Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nope,
Kleppen worden hydraulisch gesteld. Dus geen afstellen van kleppen bij dit type..
Vermoedelijk de oorzaak kunnen achterhalen waardoor hij warm niet wou aanslaan en koud wel.
Koud krijgt ie iets mer brandstof waardoor hij wel aanslaat. Als ie wam is krijgt ie minder brandstof om te starten. Echter blijkt nu dat de startmotor niet genoeg toeren daait (net geen 200 rpm) om hem aan te laten slaan. Startmotor en accu zijn getest en beide oke. Zaterdag ochtend sloeg ie koud ook niet meer aan. Daarop heb ik nieuwe draden 50 mm² gelegd van accu naar startmotor. En wat denk je start wer als normaal. Blijkbaar zit er ergens een breuk in de draad (draden) naar de startmotor. Waardoor er minder power beschikbaar is voor de startmotor om snel genoeg rond te daaien.
Nu een weekje aan kijken hoe het starten verloopt omdat na vervangen van de brandstoffilter hij ook een weekje goed heeft gestart?? Raar maar waar.Groetjes Harry
Ik bedoel hier natuurlijk slecht tot niet aanslaan van de motor.
Statmotor en accu laten testen deze zijn beide oke.
brandstoffilter overbrugd om te testen op trekken van lucht aldaar maakte niks uit.
Wordt er tijdens het starten een beetje remreiniger ingespoten start ie meteen.
Zoals hierboven al vermeld zitten er geen foutcodes in de ecu.
Egr klep is uitgeprogrameerd en afgedopt dus dat is het ook niet.
Zelf zit ik te denken aan een of andere druksensor die verkeerde waardes geeft als deze warm is.
Waardoor motor niet aanslaat,Wie heeft er nog tips waar ik nog naar kan kijken?
bvd
mvg Harry
De P0400 zorgt ook voor noodloop van de motor. Dit is de egr klep.
Schoonmaken wil wel ff helpen ligt er maar net aan hoe sterk deze vervuild is. Heb het hier zelf ook aan de hand gehad met die egr klep.
Nieuwe klep is vrij duur. Ik heb ervoor gekozen om de klep uit de software te laten halen. Nooit geen last meer met vervuiling van de motor door teruggevoerde uitlaatgassen. Dit geeft ook geen problemen bij de apk, immers wordt de roet gemeten en geen 4 gasmeting bij een diesel althans. Maar wat ik zo opmaak uit de tekst gaat het hier ook om een diesel.(roetmeting stond ergens)Lijkt sterk op een egr probleem P0400 toevallig??
Astra G station 17 cdti uit 2003 210800km op de teller
Opeltje is weer goed gekeurd.
Roetmeting was geen centje pijn. Mag bij een turbo 3 zijn gemeten waarde was 1,17 en dat voor een motortje dat er al ruim 210000 op heeft zitten.. prima toch?Dat ging bij die van mij dus niet software controleerd de doorstroming enige optie is dan om hem uit te laten schakelen in de software. Dat heb ik dan ook maar laten doen. En ja die van mij heeft twee aansluitingen een waar de turboklep tegen aan zit en op de andere opening zit de aanvoerbuis vanaf het uitlaatspruitstuk deze pijp is ook nog eens gekoeld middels koelvloeistof. Heb na het uitprogrameren een plaat gemonteerd tussen de aanvoerbuis uitlaatgas en de EGR klep. Hier was ie het makkelijkst te monteren.
Yep ben er vanaf en blij toe. Ben hier ook al lang genoeg mee bezig geweest.
Alle opties bekeken, daarbij ook overwogen om een nieuwe klep te monteren maar hierbij was het risico dat het euvel na etelijke 10000 den kilometer weer terug komt te groot.
En nu doet ie gewoonweg niet meer mee en moet zeggen hij start ook gelijk veel beter als voorheen. Ook loopt ie veel mooier. Hier bedoel ik mee het slaan in een diesel is er altijd wel wat maar dit is nu beduidend minder en een heel belangrijk bijkomend voordeel is het motorblok wordt niet verder vervuild door roet. kleppen tikken veel minder.
Hij heeft er nu 210000 op zitten en moet zeggen zo goed als ie nu loopt heeft ie nog nooit gelopen sinds ik hem heb.
