Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zo we zijn weer 10.000 km verder. De storing, p2279 was voor paar weken weg. Onderweg naar vakantiebestemming kwam het weer terug. Toen gasklep weer schoongemaakt, ingeleerd.. maar hielp niet.
ik had nog een reserve laad-druk sensor liggen, die heb opgezet.
Turbo heb ik met WYNNS turbo cleaner ingespoten, inlaat heb ik met WYNNS egr-inlaat cleaner behandeld. Storing is nu 1 week niet opgetreden...en Willem… ? al geprobeerd ?
mannen, bedankt voor uw reacties..
ik heb inlaat schoongemaakt, gasklep ingeleerd.
probleem treedt niet meer op.Gisteren 100 km, en vandaag 55 km ivm werk weer gereden. Het is niet te geloven, storing is NIET meer opgetreden.
Ik had de inlaat al een keer schoongemaakt met EGR clean spray. Maar dit keer heb ik met remmenreiniger en een lange ijzeren draad gebruikt die ik gewikkeld heb met een schoon niet pluizend doek. Na paar minuten was ‘t doekje, net een zwarte koekje.
Ik weet niet wat de oplossing is geweest, ‘t schonmaken of het inleren van gasklep, maar ik raad je sterk aan om procedure van gasklep een keer uit te voeren:1. accu ontkoppelen (30 minuten).
2. accu aansluiten.
3. auto starten zonder gas te geven.
4. lampen, verwarming aanzetten
3. laat de auto 2 minuten stationair lopen.
4. Voer toerental op naar 3000 rpm tot dat koel ventilator aanslaat
5. gaspedaal los laten
6. auto nog staionair 2 minuten laten draaien.
7. contact uitzetten.
8. proefrijdenik ben benieuwd.
Willemvee,
ik heb gisteren accu losgehaald. Via de gasklep inlaat schoongemaakt met remmen reiniger. Accu is 30 min los geweest.
Toen auto gestart.. met een geratel.. geknetter! misschien om dat ik aan de gasklep heb gezeten of doordat remmen reiniger in de inlaat is gekomen.
Auto stationair paar minuten laten draaien, toen aantal minuten op 3000 toeren laten draaien tot dat koelventilator aansloeg. Daarna nog eens paar minuten stationair laten lopen.
Dat zou procedure zijn om gasklep in te laten leren? Heb ik ergens op internet gelezen. Vandaag voor mijn werk 100 km gereden, geen storing gehad. Af en toe 3500 – 4000 toeren gereden tot dat motor temperatuur 88 – 94 graden werd. Laten zakken naar +/- 2000 toeren, geen storing geweest!
Ik wil niet te snel conclusies trekken, maar je weet maar nooit.
Ik merk wel als motor 88-90 graden warm is, dat je dan bij 2000-2500 toeren andere bijgeluid hebt, lijkt van linksvoor te komen, alsof ergens een gigantisch veel luchtdruk ontsnapt. Maar goed, storing trad dus niet op.. wordt-vervolgd !En is het opgelost? was het de LMM ? ik heb dat namelijk ook met mijn cdti.
na opwarmen, boven 3500/4000 toeren, en dan teruglaten zakken naar 1800 – 2000 toeren — > P2279-11En is het opgelost? ik heb ook last van p2279-11
30 mei 2013 om 05:32 In reactie op: Voor de liefhebber een how2 voor het vervangen van inlaatspr #17750188Ik lees hierboven dat het vervangen van inlaatspruitstuik van Z19DTH 10 uur werk is !? Dat lijkt mij een beetje veel.
ik dacht het uurtje of 4 – 5 werk was ? Klopt dat?
Moet ook distr.set af vervangen van inlaat ??Als ik gewoon normaal rijd, dan komt het (Bijna) niet voor, maar als ik een retourtje Duitsland doe, 150, 160 km/u +. Dan heb ik het zeker te pakken.
Hoi, is het probleem opgelost?
Ik heb precies zelfde probleem met mijn Zafira Z19DTH.
@Nick-GSI, bedoel je met laaddruk sensor MAP-Sensor ?dexos-2 5w30 (5 liter voor 30 euri incl verzendkosten
Ik denk dat er motorisch best wat meer vermogen uit gehaald kan worden, maar hoe gaat het dan met je koppeling, dubbele-massavliegwiel ..die kringen gaan relatief snel kappot, met nog meer vermogen gaan ze volgens mij nog sneller naar de kl*te..
ik heb het ook gehad met mijn Zafira 1.9 z19dth.
het kan een tijdje goed gaan, maar opgegeven moment was het met een geknetter afgelopen. vliegwiel, kopp.set EN bak moeten vervangen !!.
bij de bestelling chass.nr + motornummer doorgeven, (motornummer is niet Z19DTH), maar een of andere serienummer van de motor. Vliegwiel van Zafira is gelijk aan de vliegwiel van Astra. Vectra gebruikt een andere vliegwiel.stelt niet veel voor, heb je ook 2x torx bij de handvat achter het klepje los : zie link hieronder, is van voorportier, maar principe is het zelfde:
http://www.youtube.com/watch?v=D_knzH36cVQ” onclick=”window.open(this.href);return false;ik heb recent van mijn Zafira vliegwiel + koppeling laten vervangen.
