Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als het vliegwiel het begeeft dan valt de rotzooi in de start motor. Dan moet je die ook vervangen.
Verder gaat er niet zo veel stuk.
Past gewoon. Ik rij in de winter op 15″ staal.
Ideaal in de sneeuw.
Ik heb er wel eens een gezien met meer dan 400k. Ik zit trouwens niet zo ver achter hem. Net over de 345k gegaan. Het gaat dit jaar erg hard met de km’s bij mij.
Gister mijn auto opgehaald bij mijn monteur.
7 dagen in een GTS 3.2V6 rondgereden, maar ben toch blij dat ik mijn diesel weer terug heb.Nieuwe olie en filter, nieuwe bandjes, nieuwe dieselfilter en filterhuis, nieuwe fuseekogels, slang van de catchcan naar achter verlengd.
Ik heb nog steeds een geluid aan de voorzijde als de auto diep inveert, dus daar moet ik naar op zoek.
En het lijkt er dat de bouten van de bovenste draagarmen (banaan) aan de achterzijde hebben besloten gebroederlijk een te worden met de bussen, en samen krijsen ze het uit van de pret bij iedere hobbel. De Powerflex rubbers zitten er nu ca 170.000km in die zijn nog goed, maar de metalen bussen aan de binnenzijde lijken vastgeroest.
Dus komende weken maar eens nieuwe armen en bussen bestellen. Meteen maar een setje camber adjustment bussen er in zetten, zodat ik van die bandenvretende overmatige wielvlucht af kom.
Hmm :hmmz
Ik zou me meer zorgen maken om die poel olie.
En dan niet om waar hij van daan komt, maar waar hij naar toe gaat.
Tijd voor een catch can lijkt me.Lekkende antenne voet?
Zo te lezen haalt hij onder- en overstuur door elkaar.
Zijn opmerking over gas los laten bij overstuur zegt genoeg.
Bij mij gaan de nieuwe banden ook achter op.
DAB bestaat al jaren. Wordt al lang gebruikt in Duitsland, UK en VS.
Tegenwoordig is er DAB+ en dat komt nu inderdaad ook in Nederland op gang.
Setje 16″ wielen en 205/55 R16 bandjes.
Ik krijg er de schijt van dat mijn 225/45R17 zo’n enorme last van “heel-and-toe” (niet cupping) slijtage hebben, ik moet ze er meestal af gooien omdat ze te veel herrie maken, terwijl ze nog ruim voldoende profiel hebben. Als het goed is hebben smallere banden daar minder last van.
Dus deze week andere wielen er op en anders uitlijnen (achter minder toespoor), en dan eens testen.
@trashmetal wrote:
Kudoos zijn pre facebook
was volgens mij van sugarbabes / superdude’s of ‘obox
net als iemand een Vind ik leuk! gevenHaha cultuurbarbaar.
Kudos was er al lang heel lang voordat Internet bestond…Het is gewoon oud Grieks voor ‘respect / applaus / goedkeur ‘
@jraaf wrote:
Als ik de hele auto heb gedaan om en na bij de 15 kilo……
Ik denk dat je dat iets te laag inschat. Ik denk als je de hele vloer van voor tot achter doet, en alle 4 de deuren.
Dan kom je op ca 30kg uit.
(Er van uit gaande dat dat massa van stp spul 4kg/m² is, en vibraflex ca 3kg/m²)
Dan ga ik er ook van uit dat je niets doet aan je dak en achterklep.Maar goed, 30kg op 1500kg is ook maar 2%, dus echt merkbaar zal het niet zijn.
Ben benieuwd naar het resultaat van dat stp spul.
En meer vermogen mag ook wel als je zo veel kilo’s aan demping er in plakt. :P
Alleen bij een koude motor heb ik een foutmelding, als hij warm is gaat het lampje uit.
Maar voor de prestaties maakt het helemaal niets uit,
Het probleem lijkt opgelost.
Boostsensor zat volledig dicht met roet, en de EGR haperde.
Boostsensor is nu weer schoon, en EGR zit nu vast in gesloten positie.
Opvallend is wel dat de catch can goed zijn werk doet. Voorheen zat de boostsensor vaak vol met vettige drap, nu was het gewoon roet waarvan het grootste deel met een paar keer kloppen er uit viel.
De EGR zit nu dus muurvast, eens kijken of ik de moeite neem om hem te vervangen. Maar voorlopig vind ik het wel goed zo.
Zo te horen is het inderdaad turbo bark. Maar dat verklaart niet waarom dit iedere keer rond 2000 toeren plaats vind terwijl ik het gas niet los laat.
Er gebeurt dus iets waardoor de turbo even zijn druk niet kwijt kan.
Het stomme is dat hij wel vooruit te branden is.
Gister de aanhanger wezen ophalen, en gewoon door het heuvelland rondgescheurd en bergop fietsers en tractoren ingehaald. Pit zit er nog ruim voldoende in.Het is gewoon dat hij zo rond 2000 toeren de voornamelijk in de 2e versnelling even stilvalt en dan weer doortrekt.
In de 3e en 4e gorgelt hij alleen even, maar geen hik te merken.Helaas heb ik geen eigen laptop meer, en die van mijn baas wil de opcom driver niet installeren. :swear
Dat gorgelen heb ik ook altijd als ik bij 2000 toeren in de 2e versnelling het gas los laat, dat is vrij normaal. Alleen vreemd om dat nu ook te horen als hij stottert. ‘
Morgen de laptop van mijn schoonmoeder even lenen, kijken of ik een foutcode kan lezen.
24 april 2014 om 14:29 In reactie op: rammelen bij starten en schakelen vectra 1.9cdti dth #18228875@Gtke wrote:
? De wagen is trouwens eds,no-erg,no pre-cat 200pk
Slijtage aan het vliegwiel is 100% afhankelijk van je gedrag met het rechter voetje.
Als je continu van stoplicht naar stoplicht sprint, en maar steeds die 200pk aanspreekt, dan kan je inderdaad iedere 60k je vliegwiel vervangen.Ik zou simpel beginnen en eerst eens de verbindingsstangen van je stabilisatoren vervangen. Dat is meestal het eerste wat kloink gaat doen.
die zijn simpel en goedkoop te vervangen. Daarna zou ik pas verder gaan zoeken.
De cdth is erg leuk, en als je het goed aanpakt. (meteen catch can plaatsen). Vallen de onderhoudskosten ook wel mee.
Motorisch heb ik in 200k km weinig problemen gehad, buiten de bekende zaken als vliegwiel en Wervekleppen.
Mooi spul weer. Ik ben gestopt met investeren.
Over en paar maanden gaat hij toch de deur uit, importeren in oostenrijk heeft weinig zin met het aantal kilometers die hij nu gelopen heeft.
En daarbij heb een hoop andere projecten waar geld in moet.
Gebroken veer?
Deze week over de 320k gegaan. Met mijn 2005 1.9CDTH.
En een n
Het is “Nürburgring”.
Je kan beter de snowflakes nemen, daar kan je de naam namelijk wel goed van spellen. :jerry
Kromme schijven kan, maar het kunnen net zo goed versleten banen of velgen met een slag zijn.
Ik zou dus inderdaad eerst even laten uitzoeken of het werkelijk de schijven zijn.
-
AuteurBerichten