker niet, die is al vernieuwd.
Ik ga iig de distributietiming controleren.
Wat betreft de kwaliteit van imitatie, dat is mij bekend. Maar helemaal niet willen lopen op 3 nieuwe verschillende imitatie (incl. Vemo) sensors blijf ik vreemd vinden…
Hoop niet dat de ECU stuk is.
Maakt niet uit wat voor merk imitatie. Voor lambda, nokkenas en krukas sensoren altijd origineel gebruiken!!!
Ik heb het zelf ook gehad (ben een beetje eigenwijs en wil dingen graag uitzoeken) 3 nokkenas sensoren gekregen via mijn onderdelen leverancier.
Alle 3 bleek achteraf dat het opname oog(magneet) verkeerd zat. Alleen bij de originele zat het opname oog goed.
het scheelde maar 1,5 mm, maar motor sloeg continu af.Heb je eens live data uitgelezen. terwijl de motor zo raar deed?
Vaak kan je daar een oorzaak uit halen.Ik heb Opcom, zou het kunnen proberen. Maar als het waar is dat imitatie sensors het domweg niet doen, is de nokkenassensor niet de boosdoener. Er is nl. geen storingsmelding.
Blijft dus de ECU over. Zoals Vannos al aangeeft kan dat heel goed de oorzaak zijn. Ook op andere fora wordt melding gemaakt van een kapotte ECU als een warme motor allerlei vreemde kuren vertoont.Bedankt voor de reacties!
Bobine is het zeker niet, die is al vernieuwd.
Ik ga iig de distributietiming controleren.
Wat betreft de kwaliteit van imitatie, dat is mij bekend. Maar helemaal niet willen lopen op 3 nieuwe verschillende imitatie (incl. Vemo) sensors blijf ik vreemd vinden…
Hoop niet dat de ECU stuk is.
Klopt, er zit een kat onder en de auto is helemaal standaard (altijd geweest).
Het geluid laat zich moeilijk omschrijven en kan ik alleen horen met vollast tijdens het rijden. Als ik stilsta en vol gas geef, hoor ik de motor wel overslaan, maar niet het eerdergenoemde geluid.
Dat is dus ook de reden dat ik niet kan traceren waar het geluid precies vandaan komt.Het geluid is knetterend, bijna metaalachtig en lijkt op het geluid van een overspringende bougievonk.
Ik weet dat als je een motor in zijn 4 met 40 km/u vol gas geeft, er veel trekkracht geleverd moet worden en de voorontsteking maximaal is. Laat dat nou het moment zijn dat het geluid het best hoorbaar is!
Maar alleen bij een warme motor, koud is er geen enkel probleem.Tevens vind ik het vreemd dat de motor niet wil blijven lopen op 3 verschillende nieuwe nokkenassensors maar wel op de oude. Ik verdenk dan ook deze sensor. Kan iemand dit vermoeden bevestigen?
Helaas niet.
Als je schijfremmen achter hebt op een Astra G met Bosch remklauwen, heb je grote kans dat vroeg of laat je rem vast blijft staan.
Is een bekend probleem en heb het zelf ook 2x meegemaakt. Heb toen de klauwen vervangen voor nieuwe Bosch klauwen en weer hetzelfde probleem.
Sinds ik Lucas klauwen heb, staan de remmen nooit meer vast.@darknight2003: Wat jij bedoelt zijn raamsnorren. Deze kunnen idd ook vergaan zijn. Nieuwe kosten ca. 40 euro p.st.
Wat ik bedoel zijn de deurrubbers in de sponning van de deur. Deze bestaan uit een stuk die bij het onderste scharnier van de deur aan elkaar zijn gelast.
Ik haal even dit topic omhoog omdat ik dit probleem ook had.
Het was echter niet de speaker maar de lasnaad van het deurrubber. Er zat een klein gaatje in de lasnaad, waardoor het water dat bovenin het deurrubber via de ontluchtingsgaten naar binnen komt, er aan de onderkant van het rubber weer uitkwam en uiteindelijk op de dorpel stroomde.
Vergis je niet, het was echt veel water wat in het interieur komt. Ik heb het hele interieur eruit moeten halen om het droog te krijgen.
De lasnaad heb ik met zwarte flexibele kit dichtgemaakt en de dorpel/auto blijft nu droog.
Wellicht een tip voor de komende (natte) tijd.
Als het zo makkelijk was, had ik dat allang gedaan.
Jouw idee zou alleen werken als ik de simtec rpm sensoren op de c20xe zou monteren en dat gaat m.i. niet.
Ik heb de groene draad van de simtec afgeknipt en aangesloten op de m2.5. Ik heb dus een normaal rpm signaal en mijn toerenteller werkt.
Het probleem is dit:
De airco module is standaard met 4 kabels aangesloten op de simtec ecu. Drie kabels heb ik 1 op 1 kunnen overzetten op de m2.5 ecu. Deze 3 aansluitingen zijn qua signaal precies gelijk aan elkaar.
