Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Sebbe GSI wrote:
Moet ik nou echt een trek proef op me werk doen. Dat rvs sterk zat is voor deze belasting. Nogmaals het is geen vrachtwagen. Er zit gewoon 8.8 in normaal. Maar ik wil best een trek proef doen hoor. Kan je zien dat rvs meer kan hebben dan een 8.8 bout. Ik werk elke dag met die zooi. Dus nee zal er geen verstand van hebben. Snap jullie bezorgt heid ook wel. Maar ik nergens voor nodig in dit geval.
Dus omdat je ergens mee werkt heb je er verstand van…
Er zijn meerdere mensen die je er op wijzen, maar jij weet het beter? En een trekproef is volgens mij toch een hele andere belasting als die er nu op komt. Ik heb het ook ook al eerder fout zien gaan met RvS bouten in een wielophanging.Dan zou ik de klepspeling maareens meten. Die van mij maken echt geen herrie hoor!
Oh die discussie was al geweest….
@Vinci wrote:
Dat is inderdaad niet niks!! Zie lichte vliegwielen wel eens op ebay voor stukke minder, maar een afgedraaide originele is altijd nog beter dan een billet vliegwiel. Het ene staal is het andere niet heh, en originele zijn wel van erg goed staal. Wel oppassen als je de motor flink gaat opvoeren, want een afgedraaid vliegwiel is wel beperkt belastbaar!
Afgedraaid vliegwiel is echt niet beter hoor! Blijft gietijzer of iets dergelijks.
Die scheurtjes in de kop gebeurd zovaak bij de z20let. Rijd er zelf ook mee en zonder problemen. Kop is ook afgeperst voor ik hem terug gezet heb.
Ik zou em gewoon even laten opmeten. Dan weet je genoeg toch?
@roypeeters1990 wrote:
Rij je ook met een sachs sportkoppeling?
Ik rijd met een Helix sportkoppeling, en een licht vliegwiel
Ik rijd ook met een f23 zonder problemen, en met meer vermogen. Hoor alleen een rammeltje als die stationair draait dat is sinds mijn koppeling vervangen is, maar heb nergens last van verder. Dus dan zal je toch iets niet goed doen
@giuliettaevo wrote:
@Haasje17 wrote:
Hij heeft geen 4×4 he..
Mijn fout, dat wist ik niet. ;)
Maar zelfs dan is slechts 11 pk verschil onmogelijk… Dat is nog geen 3% verlies. :???:
Rare waarde idd. Ik had bij Klasen ook maar 6% aandrijfverlies en dat vond ik al erg weinig. Dacht dat een voorwiel aandrijver wel rond de 11/12% zat ongeveer.
@hillclimber16V wrote:
De vraag is of het noodzakelijk is om de sproeiers erbij te plaatsen.
Dit is geen 300+PK blok ook hoor.Edit : de vraag kan ik anders stellen : wie rijd met stalen drijfstangen H-profiel en zonder extra sproeiers?
Ik rijd met stale drijfstangen zonder sproeiers
In de f3 zijn ook formule opel/lotus auto’s gebruikt volgens mij waren dit de eerste types die zaten volgens mij met een restrictor rond de 180/190pk oid. De latere motoren werden door Spiess geleverd en deze zaten als ik het goed heb door de 300 pk. En dit was zonder omgedraaide cilinderkop
@hillclimber16V wrote:
Daa was ik naar op zoek, de benodigde speling voor gesmede zuigers en slotspeling van de zuigerveren.
De jongens van Spiess , gekende F3 motorenbouwer heeft vandaag gereageerd met een prijsje van maar liefst 523€ per zuiger zonder de veren of wat dan ook. Vermoedelijk goud gesmede zuigers zou ik zeggen, heel weining details gekregen om niet te zeggen niets. Bij Matthijsen zie ik cosworth zuigers, lijkt me ook iets maar zijn deze jongens ook niet aan de dure kant daar?
IvanDe zuigers die Spiess opgeeft zijn dezelfde als in de f3 motoren werd gebruikt? Dat zullen waarschijnlijk slipper zuigers zijn, die zijn altijd al duurder en je hebt er ook duurdere langere drijfstangen bij nodig meestal 148mm. Als je gewoon je onderblok naar een goed revisie bedrijf brengt zal het vast goed komen. Ik heb zelf erg goede ervaringen met Biggelaar motors in Made, die kan zelf ook Wiseco zuigers leveren, en drijfstangen, nokkenassen etc. is ook geen probleem alles voor een goeie prijs normaal gesproken.
Ik heb niet op de mtech site gekeken maar volgens mij maakt Cosworth allen zuigers voor de opel turbo motoren
Omega zuigers zijn erg goed, Wiseco ook volgens mij, in Engeland gebruiken ze ook vaak Accralite schijnt ook goed te zijn. De speling zou je kunne controleren met boren. Maar normaal gesproken staat te boor maat op de zuiger, en niet de zuiger maat. Dus dan word er al rekening met de speling gehouden. Zou wel de zuigers erbij geven met boren om na te meten. Wat je nog wel kan doen is de slotspeling van de zuigerveren controleren, hoewel dat vaak wel goed is.
