Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hallo
heeft iemand misschien idee hoe je bij deze motor tandwiel aan drijfstang los kunt krijgen de bedoeling is om keerring te vervangen en die zit toch achter deze poelie de voorste poelie van multiriem heb ik los maar nu ??
ik krijg niet los en die kan alleen maar vastzitten op spie en as natuulijk ?
alvast bedankt zaburoPROBLEEM OPGELOST
ja ja ik heb het gevonden er zit ‘een draadje aan de bobine in dit gevaal aan 2 de cilinder die met inpuls het lpg aanstuurd die heb ik doorgeknipt en nu loopt ie als een zonnetje op benzine natuurlijk van het gas brandt zelfs het lampje op de schakelaar niet meer, dus die draad nam te veel af waardoor 2 de cilinder niet goed vonkte en vandaar de misfire ..he he nou kan ik eindelijk zonder veel zorgen naar huis toe en dan de rest uitzoeken. dus wordt vervolgt allemaal kei bedankt zover voor alle hulp dankzij jullie ben ik toch gaan nadenken .vriendelijke groeten from england
franso ja motorlampje brandt ook weer maar maak voor lopen van motor niks uit.
als je op gas rijdt ben je wel gewend aan dat lampje maar goed brandt nu na pakweg 150 kilometer na bezoek aan vauxhall weer dus duid toch wel ergens op storing ?? maar welke ??vandaag nog mee gereden dan loopt ie perfect op 4 cilinders pakweg 10 kilomter en dan begint ie weer op te sputteren/ flodderen en loopt dan weer niet 100% op 4 ik snap maar niet wat er aan de hand is moet toch meer zijn dan kleppen dit is toch de electronika die hapert maar wat ???? themperatuur of zo ?
moet toch moet iets zijn …..in iedergeval niet bobinebrug.ik weet niet of kop eerder is gereviseerd . ik heb auto gekocht toen had ie 139.000 km had gelopen was wel eerder aan gesleuteld ! maar weet niet wat.
natuurlijk hoef ik niet door te rijden met deze auto maar goed moet toch wel goed lopen om er vanaf te komen anders betaal je het toch met inruilwaarde.
het gekke is dat met hierheen rijden eigenlijk niks gemerkt tot gasschakelaar begon te piepen na 360 km dus ik denk gas nu al op vreemd dus over op benz. en sinds toen trekt die auto niet en loopt niet goed op 4 . maar goed kop kun je dus maar een keer reviseren ofzo???
weet je mischien adres waar ik dit kan laten doen voor redelijk geld ? of voor gaskop [ik zelf rij eigenlijk heel rustig en kon nooit boven de 110-120 ]
en dan toch maar inruilen ..oke opeltje 17 maar het is dus wel mogelijk om kop te laten reviseren met nieuwe klepzittingen teminste ik ga ervanuit dat daar probleem zit ???
tja dat weet ik niet zeker deze garage heeft gedaan wat ze konden hier moet ik mee zien thuis te komen ! ik zal het thuis [als ik er ooit kom moet nog 700 kilometer] gelijk nameten maar ik heb het vermoeden dat de 2 de cilinder rond de 9 bar zit.
is het mogelijk om er nieuwe klepzittingen bij motorrevisie te laten monteren ???ik denk dat opeltje 17 gelijk heeft nieuwe cilinderkop !! oef
iets anders kan het eigenlijk niet meer zijn ??oke bij [ hele groote 52 man personeel !! ] vauxhall garage geweest daar is ie 2 dagen gestaan ik kon door slecht lopen er maar nauwelijks komen [ afijn andere auto meegekregen mazda 5 en verder kunnen gaan met vakantie] .. dus auto liep nauwelijks nog op 3 poten daar hebben natuurlijk alles uitgelezen kompressie gemeten 2 de cilinder nog maar 7 bar en op mijn verzoek kleppen laten stellen [ aangezien ik niet wist dat deze mechanisch zijn ] en en die staan nu dus goed ..kompressie moet nu ook goed dus geen verbrande kleppen ofzo maarrr hij loopt toch niet op 4 cilinders mss 3,5 of 3,75 maar dan houd het toch wel op en mss kan ik ermee thuis komen loopt nog steeds niet op lpg of maar paar kilometer dus er klopt nog steeds iets niet motor lampje is wel uit !! als ie op gas loopt is het niet beter dan op op benzine !!, er zit ook nog nieuwe bobine en bougie’s op in
Wat kan ik nu nog doen om hem beter te krijgen ???
