Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
beste,
vandaag aan de corsa gewerkt,
accu vervangen omdat deze toch al 7 jaar oud was.
de bobine de ontsteking, etc is goed.
hebben de carbarateur gereinigd, hier zat een wit-bruine pap in,
maar is nu weer schoon. de klep van de carbarateur werkt.
maar toch hoor je bij starten nog kleine plofjes, komt wel lucht uit de uitlaat.
bij de laatste keer proberen te starten is de luchtfilter ontploft.
dus de zwarte deksel is van de doos losgesprongen, de klikpunten zijn daarbij gebroken.
hij heeft 2 weken geleden een grote beurt gehad. waarbij bougies en uitlaatpot zijn vervangen.
als iemand kan helpen hoor ik het graag.
ik heb haar pas 3 weken,
:(
bvdgroetjes
Kan iemand mij helpen, ik ben op zoek naar het brandstof relais kan iemand mij helpen waar deze precies zit?
Heb onder het dashboard gekeken links onder het stuur maar kan niet zien welke het brandstof relais is.
En of deze hier uberhaupt wel zit.Wie o wie kan mij helpen?
Dankjewel!
C14NZ E2 alsje
oke goeie vraag, zodra ik het antwoord hoor, post ik het gelijk
Een 1.4 benzine :D
Haha, zullen we wel een andere versie hebben, neej er staat niets over doorknippen.
Heb me ooit eens de moeite genomen om het boekje door te spitten. Zo staat ook erin dat het voor kan komen dat de versnellingsbak slecht in zijn achteruit gaat. :D
@BlackDevil wrote:
@zois wrote:
Dit probleem staat zelfs omschreven in de orginele handleiding van de auto king:
In ieder geval niet in de Nederlandse.
Ow jawel hoor blz 29, heb het er even bijgepakt, staat alleen niets over de draad doorknippen maar wel over het feit dat de datum wegvalt bij het aanhebben van de radio.
Ik dacht namelijk ook eens dat er wat scheelde met mijn display maar toen las ik het in de handleiding, vandaar.
Dit probleem staat zelfs omschreven in de orginele handleiding van de auto king:
Nou gelukkig is het dat niet dan, verder heb ik even geen idee meer.
Even voor de duidelijkheid, gezien je waarschijnlijk de zelfde auto hebt dan ik,
Is het ongeveer dit geluid dat je hoort?
http://www.youtube.com/watch?v=XKZLqqZCo0E” onclick=”window.open(this.href);return false;
Probleem gevonden! Het was toch een aandrijfas van een a-tje!! Ondanks dat we zo zeker waren! We hebben de nieuwe aandrijfas gemeten alleen was deze niet ingedrukt terwijl ons voorbeeld de oude as wel ingedrukt was.
Het probleem is oorspronkelijk wel begonnen met een kapot diff, dus de nieuwe bak is niet voor niets.
Toch nog geluk gehad, heb 100 km gereden met de A as voordat deze eruit schoot, waarna hij met terug plaatsen eruit bleef schieten.
Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor al jullie meedenk werk en voor jullie allemaal een grandioos spetterend nieuwjaar met heel veel opel plezier [zonder eruit schietende assen!!!]
:thumb
Mocht je een corsa B hebben,
Het hitteschild is wel heel makkelijk te vinden, dat is die grote metalen kap die begint onder de boegies. Het is volgens mij een bekend probleem dat bij dit model de schroefpunten kapot roesten. Ben zelf ook op zoek naar een nieuw hitteschild en op de sloop vind ik ook alleen kapot geroeste schilden.
Alleen lijkt het me stug dat je hitteschild dit probleem veroorzaakt. Het hitteschild zal eerder een trillend geluid produceren [metaal tegen metaal]
Nou gaan de waterpompen van dit model ook nog wel eens stuk. Dit maakt een zwaar ratelend geluid [onzuiver, harde en zachte tikken]
Spreek uit ervaring, het kan zijn dat die kapot is gegaan.
Maar het is wel handiger als je de specs van je auto geeft.
succes!
Hallo otdh,
Dat was het probleem met de vorige bak, daarom is die compleet vervangen. Gelukkig is het diff van de nieuwe bak niet beschadigd geraakt.
