youri_corsa_gsi

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 342)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903432
    youri_corsa_gsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 April 2006

      @Sebbe GSI wrote:

      Moet ik nou echt een trek proef op me werk doen. Dat rvs sterk zat is voor deze belasting. Nogmaals het is geen vrachtwagen. Er zit gewoon 8.8 in normaal. Maar ik wil best een trek proef doen hoor. Kan je zien dat rvs meer kan hebben dan een 8.8 bout. Ik werk elke dag met die zooi. Dus nee zal er geen verstand van hebben. Snap jullie bezorgt heid ook wel. Maar ik nergens voor nodig in dit geval.

      Dus omdat je ergens mee werkt heb je er verstand van…
      Er zijn meerdere mensen die je er op wijzen, maar jij weet het beter? En een trekproef is volgens mij toch een hele andere belasting als die er nu op komt. Ik heb het ook ook al eerder fout zien gaan met RvS bouten in een wielophanging.

      In reactie op: C20xe nakijken #18256435
      youri_corsa_gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 April 2006

        Dan zou ik de klepspeling maareens meten. Die van mij maken echt geen herrie hoor!

        In reactie op: Project C20XE #18210746
        youri_corsa_gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 April 2006

          Oh die discussie was al geweest….

          In reactie op: Project C20XE #18210745
          youri_corsa_gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 April 2006

            @Vinci wrote:

            Dat is inderdaad niet niks!! Zie lichte vliegwielen wel eens op ebay voor stukke minder, maar een afgedraaide originele is altijd nog beter dan een billet vliegwiel. Het ene staal is het andere niet heh, en originele zijn wel van erg goed staal. Wel oppassen als je de motor flink gaat opvoeren, want een afgedraaid vliegwiel is wel beperkt belastbaar!

            Afgedraaid vliegwiel is echt niet beter hoor! Blijft gietijzer of iets dergelijks.

            In reactie op: Zuiger cilinder 3 gesmolten #18165301
            youri_corsa_gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 April 2006

              Die scheurtjes in de kop gebeurd zovaak bij de z20let. Rijd er zelf ook mee en zonder problemen. Kop is ook afgeperst voor ik hem terug gezet heb.

              In reactie op: Z20let tunen (project) #18045801
              youri_corsa_gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 April 2006

                Ik zou em gewoon even laten opmeten. Dan weet je genoeg toch?

                In reactie op: passende bakken voor een z20let #17907071
                youri_corsa_gsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 April 2006

                  @roypeeters1990 wrote:

                  Rij je ook met een sachs sportkoppeling?

                  Ik rijd met een Helix sportkoppeling, en een licht vliegwiel

                  In reactie op: passende bakken voor een z20let #17907068
                  youri_corsa_gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 April 2006

                    Ik rijd ook met een f23 zonder problemen, en met meer vermogen. Hoor alleen een rammeltje als die stationair draait dat is sinds mijn koppeling vervangen is, maar heb nergens last van verder. Dus dan zal je toch iets niet goed doen

                    In reactie op: Calibra Turbo 360PK #17856323
                    youri_corsa_gsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 April 2006

                      @giuliettaevo wrote:

                      @Haasje17 wrote:

                      Hij heeft geen 4×4 he..

                      Mijn fout, dat wist ik niet. ;)

                      Maar zelfs dan is slechts 11 pk verschil onmogelijk… Dat is nog geen 3% verlies. :???:

                      Rare waarde idd. Ik had bij Klasen ook maar 6% aandrijfverlies en dat vond ik al erg weinig. Dacht dat een voorwiel aandrijver wel rond de 11/12% zat ongeveer.

                      In reactie op: herboren motorblok #17941923
                      youri_corsa_gsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 April 2006

                        @hillclimber16V wrote:

                        De vraag is of het noodzakelijk is om de sproeiers erbij te plaatsen.
                        Dit is geen 300+PK blok ook hoor.

                        Edit : de vraag kan ik anders stellen : wie rijd met stalen drijfstangen H-profiel en zonder extra sproeiers?

