Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2012 om 23:32 In reactie op: Krukas/drijfstang lagers slijtage, zie afbeeldingen #18000754
Mijn pompdeksel vertoont wel wat slijtageplekken, maar niet noemenswaardig. Ik denk dat t euvel toch bij de kettingspanner en distributieketting lag te meer omdat de ketting behoorlijk opgerekt was.
Gr
Ben28 februari 2012 om 11:56 In reactie op: Krukas/drijfstang lagers slijtage, zie afbeeldingen #18000752volgens het werkplaats handboek tussen de 0,1 en 0,20mm. Dus dit is ook niet helemaal goed…
28 februari 2012 om 11:40 In reactie op: Krukas/drijfstang lagers slijtage, zie afbeeldingen #18000750Ik denk dat het inderdaad in de oliepomp ligt, als ik in het deksel kijk, in de opening waar normaal de veer ligt met het kunststof drukstuk, of in mijn geval stalen kogel, zie ik allemaal kleine putjes in de zetel waar op hij normaal moet afsluiten.
op de tandwielen van de pomp zit 0,3mm speling.28 februari 2012 om 11:12 In reactie op: Krukas/drijfstang lagers slijtage, zie afbeeldingen #18000748De kettingspanner die er op zat had was al enigszins gewijzigd, want er was een prop op gelast. Ik heb inmiddels een nieuwe distributie set en als ik de oude langs de nieuwe ketting hou zie ik toch al gauw een halve centimeter verschil in lengte.
Kan hier ook de oorzaak in liggen?28 februari 2012 om 11:03 In reactie op: Krukas/drijfstang lagers slijtage, zie afbeeldingen #18000745Hoi,
Ik heb deze lagers er nieuw in gezet. en er een blokje om mee gereden en merkte toen dat mijn oliedruk veels te laag was. Toen ik vervolgens de auto op mijn oprit zette, begon het ratelen.
Kan ik deze lagers er nu gewoon inzetten, of kan ik beter nieuwe bestellen?groeten
Ben25 september 2011 om 12:36 In reactie op: L-jetronic, ECU? Motor verzuipt bij elke startpoging #17917608Volgens mij is dit het schema van een LE-jetronic, terwijl ik een L-jetronic heb.
Ik ben er inmiddels behoorlijk ziek van, ik was altijd van mening dat opel zo makkelijk sleutelen was maar dit valt me toch wel erg tegen.1 september 2011 om 08:09 In reactie op: krijg afstelling 2.0 met injectie niet goed, help! #17757244heb inmiddels de auto redelijk goed aan het lopen,
ik had meerdere oorzaken:
Valse lucht bij het inlaatspruitstuk door verschil in dikte tussen de flensen van uit en inlaatspruitstuk
en veels te veel benzinedruk waardoor hij eigenlijk verzoop
groeten benehm,
die zat er dus niet bij, anders had ik de vraag niet gesteld….kijk, dit geeft de burger moed….dan gaan we er een zaterdag aan spenderen, ik laat nog wel weten hoe het gegaan is.
gr,
ben
Dat is mooi, want ik heb hier ook nog een 240 getrag die ik ooit uit een c kadett heb gelepeld en ik heb een automaat tussenas van een a commodore, die is korter, en dan zou het geheel moeten passen denk ik zo. Die automaat as hoort bij een 4bak met overdrive die ik ooit uit een a commodore sloper heb gehaald. Dus ik zit nog te twijfelen welke ik nu ga inbouwen. Heb ik gelijk als ik zeg dat de 240 bak sterker is als de 4 bak met overdrive?
gr,
benOke, mij is verteld dat het koppelingshuis van een 240 getrag uit 2.5e rekord anders is als de CIH 240 getrag, klopt dit?
een 265 is voor mij op dit moment even onbetaalbaar….
Gr,
Ben
-
AuteurBerichten