Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
20 september 2014 om 12:46 In reactie op: [ASTRA G] X16SZR kaput! En nu? Blok vervangen dan maar! #18253686
@Ray2712 wrote:
Hiervoor hoef er je niet naar de RDW. Motorcode blijft immers hetzelfde, motornummer wordt niet naar gekeken. Dus gewoon ouwe eruit, nieuwe erin, klaar. €450 vind ik overigens wel erg duur hoor. Heb ooit zelf eens €80 voor een goedlopende complete x16szr betaald. Zat dan geen garantie op, maar ding liep prima voordat ie gedemonteerd werd.
Maar goed, succes met de swap!Okee! Had wel wat gelezen over dat je de hele auto moet laten herkeuren als het vermogen met meer dan 10 of 20% steeg of iets in die richting. Scheelt wel een hoop rompslomp dat het niet per se hoeft. Weet je toevallig nog waar je die motor vandaar had? Voor €80.- euro zou ik ook wel van garantie af willen zien!
@opel-mark wrote:
Een blok met 207.000 zou ik er niet in leggen, die van ons begon rond die kilometerstand ook een licht tikje te krijgen en dat terwijl hij altijd netjes op tijd zijn beurten heeft gehad.
Daarom, 2 ton is voor veel blokken een punt waarop er toch het een en ander begint uit te vallen. Tikjes ben ik na deze ramp toch wel erg kritisch op geworden. :P
20 september 2014 om 03:26 In reactie op: [ASTRA G] X16SZR kaput! En nu? Blok vervangen dan maar! #18253681@koenelsenaar wrote:
Rutte in velserbroek heeft er 1 liggen volgens onderdelenlijn.
Oh wauw echt? Ik kom daar om de week, kan daar vandaag wel even kijken!
@opel-mark wrote:
Tja de beruchte 4e cilinder, dan wordt het dus een ander blok, maar de vraag blijft daarbij natuurlijk wel hoe de staat van dat blok is, en of die dus ook niet al slijtage heeft bij de 4e cilinder en hoeveel kilometers daarmee gereden is.
Heb hem even op onderdelenlijn erbij gezocht en er mag toch wel een recente motorrevisie tegen aan zijn gegooid mocht hij het waard zijn. 207.000 op de teller is voor mijn gevoel toch net even te hoog. Zat zelf eerder te denken aan een blok op of onder de 135.000, mijn huidige km-stand. Ga later op de ochtend wel even bij ze langs! Had toch nog wat klein materiaal nodig!
Ook vroeg ik me nog af of ik nog door een RDW keuring moet na de blokwissel en hoe het zit met de motorcode/registratienummers enzo. Moet er iets overgeschreven/doorgegeven worden aan het RDW of iets dergelijks of kan ik hem gewoon zo vervangen, niks aan de hand?
19 september 2014 om 17:46 In reactie op: [ASTRA G] X16SZR kaput! En nu? Blok vervangen dan maar! #18253678@gose91 wrote:
Ik vind het knap hoor, zo’n blokje kapot krijgen. :jerry
Even voor de interesse, ik vind het niet terug in de tekst, ga je voor eenzelfde motor of wordt het een maatje groter?
Ik stond er zelf ook bij te kijken ja. Als het mijn eigen heilige koetje niet was geweest had ik ook zeker een prijs uitgereikt aan de ongelukkige.