Word vaak een afdekplaat op de plaats van de pomp gemonteerd, en een riem van een ander type auto. Volgens mij levert SBD een set voor het nieuwe type distributie om met externe waterpomp te rijden. Schijnt wel weer een klein beetje vermogen op te leveren. Vraag me af of het de moeite waard is. Ken wel iemand die er mee gaat rijden, maar die doet het voorlopig nog niet……..
@Vinci wrote:
Ja, da’s waar. Vraag me zowiezo af waarom bij de lichte as die binnen diameter nog op diverse plaatsen gehoond is, lijkt me een dure bewerking… :vertag
Wat me ook opvalt is dat die van SDB geen vertandingen heeft voor de krukas sensor?? :wtf
Volgens mij is die lichte krukas zo gegoten, maar weet ik niet zeker.
Tandkrans moet je altijd over zette, SBD levert volgens mij wel een multiriemkrukaspoulie met een 60-2 vertanding erop, maar dat past bijv al niet in een corsa. SBD krukas zelf is wel sterker waarschijnlijk als een originele, maar dat heb je niet zomaar nodig, en hij kost een vermogen dusja…….@Vinci wrote:
Ja? Okay, een bewerkte originele as? Zelf gedaan? Dat is een zware versie geweest zo te zien….
Is idd het zware type, maar dat gewicht zit toch in het midden, dus merk je minder van. Had toen geen lichte liggen. Heb het laten doen, krukas weegt 12,7 of 12,8 kg.
Nee hoor die hoeft er zowiezo niet uit om drijfstangen te vervangen. Maar ff voor de duidelijkheid, ik zou alleen de drijfstangen met lagers vervangen dan kan je makkelijk met een gt28 rijden op deze motor
@tijgetje57 wrote:
@youri_corsa_gsi wrote:
@tijgetje57 wrote:
Als je boven de 310 pk wilt dan zul je alles open moeten maken en vervangen.
Nee joh, setje andere drijfstangen erin is genoeg. Leh zuigers kunnen 7/800pk hebben.
En dan moet je zeker niks openmaken?? Druk je jouw drijfstangen even door het kleppendeksel :thumb
Ik weet wel hoe je een setje drijfstangen moet monteren hoor. Maar dan hoef je toch niet alles open te maken en te vervangen, heb zelfs weleens iemand gehoord die had ze van onderaf laten monteren bij Vmax. Was wel een c20let geen idee of dat bij deze ook kan.
@Vinci wrote:
Wel in de handen van de juiste piloot hoor…. Zeker een F18…
Dat heeft er niks mee te maken, misschien dat de juiste piloot niet genoeg gas geeft want die f18 rijd je gewoon naar de klote. Synchro’s kunnen het niet aan, quaife synchro bak gebruikt de originele ringen dus die houd het ook niet lang uit als je rond de 8/8500 rpm draait. Dus je moet minimaal een dogbox gaan rijden. Hoop bij mij ook maar dat die heel blijft mja we zien het wel.
@tijgetje57 wrote:
Als je boven de 310 pk wilt dan zul je alles open moeten maken en vervangen.
Nee joh, setje andere drijfstangen erin is genoeg. Leh zuigers kunnen 7/800pk hebben.
@Piele wrote:
@Vinci wrote:
Om die kop om te draaien zul je alle koelvloeistof en olie kanalen op elkaar moeten laten uit komen en de nokkenas lagers/kappen en ontsteking er weer aan de zijkant in moeten knoeien….
Waarom niet standaard, tja, op de testbank maakt het geen verschil, maar op de weg schijnt het gigantisch uit te maken om die koele lucht aan de voorkant er in te krijgen. Bovendien hoeft de uitlaat niet meer onder het blok door, dus met die dry-sump er op kun je het blok veel lager in de auto hangen en daarmee het zwaartepunt enorm omlaag brengen…
Niets te veel gezegt! :vertag
Kwam laatst nog een leuk 2e hands dry-sump setje tegen voor een XE, heerlijk hoe veel ruimte je daar mee wint!
Nu nog weer een XE… :PKan je beter niet 2e hands kopen hoor, of iig de pomp niet. En de ruimte die jent is best aardig, maar je blok veel lager hangen brengt meer met zich mee. Je bak steekt ongeveer net zo laag als je carterpan dus dan raak je die, je krijgt problemen met je assen enz.
Ik heb nog een goeie c20xe staan Peter, kale motor wel goed en recent gereviseerd ;)
Gewoon Z20LET koppakking ertussen, moet goed gaan
andere teller erin
Denk dat je een ring van een f28 op je differetieel moet monteren
-
AuteurBerichten