ik weet het niet meer en volgens mij die zeer behulpzame garage ook niet meer !!wel de lampda sonde is het zeker niet.
ik heb ook het gevoel dat ie niet voor 100 % trekt maar lijk wel op 4 cilinders te lopen snap niet waarom hij niet op gas wil lopen hij gaat gelijk als ik het probeer bij schakelaar piepen en over op benzine nou is dat niet zo erg maar ik moet morgen en overmorgen nog 650 kilometer maken en na vakantie hier nog naar huis en dat is ook 700 kilometer eea is begonnen op weg hier naartoe hield na totaal 600 km op met op gas te rijden dit wordt nog spannend poe poe
gr zaburooja auto heeft nu 2 ton gelopen en kom er nu achter dat bij 150.000 de kleppen gesteld hadden moeten worden ik had altijd gedacht dat die hydraulisch waren zo dat is ook niet goed!
ik denk dat je gelijk hebt zal morgen eens kijken want dat foefje dat gaat niet aansturing lpg is inpulsdraad aan bobine…. mijn vermoeden is dat lampda sonde stuk is
bedanktgr zaburo
is het misschien mogelijk om met foefje toch op gas te rijden dus moet lpg op een of andere manier aansturen waar ik nu ben heb ik wel wat middelen om te repareren!
aha net wezen tanken !! ben op vakantie in engeland en tank is niet leeg dus verbruik klopte niet [ verbruik zit op 1 op 9 kilometer volle bepakking dus dat kan wel ? ] tijdens rijden begon lpg schakelaar te piepen dus ik dacht lpg op maar nu loopt ie niet meer op lpg [ pakweg 100 meter ] en ik denk dat dat aan lampda sonde ligt die moet toch lpg inschakelen ? hij loopt ook niet geweldig op benzine. ik moet nog pakweg 1200 kilometer rijden voor we thuis zijn is dat mogelijk met kapotte sonde ?????
gr zaburo
enne geldt dat dan ook voor de 1900 diesel motoren ???
wat ik weet is dat kleppendexsel pakking al in alfa 147 in 2000 ook zit ??
zaburoStomme Slopel hebben die duitsers er ,n fiat / alfa motor er in gelegd geen wonder daarom al die problemen. nu dus nooit meer unne slopel
stelletje sukkels!!mvg zaburo
alles is idd los geweest ik weet niet waarom ofzo
ik heb inmiddels de verstellers [ / poelie ] vervangen enz natuurlijk ook de trekbouten en ook nog een nokkenas versteller sensor of klep vervangen. En nu loopt ie wel goed en stil zoals het hoort . oja speciaal gereedschap heb ik zelf gemaakt die valt achter in beide nokkenas sleuven de rest is kwestie van merktekens goed zetten.
mijn dank voor alle hulp en blijf site volgen je weet maar nooit .
mvg zaburoik heb om te proberen de voorste met achterste verwisselt [ deze zijn vlg opel dezelfde] maar geeft geen verandering of verbetering tok blijft achter zitten en als ie loopt is geluid lijkt nog steeds op dieselmotor !! ik ben bang dat er met nokkenastandwielen die natuurlijk variabel moeten is gerommeld en dat daarom die auto nooit soepel heeft gelopen !!