Dit is iedereen aan te raden en zekers bij een diesel vroeg of laat krijg je gerommel met die klep of andere zaken wat er mee te maken hebben zoals sterke vervuiling (zeker als je veel autobaan met constante snelheid (deellast) rijdt)in je inlaatsysteem. Nadeel is dat de NOX uitstoot wat hoger wordt doordat de verbrandingstemperatuur nu iets hoger is bij deellast. Maar ja dat wordt niet gemeten bij de apk daar kijkt men alleen naar de roet uitstoot en die wordt door het afdoppen en uitschakelen van de egr lager. oorzaak hiervan is dat de egr altijd een 4% open staat (tenminste bij dit type zit zo in de software) Dit betekend dat je over het hele toerentalbereik uitlaatgassen terug het inlaatsysteem stuurt en dit resulteert in een hogere roet uitstoot. Logisch allemaal maar ja je moet je er wel ff in verdiepen om de preciese werking te begrijpen. Lang leve google…Maandag APK zal de cijfers van de roetmeting wel ff hier vermelden.
origineel gepost door AsconaC20NE
vandaag de EGR cheater gemonteerd…eerst een beetje kabeltjes aan elkaar knuppen en knippen
EGR verwijderen en netjes afdoppen en draden netjes afwerken
en de boosdoener die alles versmeerd
en het werkt ook nog! tenminste, heb geen storingscodes :wors
kosten; 10 euro materiaal, 15 minuten werk
Ziet er goed uit alleen werkt dat niet bij een 17 cdti bij deze wordt constant gecontroleerd op doorstroming door de ECU hierdoor zal ie gelijk in storing vallen. Daarbij demonteren van de EGR gaat bij de 17cdti bijna niet de turboklep zit er ook op aangesloten. Klep moet blijven zitten elaktrisch gedeelte kan wel verwijderd worden maar dan nog controleerd de ECU de doorstroming middels de LLM.
Hij is nu helemaal uitgeschakeld en moet zeggen motor loopt een stuk mooier dan met een werkende klep.origineel gepost door b07
en hoeveel kosten dat?150 euro ze zijn er dik 2 uur mee bezig geweest doordat het niet via de stekker ging.
Vandaag de EGR eruit laten programeren bij http://www.tuningfactory.nl/ in Landgraaf.
Moet zeggen goeie service.
De ECU uitlezen via de stekker ging niet dat liet de ECU niet toe. Auto blijkt een tussen model te zijn met een tussenmodelse computer. Ze hebben de hele ECU uitgebouwd en vervolgens de chip uitgelezen. Vervolgens de EGR uit gezet. Ik moet zeggen hij loopt een stuk beter zonder de EGR. Trekt beter bv van 80 naar de 120 zonder terug te schakelen naar de 4.
Bij thuis komst nog ff een plaatje gemonteerd zodat ie ook echt helemaal dicht is.Groetjes en iedereen bedankt voor het meedenken en alle reacties.
Ik zou gewoon naar EDS gaan in Marl. Dat is voor jou maar 1,5 uur rijden en dan heb je een van de beste opel tuners te pakken die er zijn. [/quote]
Tuningfactory in landgraaf kan het ook…
origineel gepost door b07
origineel gepost door yrrah40
origineel gepost door b07
en als je nou een dichte pakking erop zet die je vast draaid met tapend en, moertjes ,daar bovenop schuif je de egr klep over het tapend nu zit de egr dus op de moertjes zodat er dus een open ruimte zit, tussen het plaatje en de egr klep , nu kan er lucht van buiten door heen stromen en zit de egr klep niet afgesloten ,zou dat werken of gaat het erom dat er co2 door heen stroomt?[/quote
Is te proberen alleen als het elektrische gedeelte van de klep het probleem is zal deze optie niet werken. Zal deze optie donderdag eens testen en laat je het resultaat wel weten.. Maar ja je krijgt ook vervuiling de motor binnen bv stof etc. Er komt zo immers een open verbinding met de motorruimte op het moment dat de klep wordt open gestuurd door de ECU. En dat lijkt me niet zo heel verstandig.
de motor daar komt geen vuil in want daar zit dan een dicht plaatje op geschoeft,of bedoel je dat er vuil in je egr klep komt?in dat geval ja dat zou kunnen maar ik denk dan nog dat je egr schoner blijft als die in de lucht hang ,dan dat die in het roet hangt.
