Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Oke ik heb het gevonden .
Zijn er nog meer stekkers onder de vectra die naar
sensoren of schakelaars gaan.?
Wat betreft de airco natuurlijk.
Heb de clima uitgelezen met draaiende motor.
Bleek dat ie niet actief is. Geeft ook geen waardes aan.
:wtfHallo ik kom uit zwolle zuid en heb een op-com.
Weet niet of je al verder bent met het uitzoeken van een storing.
Laat maar weten .
Gr :thumbMoet ik dan niet de stabilisatorstang aanpassen bij een 50/30 set?
En uitlijnen natuurlijk .
Het is wel een set met schokdempers .Heb de oplossing gevonden. Aanzuigbuis verstopt en een dikke
Laag aangekoekte olie in de karterbak. Alles goed schoon gemaakt.
Nu rijd ie weer helemaal zoals het hoort.Iedereen bedankt voor de snelle hulp. :thumb
Morgen maar eens voorzichtig met de compressor erop
proberen.
Oliedruk schakelaar gaat bij 0.55 bar in werking.
Maximaal is 60psi of ongeveer 3.5 bar .Haynes boek bekeken maar kan niets vinden hierover.
Heeft iemand ook een tekening of foto van de olie toevoer naar de nokkenas .
Dus van de pomp naar het kleppenruimte.
Of gaat de olie door het blok intern naar de nokkenas.?Heb de oliedruksensor eruit gehad en de pomp doorgespoeld. Zoals Gupy bedoeld.
Nu wil ik dit ook doen bij de oliekanaal(leiding) naar de nokkenas.Boven in het blok.Ik kan alleen niet zien waar het vanaf de pomp loopt. Voordat ik de heele distibutie eraf moet halen. :hmmz
Bedankt alvast .Mies :wors
Oke ik zie het al .het was dus toch de klep.
Keering was ook lek dus ook maar vervangen.
Straks eerst maar de aanzuigbuis filter schoon maken.Thanks voor de info.
Mies
Hallo Gupy
Bypasklep. Waar zit dat ding eigenlijk.
Zit dat klepje in de pomp zelf.?Mies
Willem weer bedankt.
:thumbGrt Mies
Hallo allemaal.
Kan iemand mij helpen.
Nadat ik de bedrading had nagekeken bleek de bedrading van de dis behoorlijk poreus te zijn.
Eigenlijk is de bedrading aan zijn eind.
Ik heb veel vervangen alleen de 4 draden die van de dis afkomen nog niet.
Deze zijn zo slecht dat ik een bypas moet maken.Nu is de vraag : lopen deze 4 draden naar de ecu onder het afdek plaatje bij de ruitenwissermotor.
Kan ik daar de kabelboom openen om de draden van de dis te pakkenZwart
Zwart-geel
Zwart-rood
Zwart-wit.Alvast bedankt
Mies .
Nou ik heb gevonden waarom hij niet vonkte.
De stekker die op de boubine wordt aangesloten
had een kabelbreuk in de kabel.
In de kabel zit een knik waardoor de impulsen verkeert werden doorgegeven.
De isolatie van de kabeltjes is door de knik gescheurd.Nu loopt ie weer als een v6.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Michel.
Nou dan wordt het een 3 liter
Zoals Willem zei ,dat het gewoon 1op1 kan worden overgezet.
Ik hoop dan , dat ook de automaatbak past.
Wordt me wel een heel project .
Tanks voor de tips.Volgende week maar eens wat PM versturen voor
een X30XE.I’ll be back.
Michel
Ik wist niet dat dat kon. Is wel een goed idee een dikke 3,0 / 3,2. :thumb
Maar hoe zit dat met de autopapieren . Moet ie zeker opnieuw gekeurt worden door de RDW.
Iemand ervaring hiermee.Grt. Mies
Ja hij had ze waarschijnlijk al gebruikt voor een omega van hem.
Hij had alleen nog een liggen met een stekker aan de zijkant.
Waarvan de gaatjes niet overeen komen.Maargoed vandaag niet veel opgeschoten.
Morgen na het werk maar eerst de transistoren in de ECU nameten.
Misschien zijn ze opgeblazen door de doorslag van een bougiekabel.Moet toch wachten op de nieuwe DIS.Grt Mies.
Jammer dat die DIS modules van syl-astra niet passen op mijn vectra b
Toch heel erg bedankt voor het meedenken.
Eerst maar een nieuwe kopen . Op de sloop weet je ook niet of ie nog goed is.Ik ben al een tijdje aan het uitzoeken waaraan het ligt dat ie het zomaar niet meer wil starten.
grt Michel
Wow Cool.
Het is dus een vectra b
Ik woon in zuid in de buurt van de c1000
Dat zou wel tof zijn als ik er een kan lenen of overnemen van je
Zondag ga ik verder met zoeken naar fouten .het is me iets te koud nu.
Graag hoor ik meer ban jeThanks willem.
Heb hem toch goed aangesloten maar nog steeds niet starten.
Ik heb bijna alles nagekeken . Op-com geeft geen foutcode weer.
De dis (bobine) heb ik nog niet vervangen.
Met een testbougie opde opcom geeft hij een geele vonk.
Een blauwe vonk lijkt me gezonder voor de motor.Jammer dat zoon DIS zo duur moet zijn.
Het is me nu ff te koud om verder te zoeken.
Hallo.
Of is het gewoon 1 op 1 . 2 op 2 enz.Oke .is het dan zo dat 1 op cil 1. 2 op cil 5 . 3 op cil 3
4 op cil 6. 5 op cil 2. En 6 op cil 4.Of begrijp ik je niet?
Heel erg bedankt voor de tip.
De vectra wil namelijk niet starten dus ik denk dat dit weleens de oplossing kan zijn.
Morgen ga ik de pizza punt gelijk nakijken. -
AuteurBerichten