                        Ik rijd met stale drijfstangen zonder sproeiers

                        In reactie op: herboren motorblok #17941914
                        youri_corsa_gsi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 April 2006

                          In de f3 zijn ook formule opel/lotus auto’s gebruikt volgens mij waren dit de eerste types die zaten volgens mij met een restrictor rond de 180/190pk oid. De latere motoren werden door Spiess geleverd en deze zaten als ik het goed heb door de 300 pk. En dit was zonder omgedraaide cilinderkop

                          In reactie op: herboren motorblok #17941913
                          youri_corsa_gsi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 April 2006

                            @hillclimber16V wrote:

                            Daa was ik naar op zoek, de benodigde speling voor gesmede zuigers en slotspeling van de zuigerveren.
                            De jongens van Spiess , gekende F3 motorenbouwer heeft vandaag gereageerd met een prijsje van maar liefst 523€ per zuiger zonder de veren of wat dan ook. Vermoedelijk goud gesmede zuigers zou ik zeggen, heel weining details gekregen om niet te zeggen niets. Bij Matthijsen zie ik cosworth zuigers, lijkt me ook iets maar zijn deze jongens ook niet aan de dure kant daar?
                            Ivan

                            De zuigers die Spiess opgeeft zijn dezelfde als in de f3 motoren werd gebruikt? Dat zullen waarschijnlijk slipper zuigers zijn, die zijn altijd al duurder en je hebt er ook duurdere langere drijfstangen bij nodig meestal 148mm. Als je gewoon je onderblok naar een goed revisie bedrijf brengt zal het vast goed komen. Ik heb zelf erg goede ervaringen met Biggelaar motors in Made, die kan zelf ook Wiseco zuigers leveren, en drijfstangen, nokkenassen etc. is ook geen probleem alles voor een goeie prijs normaal gesproken.

                            Ik heb niet op de mtech site gekeken maar volgens mij maakt Cosworth allen zuigers voor de opel turbo motoren

                            In reactie op: herboren motorblok #17941908
                            youri_corsa_gsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 April 2006

                              Omega zuigers zijn erg goed, Wiseco ook volgens mij, in Engeland gebruiken ze ook vaak Accralite schijnt ook goed te zijn. De speling zou je kunne controleren met boren. Maar normaal gesproken staat te boor maat op de zuiger, en niet de zuiger maat. Dus dan word er al rekening met de speling gehouden. Zou wel de zuigers erbij geven met boren om na te meten. Wat je nog wel kan doen is de slotspeling van de zuigerveren controleren, hoewel dat vaak wel goed is.

                              In reactie op: Electrische water pomp?? #17931712
                              youri_corsa_gsi
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 April 2006

                                Word vaak een afdekplaat op de plaats van de pomp gemonteerd, en een riem van een ander type auto. Volgens mij levert SBD een set voor het nieuwe type distributie om met externe waterpomp te rijden. Schijnt wel weer een klein beetje vermogen op te leveren. Vraag me af of het de moeite waard is. Ken wel iemand die er mee gaat rijden, maar die doet het voorlopig nog niet……..

                                In reactie op: krukas verlichten : Doen of niet doen? #17704224
                                youri_corsa_gsi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 April 2006

                                  @Vinci wrote:

                                  Ja, da’s waar. Vraag me zowiezo af waarom bij de lichte as die binnen diameter nog op diverse plaatsen gehoond is, lijkt me een dure bewerking… :vertag

                                  Wat me ook opvalt is dat die van SDB geen vertandingen heeft voor de krukas sensor?? :wtf

                                  Volgens mij is die lichte krukas zo gegoten, maar weet ik niet zeker.
                                  Tandkrans moet je altijd over zette, SBD levert volgens mij wel een multiriemkrukaspoulie met een 60-2 vertanding erop, maar dat past bijv al niet in een corsa. SBD krukas zelf is wel sterker waarschijnlijk als een originele, maar dat heb je niet zomaar nodig, en hij kost een vermogen dusja…….

                                  In reactie op: krukas verlichten : Doen of niet doen? #17704221
                                  youri_corsa_gsi
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 April 2006

                                    @Vinci wrote:

                                    Ja? Okay, een bewerkte originele as? Zelf gedaan? Dat is een zware versie geweest zo te zien….

                                    Is idd het zware type, maar dat gewicht zit toch in het midden, dus merk je minder van. Had toen geen lichte liggen. Heb het laten doen, krukas weegt 12,7 of 12,8 kg.

