Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
13 augustus 2016 om 23:32 In reactie op: klappen uit de uitlaat en niet soepel lopen vectra c 2.2 sw #18324502
Bobine?
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
@b07 top, dank je!
en iedereen bedankt voor de reacties :thumb
Vanavond is die ff op de lift gezet en vanaf de onderkant gecontroleerd. Wat blijkt nu,…… :swear
Geen abnormale speling op de as, homokineet, wiel e.d. Dus daar ligt het al niet aan *zucht*
Wat me werd verteld is dat het ook de versnellingsbak kan zijn. Olie verversen/ bijvullen/ bak flushen of iets dergelijks. Dat zou het schakelen met een schok kunnen verklaren, maar verklaart het ook het geluid (Vanaf 80 km/h (op de teller) hoor ik een soort van gebrom om de halve seconde rechtsvoor, lichtjes te voelen in de auto) ? Of het ijzer-op-ijzer gevoel rond de 95 km/h en 110 km/h?
Hij is uitgelezen en de enige foutmelding die we kregen was P1614 (transponder sleutel fout).
Wat denken jullie?
Afgelopen zondag even met een maat gekeken en gereden en hij heeft er wat meer verstand van. Aangezien ik niet het nodige gereedschap heb, hebben we hem niet uit elkaar kunnen halen.
95% zeker dat de homokineet aan de bakzijde aan vervanging toe is. Nu heb ik zelf wat zitten opzoeken en her en der gelezen dat het dan beter is om de complete aandrijfas te vervangen (as + homokineet bak en wielzijde). Dat lijkt mij ook de goedkopere oplossing wegens arbeidsuren en aanschaf e.d. Ik ga hem niet zelf vervangen.
I.p.v. een compleet nieuwe aandrijfas wil ik een tweedehands of gereviseerde aanschaffen, iemand een idee waar ik deze kan bestellen? Ik heb al wat gevonden op onderdelenlijn.nl. Hoe lang is een monteur er normaal gesproken mee bezig en weten jullie nog een goede omgeving Rotterdam?
Klopt dit of hebben jullie een beter idee?
Allemaal goede tips! Vandaag ff druk, maar ik ga er morgen onder liggen en kijken of deze bestuurder ‘met twee linkerhanden’ het voor elkaar kan krijgen.
Dank jullie allemaal!
Top!
Ik ga vanavond aan de slag.Dank je!
Dank je voor de reactie!
De auto is opgekrikt en het wiel gecontroleerd: boven/ beneden/ heen en weer en geen speling, als ik het wiel met de hand ronddraai hoor ik ook niets aanlopen. Het stuur trilt (nog) niet bij het rijden. Wielbouten zitten vast.
De as heen en weer heeft wel wat speling, ik denk zo’n 2 cm (is dit normaal?) Op en neer een beetje speling, voelbaar met de hand, maar niet zichtbaar. Kan ik er dan vanuit gaan dat de as vervangen moet worden?
Misschien nog een tip voor het controleren van de ophanging/ vering? Op klinkerwegen voel ik veel meer vanaf rechtsvoor en het lijkt wel alsof ik elke oneffenheid in de weg voel. Of zou dit ook te maken kunnen hebben met de as?
Bout aandrijfas fusee heb ik geen idee van waar ik die kan vinden. :wtf
Wat me ook is opgevallen, is dat na een vochtige nacht (zoals afgelopen week) zijn de problemen allemaal stukken minder. Wanneer ik 20 min aan het rijden ben dan neemt het allemaal weer toe. Ik las ook iets over vet in de aandrijfashoezen? Zou dat iets kunnen zijn?
Alvast bedankt.
Erg bedankt voor de reacties! Ik ga de auto langsbrengen en een diagnose laten stellen, sowieso een flush en olie verversen. Dat van die robot constructie moet ik dan maar voor lief nemen. Ik laat het aan de garage over of ze de bak opnieuw inleren.
Ik voel me er in ieder geval een stuk beter onder. Dank!
Het is een beetje een golvend effect. Ik hoor/ voel niks en dan komt het langzaam op tot het hoogtepunt (dan voel ik even weerstand in de auto) en dan neemt het geleidelijk weer af en dan begint het verhaal weer opnieuw :)
geluid komt geleidelijk op -> hoogtepunt (weerstand) -> neemt geleidelijk weer af -> hoor ik niks meer -> geluid komt geleidelijk op -> hoogtepunt (weerstand) -> neemt geleidelijk weer af -> hoor ik niks meer -> geluid komt geleidelijk op -> hoogtepunt (weerstand) -> neemt geleidelijk weer af -> hoor ik niks meer -> :afro
Zo’n idee, het is om de 2 seconden. Kan het aan de motor liggen?
@Basss27 Dank voor de tip!
Ik ben vandaag langs twee garages geweest. 1 was omdat de auto niet meer startte dus die heeft me gesleept :afro en de startmotor vervangen. Ze hebben gelijk geluisterd en gekeken naar de motor. Ze gaan ervan uit dat de koppakking gedaan moet worden en een of meerdere klepstoters. Op het moment dat ze het blok uit elkaar halen kunnen ze verder kijken wat er mis mee is en waar nodig vervangen. Dit heeft al een bepaald, geschat kostenplaatje.
De tweede garage heeft ook geluisterd en wat getest en zij gaan ervan uit dat het blok (gedeeltelijk) gereviseerd moet worden, met bijbehorend kostenplaatje. Ook 1 of meerdere klepstoters.
@wim-v6 Kan jij iets voor mij betekenen hierin? Een (gedeeltelijke) revisie? Ik kan eventueel een keer langskomen, dat je zelf een diagnose kan stellen.Regio Rotterdam. Ik ga morgen langs twee garages, kijken wat die te melden hebben.
Erg bedankt!
Oke. Dank je! Ik maak me al wat minder zorgen :) Waar denk je dat de uitstoot aan kan liggen? Die is nu te hoog om door de APK te komen. En het hoge olieverbruik?
Er zit Valvoline 5W30 in. Ik rijd regelmatig stukken van minimaal 25 km, voornamelijk voor werk. Een enkele keer (2x per week) boodschappen en dat is 4 km.
Dat geeft me weer een beetje hoop :)
Is het normaal dat er zoveel vocht uit komt? Ik heb het express in een loods gedaan, juist omdat het buiten wat kouder is.
http://imageshack.com/a/img907/6798/LI8L17.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit was na een paar keer gas geven.Nu moest ik vanochtend weer olie erbij gooien. Het verbruik is ongeveer 1 liter op 400km.
Oke. Met een koude motor heb ik het toerental rond de 3500 gehouden voor 10 sec. Ik heb het in een loods gedaan, dus ik was gelijk high king:
De rook was niet echt blauw, meer witachtig of doorzichtig. Bij stationair is de rook een soort van onzichtbaar, maar bij gas geven witachtig. Toen ik achter ging kijken zag ik vocht of iets uit de uitlaat komen? Zie foto:
http://imageshack.com/a/img908/1107/jHLpNh.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Wat zou dit kunnen zijn?
Erg bedankt voor de reacties! Ik ga de tips vanavond uitproberen.
@basss27 Wat bedoel je met walm? Is dat dan na 10 sec op 3500 toeren gehouden te hebben, gas los en dat hij dan een blauwe walm geeft of gedurende de 10 seconden?
@arjontje Dat was ook het eerste wat ze bij de garage zeiden, maar dit vonden zij een vreemd :S Het is ook geen officiele Opel dealer geweest. Daarna dachten ze een vieze katalysator en dus een engine flush.Heel erg bedankt! Ik zal mijn bevindingen later posten.
-
AuteurBerichten