Eerst setje in Engeland besteld met Chas.nr+motor nummer, toen kreeg ik alsnog setje van Vectra.
Bij Zafira is vliegwiel sachs en de koppeling Luk. Bij Vectra is kopp+vliegwiel van Luk.
Het is dus erg belangrijk dat je met chasnr + motornummer bestelt. Motornummer is niet Z19DTJ of DTH, maar een serienr 1774488 etc..Omdat die gasten van Engeland via ebay verkeerde set hadden geleverd, heb ik weer in NL besteld. Geen gezeik meer met terugsturen met hoge kosten e.d.
Setje in Engeland was 700 euro, In NL was 890,- euro.Bij ons op het werk hebben we diverse Zafira B 1.8 op LPG gehad. Was een drama. Alleen maar veel problemen met verbrande kleppen e.d. Na enkele exemplaren mocht 1.8 op LPG ook niet meer besteld worden.
Zafira A kon veel beter op LPG lopen.ik neem aan dat je zelf ook gaat proefrijden…
Je kunt op autoweek.nl kijken naar testverslagen en reviews e.d..
Het is trouwens zo te lezen wel een heel erg krachtige uitvoering met 1.4 1220 pk
Bij Opel zijn ze ze dus goed bezig31 augustus 2012 om 12:47 In reactie op: Compleet schema zekeringen a.u.b.(storing in sig.-aansteker) #18048613wat dacht je hiervan is errug handig
http://www.connectcar.nl/wp-content/uploads/2010/12/GEBRUIKERSHANDLEIDING-ZAFIRA.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;ff op autoweek kijken bij reviews.. daar zie ik zafira van 2000 staan 2.0 diesel met 381.000 km op de teller..
hier heb je de handleiding
http://www.boschcarparts.co.uk/pdf/Zaphira2.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;14 augustus 2012 om 19:42 In reactie op: Geforceerd regenereren DPF Zafira 1.9Cdti 120pk lukt niet #17930292wat betreft de slang naar druksensor, hebben jullie complete leiding vervangen of alleen het stukje met plastic slang?
@cellie wrote:
hallo
Ik heb een Opel Zafira 1.8 uit 2006 met een LPG G3 installatie van Vialle.
Normaal geen problemen gehad tot nu toe.
Vorige week heb ik een lampje laten brandden in de auto en de dag erna was de accu helemaal leeg. Daarna de auto met een andere auto o..
Ook brandt er ineens het lampje van de uitlaat.
..
alvast bedanktIk weet niet welke lampje je bedoelt, maar je moet eerst uit laten lezen, dan weet je pas wat er mogelijk aan de hand is.
Jongens wanneer is het tijd om je koppeling+vliegwiel te laten vervangen ?
Mijn zafira heeft lichte trilling in de koppeling (al 2 jaar..) verder geen slippende koppeling of iets dergelijks, schakelen, optrekken etc gaat zonder problemen.26 mei 2012 om 20:20 In reactie op: druklager vervangen moet dan ook het vliegwiel vervangen #18007154mooi dat het opgelost is. ik heb ook wel goed gevoel bij die gasten. Bij mij is er slechts lichte trilling voelbaar, ben nog niet 100% van overtuigd of het al vervangen moet worden.
@bert. wrote:
@ZafirB wrote:
..jongens, jongens ik heb ook 4 verstuivers laten vervangen kosten 710,- incl montage.
Dynamo, ja ook bij 225.0000 km laten vervangen kosten 255,- na inlevering van oude dynamo…
Voordat je e.e.a laat vervangen, goed informeren naar prijzen van meerdere garages leveranciers..dat scheelt echt veel !En als je t zelf kunt doen, is het nog goedkoper .
ZafirB: jij hebt óók kosten gemaakt aan je Zafira, maar kláááááááágt tenminstte niet.
klopt als je auto hebt heb je kosten? bestaan moderne auto’s waarbij je alleen hoeft te tanken en te rijden ?
En het is tegenwoordig zo dat een moderne auto opgegeven moment na 200.000 km kosten maakt, verstuivers, dynamo, egr, etc.
Dat is bij Opel zo, maar ook bij andere merken.. -
AuteurBerichten