Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo allemaal, Het lane assist is een welkome uitbreiding aan mijn Astra K tourer 1.4 automaat.
Maarrrrrr als ik deze aan hebt is het net of je gezopen heb , zo gaat hij van lijn naar lijn en pas net tegen
tegende streep aan reageerd hij pas door soms pittig terug te sturen.
Ik zit wel eens te denken of dat niet minder ruim afgesteld kan worden zodat deze de auto bijvoorbeeld
op een 35 á 40 cm al kan laten reageren in plaats van tegen de wegbelijning?
En hoe is het afgelopen?
Ok dan moet ik maar eens driftig de handleiding gaan lezen.
Thx
Mooi zeg, ziet er ook stoer uit. (is tie ook stoer bereden of goed bij gehouden?)
Maar er is iets aan die auto…….wat hem juist zo apart maakt…
logo achterop misschien ?:D:D;)96 b2 bestaat niet vriend (moet b1 zijn)
Ik heb de tank voor deze ook wel eens gezien op onderdelenlijn ofzo.
Was destijds (een jaar of vier á vijf jaren geleden) +/- €75,00 nieuw!!!Dan weet je zeker dat er geen roest op zit ,wan deze tanken willen bovenop en onder de aansluitingen
behoorlijk roesten.Dat is net om de hoek Jack!!!!
Sow das een mooie, enne …..op weg naar een OOP meeting kan hij wel eens een keer lekker door en door
warm worden.
En zou deze mooie bolide wel eens in het echt willen zien.gr,
AartIk zou toch maar eens gaan shoppen op de sloop (voor een stekker maakt het niet uit of die van de sloop komt)
Bij mij ook de nokkenassensor vervangen incl de LMM.
Ik heb door het berichtje hier over de verkeerde aansluiting de sensor gekocht hier bij de VOD en die ging met mij mee naar de auto om te kijken of ik niet de verkeerde had (deze was goed )
Al met al een goede service.En hoe is het nu?
Triest dat hij eerst een verkeerde sensor levert en jou dan om een nieuwe stekker probeert aan te smeren.
(zo ben jij het kind van de rekening)
Zit alles er nu in/aan?
Ziet er leuk uit idd zonde van die lip ja.
@Hugo omgebouwd naar b2? wat dan?Kijk in godsnaam uit met die defecte disrtikap.
Als deze verder breekt en tussen je distririem komt ben je verder van huis.Dan heb je pas echt de poppen aan het dansen.
VWB je sensor ik hoop dat het lukt.
Hou ons op de hoogte.Gr,
Aart:wtf:wtf:wtf
Is het nog gelukt om een kap te vinden en je sensor te plaatsen?
Ik ben benieuwd hoe je dat gedaan hebt en of je melding weg is.Gr,
AartPerslucht op de betreffende cilinder zetten (luchtaansluiting maken en op de plek van de Bougie plaatsen)
Druk erop en dan met klepveertang iets in draaien spietjes en schoteltje eruit de klepveer
los halen Kleprubber vervangen en de boel er in om gekeerde volgorde weer plaatsen en dan rustig e de druk eraf halen.Gr en succes,
AartOK dat is dan en duidelijke zaak denk (hoop) ik.
Benzinepomp dus.
Als hij op gas draait en je schakel hem over naar benzine dan slaat hij ook af?
Als hij eenmaal aangeslingert is blijft hij dan selfsupporting draaien?
(zonder dat je handmatig inspuit)
(toch eens langs een gasboer gaan en kijken of er geen afsluiter kapot is.
(sluit de stroom af naar de brandstofpomp dacht ik)Het zou ook kunnen zijn dat je brandstof afsluiters niet meer goed werken en gewoon de boel afsluiten.(geen brandstof ,zowel LPG als Benzine)
origineel gepost door cliffvxr
origineel gepost door Sjors-V6
4 kat’s en 4 sondes / wat voor een Omega heb jij ?! de V6 (ongeacht de inhoud) heeft 2 kat’s en 2 sondes :angelYep ik verzin het echt niet 4 sondetjes en 4 katjes het is een 2.6 v6 uit 2000 de uitlaat delen zijn alleen verkrijgbaar bij de dealert a ruim €600 per stuk (en daar heb je er dan 2 van nodig 1 links en 1 rechts:cry
Vanaf De uitlaat spruitstukken komen er zowel links als rechts één Kat per kant voor gevolgd door een (tussen)demper aan elke kant en daarna komen de twee delen in de eind demper bij elkaar!