Maar het probleem kan het dus niet zijn, immers zit er een nieuwe bak op.
mocht het een as van een A zijn hoe kan het dan dat het 2 weken heeft geduurd voordat de as eruit is gevlogen hij liep perfect na de koppeling vervangen toen 2 weken later vloog de as eruit, daardoor was de homokineet kapot, vandaar weer een tweedehands as gehaald en weer vergeleken op alle punten, en de bak vervangen omdat het diff versleten was, weer alles bevestig heb en ik zet de band erop draai de wielbouten aan, dan floept ie er al uit. vind het iets raars, maar het is die van een b. kan bijna niet anders, kan anders iemand een een foto van een b as laten zien via foto dan vergelijk ik dat ook nog eens, maar zover wij allemaal weten is het een B as.
hopelijk krijg ik snel reactie.
voor iedereen alvast een spetterend einde jaar en hopelijk rijdt mijn corsaatje weer op 1 januari.
groetjes
hey,
sorry voor de late reactie,
de motorsteunen zijn nog goed,
aan insane 31 hoe kun je op die foto zien dat het een a as is je ziet bijna alleen de ashoes,
heb nooit problemen gehad met mijn aandrijfas, ik heb deze eruit gehaald ben na de sloop gereden heb toen de 2 assen vergeleken, tanden geteld en gemeten, als die 3 dingen overeen komen kan het toch geen verkeerde as zijn.
heb ook nog op carpartsdirect gekeken zie je de maten en het aantal tanden bijstaan dit komt allemaal overeen met de as die erop staat, dus hoe kan het de verkeerde as zijn ????
is bijna onmogelijk want alles komt overeen,ik heb nu nieuwe borgringen besteld dus morgen nog maar eens kijken of het nu wel gaat lukken.
groetjes
hey,
extra vraagje de aandrijfass aan de bakzijde word toch enkel bevestig door de borgring he of moeten nog dingen aan de bak worden vastgemaakt ?????
groetjes
hoi
het is daadwerkelijk de as van een corsa b
ik heb op internet de maten opgezocht ik heb de 2 assen naast elkaar gelegd waren even groot,
ik heb de assen gemeten en de tanden getelkd
dus het is wel degelijk de goede as.
het enige wat ik kan bedenken is dat het toch de borgveer is ook al hebben we deze al 3 keer vervangen even afwachten zaterdag is de corsa weer de eerstegroetjes
@ haasje, ja de as zit goed, niet eruit te krijgen totdat de auto een meter heeft gereden
@ Opelpower, je de borgringen zijn compleet vernieuwd en zitten vast
Bedankt voor je reactie kaneelschep!
Ja het is zeker de juiste as voor een corsa b benzine zonder abs 22 tands.
Zou het volgende mogelijk kunnen zijn?
Ooit heeft de auto een klap gekregen, dit is zichtbaar doordat de motorkap aan die kant niet mooi aansluit. Ik rijd alleen al een jaar ermee rond en nog nooit heb ik dit probleem gehad.
Zou het toch de ophanging kunnen zijn naar aanleiding van dit ongeluk, dat de ophanging naar verloop van tijd verder is “verschoven” Zo ja, hoe kan ik dit controleren?
Thnx!
oke,
wat wil je ervoor hebben en waar kom je precies vandaan ?
groetjes
ja bak is er 2 weken terug al afgeweest toen de koppeling is vervangen.
heb je tips waar ik hem het beste kan halen .of heeft iemand nog een f15 bak liggen
groetjes
hey,
ik heb een F15 bak,
aan welke prijs moet ik denken als ik de bak wil vervangen ??groetjes
probleem gevonden,
het differentieel is versleten vorige week toen mijn koppeling vervangen is had het differentieel speling, vandaar dat die tanden wat versleten zijn waardoor de as niet meer klemt, nu op zoek na een 2dehands diff want nieuw zijn ze niet te betalen
groetjes en bedankt voor de reactie,
ps : als iemand een goed differentieel heeft en het een beetje in de weg heeft liggen hoor ik het graag
-
AuteurBerichten