De bedoeling is om een zelfde blok terug te plaatsen en de versnellingsbak te behouden. Heb de auto dagelijks nodig en heb helaas geen garage aan huis waar ik hem een week of twee open kan hebben liggen voor complete motor-swap. Mocht dat er ooit nog van komen dan zou het zeker weten een Z20LET worden, maar voor nu kan ik daar alleen nog maar van dromen. :angel
Nou ben ik marktplaats, onderdelenlijn en opel-forum marktplaats aan het afstruinen, maar heeft er iemand misschien nog een adresje in de regio Noord-Holland? Verder reizen voor een goed blok vind ik natuurlijk geen probleem maar dicht bij huis is toch altijd prettiger! Ik ben op zoek naar een X16SZR uit 2000 in goede staat, welke ik met alle liefde morgen al zou op komen halen! :wub
Ik kan een PHP script schrijven (die desnoods op mijn eigen hosting draait voor de veiligheid en betrouwbaarheid) die kant en klare tabellen genereert die gebruikers dan gewoon kunnen knippen en plakken? :)
Gewoon simpel met invoer-vakjes enzo. Mocht een gebruiker dan de tabel in een post willen wijzigen kan hij de tabel-code weer kopiëren naar de pagina en worden de vakjes weer automatisch ingevuld, etc.
Die ANWB koerslijst kijkt alleen naar de dagwaarde ten opzichte van de nieuwwaarde op het moment dat hij gemaakt werd en telt vervolgens de jaren af. De marktwaarde is echter een heel ander bedrag die bepaald wordt door vraag/aanbod, kleur, opties, etc.
Tja, wat is beter… Weet dat DBilas wel leuk aftermarket spul maakt, een 80mm RVS rechte open pijp is het beste natuurlijk. :P
Maar voor dat hij knapt moet er toch echt eerst sluiting zijn dus minstens 1 vonk heb je altijd. Als je nou net een zwetende benzine slang hebt of misschien nog wel erger, een lekkende remleiding, heb je brand, met alle gevolgen van dien.
Topic geupdate! 24-11-13
@Jacco v wrote:
Hoi
Heb een astra H uit 2004 met orginele adaptive xenonverlichting,
wil nou de stadslichten vervangen voor led lampen,
wat is de naam van de lampjes van de stadslichten?
Is namelijk een beetje lastig om erbij te komen via wielkast.Gr Jacco Veldhuizen
Staat dit niet boven op de armaturen en ergens in de boekjes van je auto?
Het ‘staafje’ is de bout, het ‘rondje’ is de moer. ;) Denk niet dat dit direct het plastic in draait aangezien je het dan met gemak stuk draait en de accu nooit goed genoeg vast zal zitten.
Als er al een kabel onder de auto door gaat (wat ik betwijfel aangezien benzine en remleidingen met extreem brandbare vloeistoffen hier lopen) dan zijn deze met minstens 5mm rubber rondom geisoleerd. Dan nog is het enorm gevaarlijk als je bijvoorbeeld een opstaande steen op de weg raakt en deze de isolatie beschadigd. Als de blote kabel ergens in aanraking komt met een stuk metaal dat op de massa van de accu uit komt heb je het zelfde effect onder de auto als dat je de startkabels op een accu aansluit en tegen elkaar aan houd, heel veel vonken en kans op brand!
@Dantji wrote:
Als ik de de bout van het accu-vastklemmertje los draai, draait de bout mee.
Voorbeeldje van het klemmetje
Hoe kan ik dit nou toch loskrijgen ?Als je aan de bout draait moet hij mee draaien ja. :wors Ik ga er van uit dat je de moer aan de onderkant bedoelt, deze kun je met een dopsleutel tegenhouden. Mocht je er niet bij komen, een schroevendraaier tussen de moer en een ander oppervlak in de buurt klemmen kan ook, dan hou je hem vaak ook genoeg tegen om hem los te krijgen. Als hij te strak vast zit is het altijd nog een optie om eerst even de bout in te spuiten met WD40 en dan ff te wachten.
Ik zal zo wel even een foto maken van hoe ik het opgelost heb. Uiteindelijk net naast het midden onder de metalen rand waar de ruiterwissers boven zitten een gat geboord en de kabel naar beneden laten zakken. Loopt nu via mn pedalen naar beneden. Nooit last gehad van lekkage of wat dan ook!
