Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Een paar fotos ter lering en vermaak.
Klem gesloten en open
Start situatie van de voorste luchtinlaat.
Alle klemmen losmaken, en daarnaa een aantal boutjes aan de voorkant wat losser draaien om ervoor te zorgen dat de beugel (welke de inlaat vasthoud) naar voren gekanteld kan worden om de bobines eruit te kunnen tillen.
Het resultaat.
Propjes erin om evt vuil tegen te gaan, en hetzelfde recept voor de achterkant, met iets meer gepriegel om de inlaat eruit te draaien. Probleem daar is dat de boutjes voor de beugel (om de inlaat vast te houden) niet te bereiken zijn, en hierdoor de beugel niet uit de weg gekanteld kan worden. De oplossing is hier, terwijl de bobines eruit getild worden, de beugel naar achter te duwen. Past net, en de beugel veert gewoon weer terug…. Foto laat de situatie nadien zien, alleen ter illustratie welke beugel ik bedoel.
De boel met doeken/proppen dicht te stoppen om evt vuil/beestjes tegen te gaan.Zelf een rondbek tangetje gebruikt (met van die lange pootjes). Deze een beetje meer naar binnen gebogen, daarna gebruikt om een klem mee te dichten. Kan dus gebruikt worden voor alle als ik klaar ben.
Nope, ben nog aan het wachten op de bougies zelf (Bosch btw)..
Ben wel al voorzichtig aan het los-schroeven, en aan het kijken hoe alles in elkaar zit.
Lijkt erop dat ik de twee buitenste delen kan loshalen. Net een slangeklem losgemaakt (blijkt een haak mechanisme te zijn). Nu nog uitvogelen hoe deze weer in elkaar te laten haken…..
kzal er wel een HOW-TO van maken als ik klaar ben met de distributie.
Ah, kijk die twee torx had ik nog niet gezien toen ik gisteren de boel aan het bekijken was. Zitten dan waarschijnlijk wat weggestopt…..
Heren dank voor de response :D
Is er nog een verschil tussen de Bosch en NGK?
En weten jullie mischien een HOW-TO om deze te vervangen?Ik hou er niet van om alles los te schroeven en er dan achter te komen dat het met (bijvoorbeeld) drie schroeven ook had gekund.
(Vooral de “slangen-klemmen”, om deze fatsoenlijk terug te monteren lijkt een uitdaging)En hoe zitten die bobine bruggen vast? geklikt? geklemd om de bougies?
Weer een kleine update…
Eergisteren de stukjes schuurparier eruit gehaald, rubbers lekker ingevet met vaseline spray, en geen piepie/kraakie meer te horen. Mischien nog te vroeg om een conclusie te trekken, maar de eerste rit was in ieder geval weer lekker stil….. :D
Gisteren middag even bij de dealerd langs geweest, en hun verhaal is dat dit normaal is (door meneer opel zelf aanbevolen) om vuil/herrie te voorkomen.
Ik denk er maar het mijne van :hmmzIk zie dit als een goede reden om er eens wat van die powerflex bussen te monteren.
(Net gemeten: 18 mm. Niet te vinden in powerflex :cry )Ik heb nog een cdr500 voor je in de aanbieding, hier heb ik toe zelf een AUX-in op gemaakt. Stekker erin, en geluid van de telefoon, stekker eruit en geluid van de CD-Speler. PM me voor meer details/vragen.
Ok, even een kleine update (Voor de passagiers zijde)…..
1) De stekker van deur en chassis losgekoppeld.
2) “Kickpanel”/handschoenenvak verwijderd, en hierna de stekker en kabelboom naar binnen getrokken.
3) Panelen van de deur los, en hierna het beschermplastic van de airbag houder losgesneden tot deze een flap is
4) De stekker welke in de deur nog vast zit losgeklikt.
4) Airbag houder etc… losklikken…..
5) pinnen welke de kabelboom in de duer vasthouden zover mogelijk losgeklikt
6) Nu kan de stekker iets verder uit de duer getrokken worden en kan er beter aan gewekt worden
7) Van de twee losse stekkers (aan deur en chassis) cluster van 3×2 gaatjes vinden welke niet gebruikt is
8) van beide stekkers de correcte 3×2 ongebruikte gaatjes langzaam opboren. Met scherpe mesjes zover als mogelijk wegsnijden. En met kleine zoetvijltjes wegvijlen wat verder niet nodig is.
9) Blijven prusten totdat kabel soepeltjes door de nieuw gemaakte gaatjes past.
10) Oude fiets-remkabel langs de huidige bedrading loodsen (door de rubber doorvoer) van de chassis stekker.
11) 2.5 mm2 kabel nu mee doortrekken (WD40 helpt om het soepeler te laten “glijden”)
12) Hetzelfde geldt voor de deurstekker. ik moest hiervoor wel wat kabel-tape wegsnijden…. (En weer die WD40)
13) Nu de gewenste lengte van binnen naar de deur trekken (WD40!), en als er genoeg speaker-draad lengte is, tapen waar deze eerder verwijderd is.
14) Nu alles weer in elkaar klikken/schroeven/prutsen in omgekeerde volgorde.
15) LET WEL OP: Dat de kabel NIET gedraaid zit wanneer je de twee stekkers in elkaar steekt!En nee ik heb geen :kewlpics omdat ik al genoeg ge-GVD’d en kou had en dus geen behoefte had om ook nog fotos te maken.
(Mischien bij de bestuurders zijdedeze moet nog…..)
1 gedaan nog 3 deuren te gaan
@zzattack wrote:
is echt een klote werkje, zeker bij de bestuurderskant voordeur… je moet je kabel door de rubbers zien te krijgen met een hoop gepiel.
bij de achterdeuren moet je langs een connector onderin waar je nog maar heel erg weinig ruimte over hebt. hoe dikker de kabel hoe moeilijker, ik neem aan dat je 2.5mm ook nog wel een flinke afscherming heeft?
je kunt het beste vanaf de binnenkant beginnen en dan de kabel richting de deur duwen. het beste kun je rechtsvoor beginnen, dat is met stip de gemakkelijkste
Je bedoelt door deze doorvoer? Want deze heb ik even losgedraait, en ik heb geem mogelijkheid gezien om hier een extra kabel doorheen te krijgen.
Plaatje geplaatst :D
@murat16v wrote:
Deze stelmotoren zijn voor koplampen na bouwjaar 1999 !!
Waarschijnlijk heb jij deze stellers nodig !!
Zolang ze maar in de koplampen passen en voor een vectra B zijn moet het goed zijn… En de “kogel” aan het uiteinde moet ~6 mm zijn. De fitting lijkt van al deze motoren hetzelfde te zijn, alsook de “slag” welke ze maken….
En anders met wat schuurpapier de “kogel” wat kleiner maken tot ze passen
@opelvectra wrote:
Ziet eruit alsof de “kogels” aan het uiteinde kleiner zijn (dus ~6mm klopt dat?) dan degene welke er nu in mijn koplamp zitten.
Anyhoe u heeft een PM van me ;)
@opelvectra wrote:
zal ff kijken wat ik heb liggen
Als je een stelletje heb liggen zou mooi zijn :thumb
Net even wat gegoogled. En het lijkt erop dat er twee varianten zijn van de stelmotor. Grote en kleinere kop. vandaar dus.
Dus als er iemand is die de stelmotoren heeft met de kleinere kop, hou ik me aanbevolen om deze over te nemen.
@opelvectra wrote:
mijn stelmoters paste er gewoon in,angel eyes
Makkelijk of met enige “overtuiging”?
-
AuteurBerichten