Echter kabel nr.4 is geschakelde massa en dan alleen bij stationair toerental (Airco uit 12V/Airco aan 0V). Deze aansluiting heeft de simtec wel, maar de M2.5 dus niet.De vraag is dus hoe ik draad nr.4 moet aansluiten?
Dit is dus de reden dat het mooiste zou zijn als de simtec een rpm signaal zou afgeven. Zou gelijk het hele probleem zijn opgelost.
Ik heb idd de X20XEV ECU samen met de M2.5 ECU nog in de auto. Op het thermostaathuis heb ik 2 koelwatersensoren:
– c20xe sensor naar m2.5 ecu
– x20xev sensor naar simtec 70 ecuDus de Mtech converter heb ik niet nodig.
Maar het rpm signaal komt van de m2.5 en niet van de simtec70.
Ik weet ook niet hoe ik het rpm signaal uit de simtec moet krijgen. Immers de benodigde sensoren hiervoor zijn van de c20xe en zijn aangesloten op de m2.5.Volgens mij kan ik niet zomaar het rpm signaal van de m2.5 naar de simtec sturen. De groene draad is een output signaal, die o.m. naar het dashboard en ventilatoren gaat.
Het mooiste zou zijn als ik een rpm signaal zou krijgen vanuit de simtec. De airco zou dan probleemloos moeten werken.
Wie weet meer?
Mss ten overvloede: De leeslampen werken pas als de interieurverlichting uit is!
Ok, bedankt.
http://www.astra4ever.net/showthread.php/11575″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Op dit duitse forum staat een howto met foto’s.
Allemaal bedankt voor jullie bijdrage.
Allereerst heb ik vandaag de lambda eraf gehaald en pin 20 aan de massa verbonden. Ik heb nog nauwelijks tijd gehad om ermee te rijden, maar ik heb iig geen storingsmelding en hij loopt goed.
Idd zou ik de kat willen weghalen, moet dan alleen wel een lege kat worden. Mss dat ik de emissiewaarden toch kan halen zonder de originele kat er weer onder te moeten zetten. Eerst maar eens gaan meten, dan weet ik meer…
Vwb de storingsmeldingen: dat kan ik voorlopig niet uittesten, ik rij niet elke dag boven de 170 km/u…
Ik ga morgen even de gasklepschakelaar testen.
Gaat het ECU lampje dan niet branden en hoe zit het met de emissie waarden (APK eis)?
De 3bar drukregelaar heeft er altijd op gezeten, ook toen het blok nog in de Kadett lag en heeft altijd goed gewerkt. Sterker, je moet min. 3bar hebben wanneer de ECU gechipt is en de latere C20XE M2.5 blokken hadden zelfs een 3 bar regelaar standaard.
Dan toch maar eens een nieuwe lambda proberen….
Als je de ramen wilt laten sluiten met 1x drukken op de AB, dan moet je een draad aansluiten tussen de rood/blauwe- en bruin/rode draad.
Ik heb een Astra G x20xev uit 1999 met een F23 bak en ga het blok vervangen voor een C20XE.
Dit is het plan:
De F23 laat ik zitten en gebruik voor de koppeling een originele C20XE drukgroep en een C20LET koppelingsplaat ivm de vertanding F23 prise-as.
Omdat mijn XE een oud type distributie heeft, moet ik deze ombouwen naar het nieuwe type, want dan kan ik de xev motorsteun gebruiken en de bestaande aircopomp laten zitten.
Bedrading weet ik nog niet, maar verwacht geen grote problemen daarmee. De ecu zal waarschijnlijk onder het dashboard verdwijnen.
Filter vervangen, geen resultaat. Ik vermoed dat de vorige eigenaar ook met dit probleem heeft geworsteld, want er zitten al zoveel nieuwe onderdelen op.
Ik vermoed ook dat het een benzineprobleem is. Wellicht drukregelaar of verstopte injectors.
Toch ga ik niet meer investeren in dit blok, want ik heb besloten een ouderwetse C20XE erin te plaatsen.
Helaas, geen resultaat.
Ik ga iig het benzinefilter vervangen, eens kijken of dat soelaas biedt.
Wie heeft er meer suggesties?
Bedankt, hoewel de stappenmotor nog niet zo oud is, kan ik het altijd proberen.
Ik laat het weten.
Klopt, even het kapje eraf halen en het bolletje vervangen.
origineel gepost door Vinci
origineel gepost door zsfg
Ik ben degene die het restant heb gekocht. Ik kan de onderdelen goed gebruiken voor de ombouw van mijn Nexia naar een Kadett GSI, dus het komt goed terecht.Als je de portieren nog overhoudt of godmagweten wat nog meer laat me ajb effe weten, heb namelijk ook een 5-deurs en wie weet heb ik een keer schade of tikken ze een ruitje in? Is altijd handig om achter de hand te houden!
U2U
Ik ben degene die het restant heb gekocht. Ik kan de onderdelen goed gebruiken voor de ombouw van mijn Nexia naar een Kadett GSI, dus het komt goed terecht.
-
AuteurBerichten