Welk protocol gebruikt de Astra G uit 1998? Ik heb een OBDII ELM327 v1.4b/v1.5 Bluetooth apparaatje met software via m’n tablet. Het zou kunnen zijn dat de software die ik geprobeerd heb (Torque Pro) het KWP2000 niet ondersteund. Net nagekeken en het staat niet in de lijst van protocollen. Nou heb ik een ander OBD programmatje gevonden waar hij wel bij staat. Zodra ik m’n apparaatje terug heb (net uitgeleend natuurlijk) ga ik het nog eens proberen!
In de tussentijd toch een vraag: Is er iemand met een 07/2000 of 2000 Astra G S16SZR die zelf zijn auto uit kan lezen zonder een dure Op Com? Zo ja, hoe en met welk apparaat? Paperclip test heb ik al gedaan maar dan zie je niets als er geen foutcode gegeven wordt~
M’n pa gebruikt de 10W30 voor z’n 2008 VW Passat Bluemotion, dus dat moest wel een goede olie zijn dacht ik. ;)
Nou vond ik een paar dagen terug ook de Castrol Edge, zou deze nog beter zijn?
@Astra_R wrote:
Zeer mooie astra! Heb zelf ook een grijze 5 deurs! Ben benieuwd verder.
Thanks! ‘t Is nu weer eventjes druk maar hoop later deze week nieuwe foto’s te hebben!
@Steve82 wrote:
Mooie astra.
Staat strak de gespoten zwarte delen.
Dankje! C:
@Haasje17 wrote:
Nette astra, ziet er goed uit!
Waar haal jij het papier waarmee je het heb afgeplakt?
Dat papier haal ik bij de Hornbach, kost volgens mijn niet veel meer dan een tientje voor een rol van 1 bij 20 meter.
KWP2000 is het OBDII protocol in Astra G’s vanaf 2001, daar voor was OBDII niet de wettelijke standaard in Europa. TechII is als het goed is de voorloper en valt onder EOBD, de Europese OBD variant voor de overstap naar OBDII.
Scherp! Bedankt voor het besparen van een hoop ellende! Ik ga hier toch maar eens op in… Even een mailtje sturen over ophalen en cash betalen…
Gisteravond rond een uurtje of 12 bij station Zaandam, kant van Westewatering op de parkeerplaats van het station, de geweldige Astra G van NoFear1696 gespot. Ging net m’n vriendin oppikken van het station en zag hem meteen al mooi op de kop van het parkeerterrein staan. Heb je al eerder gespot een paar weken terug in Zaandijk op het Schoolpad (kleine straatje tussen de Lagedijk en Bredenhofstraat) tussen de ABN pin-automaat en het parkeerterrein bij garage Jan Schenk. We reden elkaar een beetje in de weg, ik wou richting de Lagedijk. ;)
Ohja, NoFear1696, je APK vervalt over 6 dagen, just a reminder. xD
Ik denk inderdaad dat hij dus Tech2 is… Heb zelf ook een BlueTooth ELM357 v1.4b/v1.5 adaptor, de Corsa uit 2006 van een maatje van me verbond binnen 10 seconden en was zo uit te lezen.
Is het niet mogelijk om m’n Astra (desnoods bij de dealer) te laten upgraden/ombouwen naar een OBD-compatible ECU? En zou dit misschien zelfs nog performance verbeteringen opleveren? Nieuwere software, beter engine management, etc…?
Wat is nou precies het foutcode protocol dat mijn Astra G X16SZR uit 2000 gebruikt? Is dit nou KWP FAST of toch een niet-OBD protocol dus dan waarschijnlijk Tech2? Heb een ELM327 uitlees apparaat liggen en zou graag willen weten of ik deze kan gebruiken voor mijn G. Was hier en daar wel wat work-arounds tegen gekomen met doorverbonden draden enzo maar geen duidelijke instructies of wat dan ook.
Alvast bedankt!