Het is wel een verschil waar ga je die plaat zetten. Voo de klep op de aanvoerbuis of achter de klep tegen de aanvoerbuis van het spruitstuk. In het eerste geval komt er vervuiling de motor binnen op het moment dat de klep wordt open gestuurd. In het tweede geval komt er uitlaat gas onder je motorkap op het moent dat de klep wordt open gestuurd. Lijkt me in beide gevallen niet oke. dan zul je aan beide kanten een plaat moeten zetten zodat de klep geheel open is. Maar hiervoor is niet voldoende ruimte om dit te realiseren.
origineel gepost door OPC Turbo
E.G.R. stroming wordt gecontroleerd door de luchtmassa meter, meer E.G.R. is minder schone lucht en dat berekend hij constant.E.G.R. afdoppen of eraan prutsen geeft geheid een foutcode bij moderne motoren…
De dealer kan hem bij de 1.7 niet uitprogrammeren, dit kan alleen bij sommige 1.3 diesels en sommige benzine motoren.
Een chiptuner kan hem meestal wel wegprogrammeren omdat hij in dat gedeelte van het motor management de wijzigingen maakt.
Zelf gaat het je voor zover ik weet echt niet lukken zonder storingen.
Zojuist ook een antwoord op poblemcar gehad de dealer kan hem wel voorzien van een turkse versie software want het schijnt dat daar geen egr in zit.
origineel gepost door b07
en als je nou een dichte pakking erop zet die je vast draaid met tapend en, moertjes ,daar bovenop schuif je de egr klep over het tapend nu zit de egr dus op de moertjes zodat er dus een open ruimte zit, tussen het plaatje en de egr klep , nu kan er lucht van buiten door heen stromen en zit de egr klep niet afgesloten ,zou dat werken of gaat het erom dat er co2 door heen stroomt?Is te proberen alleen als het elektrische gedeelte van de klep het probleem is zal deze optie niet werken. Zal deze optie donderdag eens testen en laat je het resultaat wel weten.. Maar ja je krijgt ook vervuiling de motor binnen bv stof etc. Er komt zo immers een open verbinding met de motorruimte op het moment dat de klep wordt open gestuurd door de ECU. En dat lijkt me niet zo heel verstandig.
origineel gepost door b07
origineel gepost door wim-v6
Bij de Meeste Moderne diesels word ook de stroming van de EGR gecontroleerd, dus een cheater is niet de oplossing.Of deze weg te programmeren is zou ik niet weten.
Bij de 1.9CDTi motoren word de EGR weg geprogrammeerd als je m laat chippen bij EDS Fahrzeug technik in duitsland
Willem
en als je nou een plaatje er in zet met een heel klein gaatje erin van een paar millimeter zodat die nog steeds een beetje stroming krijgt zodat niet een oplossing zijn?
Hiermee gaat ie evengoed in noodloop er wordt gekeken naar de doorstroming van de klep. Ook al geprobeerd ook geprobeerd met een geheel dichte pakking allemaal geen resultaat helaas.
origineel gepost door b07
kan de opel dealer dat niet doen dan?kan je niet de egr stekker eraf trekken ? natuurlijk gaat dan wel het mm lampje branden
Opel dealer kan of mag het niet doen. Heb al met meerdere dealers contact gehad hier in de buurt.
Stekker eraf dan gaat ie gelijk al in noodloop er komt een extra storing der bij namelijk storing in de bedrading van de klep wordt allemaal door de software gecontroleerd.
Ik weet dat het mogelijk is om deze uit te programeren zelf uitlezen met tech II lukt me ook en de storing resetten is ook niet het probleem.
Bij The Tuning Factory BV kunnen ze het ook. Echter zoek ik een adres wat een stuk korter bij is. In de buurt van Weert, Roermond of Venlo bv.Yep hij wordt sowieso afgedopt middels een pakking. Dat gaat vrij eenvoudig. Alleen nu nog iemand vinden hier in de buurt die dat softwarematig kan regelen..
Thanx voor je reactie
Groetjes
-
AuteurBerichten