Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
2 juli 2015 om 16:03 In reactie op: Moer los of vastdraaien schokdemper achteraan opel astra F #18289040
Een inwendige moersleutel op de moer en als het goed is kan er een inbus of een platte schroevendraaier op het gedeelte van de schroevendraaier
Nou, dat denk ik niet.. Ze zijn juist amper gebouwd met een z18xe. Vraag maar aan willem..
Bij het revisiebedrijf langsgeweest na zo’n 300 km met de 5w30, en nog was het getik niet weg. Er is dus gewoon een NIEUWE stoter lek, we halen het maar weer open om de stoters 1 voor 1 in te drukken en te kijken welke nou dat getik veroorzaakt. Ik hou deze post op de hoogte voor mensen die misschien ooit hetzelfde probleem hebben. Ik heb het nog niet kunnen vinden op dit forum namelijk.
Een Astra H met een Z18XE, das uniek hé!
Dan zou ik zeker een setje van de astra proberen. Die sleutels zijn een stuk steviger namelijk.
Past dat van Astra G op een Corsa B dan?
Anyways, wat er al gezegd is, je kan een los setje bestellen met klapsleutels, of met een normale losse afstandsbediening. De klapsleutels zijn meestal niet van al te fijne kwaliteit.. denk daaraan.
Dan krijg je een kastje met een heleboel draden, en een schema waar al deze draden voor bedoeld zijn, deze verbind je met kabelverbinders op de bestaande bedrading in de auto, die dus van het bestaande CV kastje komen (de KIEKERT) , zo noemen ze die.. Zit idd bij de passagierskant, rechts onder het dashboard kastje even de kunststof kap weghalen, dan de boordcomputer weghalen, een stukje isolatie weghalen, en daar zit ie weggefrommeld. Staat ook KIEKERT op. Niet te missen, wel een *** klusje.
Suc6! ^^
Mijn astra G heeft ook een ET van 49.. staat zelfs op de originele opel velgen die eronder zitten.. Een corsa C kan 17 inch hebben zonder aanpassingen.. Dus 16 inch past.
Ik zou dan wel een bandenmaat van 195/45/16 aanhouden voor het aanlopen.Ga even in een stille omgeving staan, en alles uit (blower, radio etc), dat je alleen de motor hoort draaien. Druk dan heel lichtjes de koppeling in, als je dan het geschuur ook hoort, zijn dit tochwel de beginnende slijtage punten van een koppeling.. meestal het druklager.
Zou zomaar een kabel van een versterker geweest kunnen zijn idd.
Als je de stekker van de EGR afhaalt, is het probleem weg… Dan zou ik daar beginnen met zoeken. Ik heb mijn EGR ook afgedopt, opel heeft hier zelf “blinde” pakkingen voor. Daarmee sluit je de werking van de EGR af, en daarna heeft hij bij mij een nieuwe software erop gezet, degeen zonder EGR ondersteuning. Of dit ook bij jou kan, weet ik niet. (Ik heb een Astra uit 2004), Maar dit kostte mij ook de kop niet.
Koelvloeistof, lekker nieuw radiateurtje in. Heb vaker gelezen en gezien dat die dichtmiddeltjes van radiateuren ook door het hele systeem heen gaan. Dus ook in de kop belanden, en in de koelkanalen van het blok, en daar ook hun sporen nalaten. Dit wil je niet hebben dacht ik zo..
Byjugo, ben er mee eens dat het top spul is voor plastic, het nadeel is alleen dat als je die rommel op je lak heb, dat het er moeilijk af te krijgen is. Het irriteert me dood als ik net me auto heb gewassen en gepoetst. Dus ik heb het weggegooid.Ik heb zo’n fles van Sonax, bandengel.. Dat werkt daar ook perfect op, En je ziet het niet op je lak.
30 april 2015 om 20:12 In reactie op: Vraagbaak Astra G, maar dan uit 2004! Nergens te vinden! #18283073Ja, daar ben ik achter. Toch wel jammer dat er ook nergens een 2e hands exemplaar te vinden is op marktplaats of zo. En ik dacht, misschien heeft hier iemand een exemplaar digitaal of iets dergelijks.
30 april 2015 om 16:03 In reactie op: Vraagbaak Astra G, maar dan uit 2004! Nergens te vinden! #18283071Astra Arnhem stuurde er 1 naar mij op, maar die is helaas in het duits. Dus daar schiet ik niets mee op.
Ligt aan de motorcode.. Is dit een z16xep?
Rare vraag, maar… Heb je misschien net andere banden? In z’n 5 loopt de motor heel rustig vaak, en dan ga je andere geluiden horen. Ik heb wel eens klebers gehad, die ook een soort van floten als ik wat harder reed.
Als het alleen op LPG is, dan zou ik naar een LPG specialist toegaan.
Dat zijn angel eyes met van die LED ringen zeker? Die bedrading moet je aansluiten op de huidige bedrading van de auto.. Van stadslicht of dimlicht, wat je zelf wilt.. Verder behoort het plug and play te zijn
Elektrode afstand nagekeken met een voelermaat?
Kruitlucht is vaak verstoken van olie.. Rookt ie blauw?
Beetje klein, de aanbevolen maat 16 inch voor een astra G is 205/50/16… dus passen doet het zeker, maar of de wegligging optimaal is, weet ik niet. En het staat ook een beetje bekrompen met zoveel ruimte in de wielkasten, maar dat is smaak denk ik. De J waarde is wat breed.. maar dat komt er wel onder weg.
Als het na de nieuwe bougies is gekomen, altijd even elektrode afstand bekijken met de voelermaat, en evt afstellen op fabrieksvoorwaarden.
Ja, hier heb ik geen ervaring mee.. + dat ik eerst andere koplampen zou kopen als ik jouw was.. Want je weet nooit of je nieuwe koplampen ook H7 zijn.
Kijk daar eens.. Deze hebben projectoren, dus zijn geschikt voor xenon. Ik vind ze mooi!
http://www.cargoods.nl/shop/angel-eyes/1393-angel-eyes-koplampen-opel-corsa-c-chroom/” onclick=”window.open(this.href);return false;Welnee.. Kijk, als je er al zoveel in heb zitten.. Is het zonde.. Maar rij dan met je nu heb, en verander er niets meer aan als je het niet waard vind.. En in de tijd dat je m rijd, spaar je wat geld om een andere te kopen als deze je in de steek laat.
Je moet nagaan: zijn er knappere tigra’s op de wereld voor het geld wat je aan onderhoud in deze wil steken? Ja, verkoop deze dan… Nee, dan ga je alles fixen.
Of hij had honger? :p
Goed, iig niet zoveel gelopen.. 155.. Dus t motortje kan nog lang mee.. Alleen dan zal je er wel een bult geld voor moeten hebben om de auto in orde te krijgen.. Weetniet of je dat ervoor over heb?
-
AuteurBerichten