Nou, stel je wilt zoals ik een logboek topic bijhouden van wat je allemaal doet aan je auto. [Zie mijn topic hier] Wat ik bijvoorbeeld zou willen doen is een lijst maken met daarin de datum waarop en wat ik die dag gedaan heb. Dat kan uiteraard op deze manier:
01-01-2000 Luchtinlaatfilter vervangen
05-05-2001 Olieverversing
05-06-2001 Hoodlifts gemonteerdMaar dit is niet echt boeiend en bevat naar mijn mening te weinig informatie. Ik zou namelijk ook meteen weer willen geven hoeveel tijd het ongeveer kost, hoeveel geld je er voor kwijt bent en eventueel een link naar een tutorial/how-to met instructies. Zou ik dit netjes moeten uitlijnen met spaties…. Gaat een zooitje worden en is alleen maar gedoe dus vandaar tabellen! :D Je zou het een beetje kunnen vergelijken met tabjes gebruiken in word of cellen in excel. Op het forum zou het er zo uit komen te zien:
Hoop dat ik het zo een beetje begrijpelijk heb uitgelegd. C:
EDIT: Het bericht wordt voor het bovenstaande resultaat als volgt geschreven:
[table]
[tr]
[td]Datum[/td]
[td]Omschrijving[/td]
[td]Tijd[/td]
[td]Kosten[/td]
[td]Tutorial[/td]
[/tr]
[tr][td]01-01-2000[/td][td]Luchtinlaatfilter vervangen[/td][td]15 min[/td][td]12,00[/td][td]Link[/td][/tr]
[tr][td]05-05-2001[/td][td]Olieverversing[/td][td]2 uur[/td][td]35,00[/td][td]Link[/td][/tr]
[tr][td]05-06-2001[/td][td]Hoodlifts gemonteerd[/td][td]30 min[/td][td]12,50[/td][td]Link[/td][/tr]
[/table]Ik gebruik zelf Castrol MagnaTec 5w40 C3 vol-synthetische olie, altijd erg tevreden over geweest (loopt zelfs na een bijvulling weer soepeler) en is voor 5 liter niet echt duur. In de winkel kost hij al gauw 20 euro voor een liter dus pas op. ;)
Op remmenset.nl vond ik hem voor 35 incl. btw excl. verzendkosten. http://www.remmenset.nl/castrol-magnatec-5w40-c3-5-liter-3500.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Voorzichtig schopje~ Anyone? :oops:
@D0m1nat0r1 wrote:
Mooie log! …
Maar waarom heb je ze niet gelijk zilver gespoten?…
Zo’n mooie plek had/heb je daar..Toegegeven dat zwarte ziet er als nieuw uit man, je hebt het gelijk goed aan gepakt!
Bedankt voor ‘t compliment! Heb grote plannen voor zowel dit topic als m’n Astra! ;) Als mijn voorstel voor tabellen kunnen maken in je posts nou geaccepteerd wordt kom ik al een heel stuk verder. ;)
De reden dat ik ze niet meteen zilver heb gedaan is omdat ik dan zeer waarschijnlijk deze kleur had moeten laten maken bij de dealer/speciaalzaak en dit veel duurder is in vergelijking met wat ik nu heb. Ook is dit de eerste keer geweest dat ik wat dan ook maar gespoten heb en vond daar speciale lak net even iets te duur voor. Bovendien vind ik bij de zilvere kleur zwart ook erg mooi staan, mits het echt zwart en niet grijs/wit gevlek is natuurlijk. ;)
De locatie is echt prachtig inderdaad. ‘t Is een groot oud fabriekspand van een vriend van me met in totaal meer dan 4000m2 :D Kan daar praktisch altijd wel naar binnen en zo lang rommelen als ik wil. ^-^ Ben nog al een avond/nacht mens, deze foto’s zijn dan ook rond een uurtje of 3 ‘s nachts gemaakt. :oops:
Voor de volgende update kan ik alvast verklappen dat je het resultaat ook fantastisch gaat vinden, meer ga ik nog niet verklappen. ;)
-
AuteurBerichten