Maar vier kats kan nooit!Zo jacob daar zou ik zeker zuinig op zijn.
Meer prijs lpg ten op zichtte van Bnezine is bij een g3 installatie iets van 4 tientjes p/mnd.Daarentegen rijdt het zo heerlijk en als je dan een keer weg bent geweest en je moet 3 tientjes tanken lach je jezelf rot (scheelt zomaar een € 35 per tank beurt)
Waar kom je vandaag eigenlijk, want in hoogvliet weet ik wel een goeie zaak die goeie
gereviseerde startmotoren hebben. (Cordaad Hoogvliet)Mooie Omega trouwens.
origineel gepost door Vega
origineel gepost door hellle666
hoi ikke nog is, nog een probleempje gevonden, mijn mistlampen vooraan willen niet werken, zekering in orde alle bedrading nagekeken, lampjes in orde, ook als ik knopje induw van mistlampen vooraan gaat dit niet branden. helleIs wel handig als je even model en bouwjaar er bij verteld.
dan weten we om welk model het gaat.Er zit geen relais voor de mistlampen voor, die worden direct gevoed uit de lichtschakelaar.
Als je alles nagekeken heb en alles is goed en als er ook na het indrukken van je schakelaar niets gebeurt heb je dan niet de gedachte dat de schakelaar zelf wel een kapot kanl zijn?
(even eruit halen en door meten)Succes,
Aartorigineel gepost door Tinuske
origineel gepost door Omega 2.2 dti
Mistlampen later inbouwenHallo mensen
ik heb me aangemeld op opelforum omdat ik een opel omega heb, het is een 2.2 DTI uit 01 stationcar.
Nu heb ik een probleem, ik heb mistlampen en de schakelaar gekocht. alles geinstaleerd. Nu mis ik de bedrading voor de mistlampen. Ben hier voor naar de opeldealer gegaan maar deze zeggen dat de bedrading er al ligt. ( Ik kan ze niet vinden). Wie kan mij helpen of aan de bedrading, dus stekker bij de lampen tot aan stekker bij de kabelboom. Of wie kan mij het artikelnummer geven van deze kabel. Verder lees ik, dat het relais in het zekeringenkastje moet onder het stuur. ( Waar?, heb nl geen lege plek voor een relais )
Wie kan mij helpen,
De uitleg hierboven is goed te volgen.king:
Misschien kan deze uitleg ook voor de mistlampen.Enigste wat ik kan vertellen is dat de Bekabeling er al moet liggen. Achterkant van je bumper evt? Daar lagen ze tenminste bij mijn Omega uit ’91.
Verder voor relais enzo weet ik het niet, maar ik denk dat het allemaal voorbereid is.
De bekabeling voor de mistlampen zijn gedeeltelijk voorbereid.
Probeer op ebay een kabelboom te scoren en dan krijg je een kabelboom die exact op maat is(ook geen cm langer!) incl een aansluiting voor je temperatuur sensor die in het midden achter je bumper ligt.Klik hier maar eens.
Die temp sensor kabel gaat naar een stekker die achter je bumper linksvoor zit haal die stekker los en je kan in die zelfde stekker de kabelboom voor je mistlampen EN je buitentemp sensor plaatsen.
Je hebt GEEN relais nodig maar wel een schakelaar voor je mistlicht.
Die zit naast je mistachterlicht schakelaar.
Ik heb deze ergens op ebay gezien en konden op de ruimte die vrij is (onder je lichtschakelaar ) geplaatst worden.
Ook kan je kijken voor een complete schakelaar incl mistlicht schakelaar.Succes,
AartWelkom en succes en veel plezier met je omega
Gr,
AartKijk dat zijn mooie dingen om te horen
Succes ermee en geniet ervan.Trouwens je oude A….. wat heb je daar mee gedaan?
gr,
AartEn doet tie het nu?
G
-
AuteurBerichten