                                    In reactie op: krukas verlichten : Doen of niet doen? #17704218
                                    youri_corsa_gsi
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 April 2006

                                      In reactie op: Z20leH hoeveel pk max #17922467
                                      youri_corsa_gsi
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 April 2006

                                        Nee hoor die hoeft er zowiezo niet uit om drijfstangen te vervangen. Maar ff voor de duidelijkheid, ik zou alleen de drijfstangen met lagers vervangen dan kan je makkelijk met een gt28 rijden op deze motor

                                        In reactie op: Z20leH hoeveel pk max #17922465
                                        youri_corsa_gsi
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 April 2006

                                          @tijgetje57 wrote:

                                          @youri_corsa_gsi wrote:

                                          @tijgetje57 wrote:

                                          Als je boven de 310 pk wilt dan zul je alles open moeten maken en vervangen.

                                          Nee joh, setje andere drijfstangen erin is genoeg. Leh zuigers kunnen 7/800pk hebben.

                                          En dan moet je zeker niks openmaken?? Druk je jouw drijfstangen even door het kleppendeksel :thumb

                                          Ik weet wel hoe je een setje drijfstangen moet monteren hoor. Maar dan hoef je toch niet alles open te maken en te vervangen, heb zelfs weleens iemand gehoord die had ze van onderaf laten monteren bij Vmax. Was wel een c20let geen idee of dat bij deze ook kan.

                                          In reactie op: 260 PK XE #17542118
                                          youri_corsa_gsi
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 April 2006

                                            @Vinci wrote:

                                            Wel in de handen van de juiste piloot hoor…. Zeker een F18…

                                            Dat heeft er niks mee te maken, misschien dat de juiste piloot niet genoeg gas geeft want die f18 rijd je gewoon naar de klote. Synchro’s kunnen het niet aan, quaife synchro bak gebruikt de originele ringen dus die houd het ook niet lang uit als je rond de 8/8500 rpm draait. Dus je moet minimaal een dogbox gaan rijden. Hoop bij mij ook maar dat die heel blijft mja we zien het wel.

                                            In reactie op: Z20leH hoeveel pk max #17922461
                                            youri_corsa_gsi
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 April 2006

                                              @tijgetje57 wrote:

                                              Als je boven de 310 pk wilt dan zul je alles open moeten maken en vervangen.

                                              Nee joh, setje andere drijfstangen erin is genoeg. Leh zuigers kunnen 7/800pk hebben.

                                              In reactie op: 260 PK XE #17542106
                                              youri_corsa_gsi
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 April 2006

                                                @Piele wrote:

                                                @Vinci wrote:

                                                Om die kop om te draaien zul je alle koelvloeistof en olie kanalen op elkaar moeten laten uit komen en de nokkenas lagers/kappen en ontsteking er weer aan de zijkant in moeten knoeien….

                                                Waarom niet standaard, tja, op de testbank maakt het geen verschil, maar op de weg schijnt het gigantisch uit te maken om die koele lucht aan de voorkant er in te krijgen. Bovendien hoeft de uitlaat niet meer onder het blok door, dus met die dry-sump er op kun je het blok veel lager in de auto hangen en daarmee het zwaartepunt enorm omlaag brengen…

                                                Niets te veel gezegt! :vertag
                                                Kwam laatst nog een leuk 2e hands dry-sump setje tegen voor een XE, heerlijk hoe veel ruimte je daar mee wint!
                                                Nu nog weer een XE… :P

                                                Kan je beter niet 2e hands kopen hoor, of iig de pomp niet. En de ruimte die jent is best aardig, maar je blok veel lager hangen brengt meer met zich mee. Je bak steekt ongeveer net zo laag als je carterpan dus dan raak je die, je krijgt problemen met je assen enz.

                                                Ik heb nog een goeie c20xe staan Peter, kale motor wel goed en recent gereviseerd ;)

                                                In reactie op: Welke koppakking? #17919185
                                                youri_corsa_gsi
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  30 April 2006

                                                  Gewoon Z20LET koppakking ertussen, moet goed gaan

                                                  In reactie op: turboteller op F18 bak #17911265
                                                  youri_corsa_gsi
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    30 April 2006

                                                    andere teller erin

                                                    In reactie op: turboteller op F18 bak #17911262
                                                    youri_corsa_gsi
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 April 2006

                                                      Denk dat je een ring van een f28 op je differetieel moet monteren

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 342)