zoeperbernie

Aangemaakte reacties

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Krukas/drijfstang lagers slijtage, zie afbeeldingen #18000754
    zoeperbernie
      Lid sinds:
      14 July 2010

      Mijn pompdeksel vertoont wel wat slijtageplekken, maar niet noemenswaardig. Ik denk dat t euvel toch bij de kettingspanner en distributieketting lag te meer omdat de ketting behoorlijk opgerekt was.
      Gr
      Ben

      In reactie op: Krukas/drijfstang lagers slijtage, zie afbeeldingen #18000752
      zoeperbernie
        Lid sinds:
        14 July 2010

        volgens het werkplaats handboek tussen de 0,1 en 0,20mm. Dus dit is ook niet helemaal goed…

        In reactie op: Krukas/drijfstang lagers slijtage, zie afbeeldingen #18000750
        zoeperbernie
          Lid sinds:
          14 July 2010

          Ik denk dat het inderdaad in de oliepomp ligt, als ik in het deksel kijk, in de opening waar normaal de veer ligt met het kunststof drukstuk, of in mijn geval stalen kogel, zie ik allemaal kleine putjes in de zetel waar op hij normaal moet afsluiten.
          op de tandwielen van de pomp zit 0,3mm speling.

          In reactie op: Krukas/drijfstang lagers slijtage, zie afbeeldingen #18000748
          zoeperbernie
            Lid sinds:
            14 July 2010

            De kettingspanner die er op zat had was al enigszins gewijzigd, want er was een prop op gelast. Ik heb inmiddels een nieuwe distributie set en als ik de oude langs de nieuwe ketting hou zie ik toch al gauw een halve centimeter verschil in lengte.
            Kan hier ook de oorzaak in liggen?

            In reactie op: Krukas/drijfstang lagers slijtage, zie afbeeldingen #18000745
            zoeperbernie
              Lid sinds:
              14 July 2010

              Hoi,

              Ik heb deze lagers er nieuw in gezet. en er een blokje om mee gereden en merkte toen dat mijn oliedruk veels te laag was. Toen ik vervolgens de auto op mijn oprit zette, begon het ratelen.
              Kan ik deze lagers er nu gewoon inzetten, of kan ik beter nieuwe bestellen?

              groeten
              Ben

              In reactie op: L-jetronic, ECU? Motor verzuipt bij elke startpoging #17917608
              zoeperbernie
                Lid sinds:
                14 July 2010

                Volgens mij is dit het schema van een LE-jetronic, terwijl ik een L-jetronic heb.
                Ik ben er inmiddels behoorlijk ziek van, ik was altijd van mening dat opel zo makkelijk sleutelen was maar dit valt me toch wel erg tegen.

                In reactie op: krijg afstelling 2.0 met injectie niet goed, help! #17757244
                zoeperbernie
                  Lid sinds:
                  14 July 2010

                  heb inmiddels de auto redelijk goed aan het lopen,
                  ik had meerdere oorzaken:
                  Valse lucht bij het inlaatspruitstuk door verschil in dikte tussen de flensen van uit en inlaatspruitstuk
                  en veels te veel benzinedruk waardoor hij eigenlijk verzoop
                  groeten ben

                  In reactie op: zuigerveer vraag #17759067
                  zoeperbernie
                    Lid sinds:
                    14 July 2010

                    ehm,
                    die zat er dus niet bij, anders had ik de vraag niet gesteld….

                    In reactie op: Getrag 240 achter een 3.0E ve Senator? #17718279
                    zoeperbernie
                      Lid sinds:
                      14 July 2010

                      kijk, dit geeft de burger moed….dan gaan we er een zaterdag aan spenderen, ik laat nog wel weten hoe het gegaan is.

                      gr,

                      ben

                      In reactie op: Getrag 240 achter een 3.0E ve Senator? #17718274
                      zoeperbernie
                        Lid sinds:
                        14 July 2010

                        Dat is mooi, want ik heb hier ook nog een 240 getrag die ik ooit uit een c kadett heb gelepeld en ik heb een automaat tussenas van een a commodore, die is korter, en dan zou het geheel moeten passen denk ik zo. Die automaat as hoort bij een 4bak met overdrive die ik ooit uit een a commodore sloper heb gehaald. Dus ik zit nog te twijfelen welke ik nu ga inbouwen. Heb ik gelijk als ik zeg dat de 240 bak sterker is als de 4 bak met overdrive?

                        gr,
                        ben

                        In reactie op: Getrag 240 achter een 3.0E ve Senator? #17718271
                        zoeperbernie
                          Lid sinds:
                          14 July 2010

                          Oke, mij is verteld dat het koppelingshuis van een 240 getrag uit 2.5e rekord anders is als de CIH 240 getrag, klopt dit?

                          een 265 is voor mij op dit moment even onbetaalbaar….

                          Gr,

                          Ben

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)