mvg frans
en nu snap ik natuurlijk ook waarom die auto zo slecht loopt dus niet trekken en inhouden zowel op gas als benzine
nog een vraagje kan ik die zo vervangen eruit en nieuwe erin ? en moeten die allebeiaha hier hebben ze mee zitten kloten wat mij al opviel is dat torx schroefjes van nokkenastandwiel zwaar beschadigd zijn ik heb deze auto nu een jaar en heeft nooit goed gelopen beetje bokkig en stoten en ik heb de olie 5w40 inderdaad 20.000 km laten zitten aan gezien ik toch al en toe moet bij vullen
nu wordt mij eea duidelijk is het dan de bedoelig om bij nieuwe de filters te verwijderen en waarom ?aha Kleptijdverstellers wist geeneens wat het is en wat ze doen maar die zijn het lijkt mij.
wat doen die dingen ja kleptijd verstellen neem ik aan maar hoe dan ?vriendelijk bedankt Willem voor reaktie nou weet ik wat ik zoek en hoe ik het kan maken super.
mvg fansnokkenaspositiesensors zitten bij mij als je voor de auto staat rechts.
deze dingen zitten links een aan de voorkant en een aan achterkant van de kop en zitten bijna tegen binnenkant van dist.kap [ dus helmaal aan uitzijde van kop en aan de bovenkant en zitten met een torxboutje vast en lengte is ongeveer 8 cm. ] en zijn rond van alluminium en met stekkeraansluiting met 2 draaden en bij achterste voel ik en hoor [ ook met stethoscoop] ik de beruchte klop/tok wat auto ook doet is slecht optrekken [ gesmoord eigenlijk en is niet vooruit te krijgen auto is Zafira (M75) MPV • 1.8 16_V Ecotec (M75) (103kW) Z18XER van 2006vandaag monteur bij gehad die al 40 jaar bij opel werkt en die heeft dit geluid nog nooit gehoord ! hij vermoed nokken aslagerschaal lijkt mij niet want geluid wisselt van minder naar erger het lijkt mij uit[ sensor ?? ] te komen die zitten er 2 in tegenover elkaar in de kop en dan tegen binnenkant distributie deksel zien eruit aluminium met 2draads aansluiting geen idee hoe die dingen heten vlg mij iets te maken met olie ? zou dat kunnen iemand die weet hoe die heten en wat die doen ??? gr frans
hallo Willem
de reden waarom ik dit wilde meten is dat opel zafira 2006 160.000 km op lpg loopt.
dus mijn vrees is dat het mss ook verbrande klep kan zijn ik ben al oudere monteur en heb geen ervaring met 16v of computer en zo.
deze motor ging pakweg 3000 km geleden al lichte geluid te maken onder de kleppendeksel en leek mij dat aan het lopen te horen dat de computer of stoter dit probeerde te corrigeren ? dat bijgeluid was niet konstant maar pakweg om de minuut en toen nog alleen als ie echt warm was en kon toen ook horen dat motor iets anders ging lopen als dat geluid begon [ licht tokkend ?] en nu dit veel erger is geworden [ zomaar in een keer ? ] en hoor nog steeds verschil in lopen als dit geluid weer begint daarom wil ik eigenlijk weten wat ik moet doen die stoters kan ik nog wel zelf vervangen maar als kop eraf moet voor verbrande klep of mss wel klepzitting dat wordt mij teveel .
dus mijn moeilijke vraag is wat is er aan de hand ??
mvg fransnou vandaag even kleppendeksel losgehaald nokkenas in orde alle klepspeling lijkt mij goed ik heb geen voelermaatjes meer maar zit overal beetje speling op
de tok blijft natuurlijk en naar mijn idee 1ste of 2 de cilinder en motorlampje is ook gaan branden ? en nou weet ik het echt niet meer !!
gr zaburonou vandaag even kleppendeksel losgehaald nokkenas in orde alle klepspeling lijkt mij goed ik heb geen voelermaatjes meer maar zit overal beetje speling op
de tok blijft natuurlijk en naar mijn idee 1ste of 2 de cilinder en motorlampje is ook gaan branden ? en nou weet ik het echt niet meer !!
gr zaburo -
AuteurBerichten