Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
mijn eerste auto…. RIP
zoiets?
hey cool, een meeting bijna in me achtertuin :thumb morgen komen we dan ook maar even langs met de bieber :D
pascal dat ziet er weer goed uit.. ga zo door wordt weer een mooie manta..
http://www.schadeautos.nl/query_onderdelen.php” onclick=”window.open(this.href);return false;
de wegenbelasting hangt af van de uitvoering via onderstaande site kan je per uitvoering het gewicht achterhalen
http://www.autoweek.nl/autovergelijker?merk=Opel&model=Calibra&waar=specs” onclick=”window.open(this.href);return false;
vervolgens kan je via de belasting site de wegenbelasting achterhalen :
http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/motorrijtuigenbelasting/” onclick=”window.open(this.href);return false;je bent volgens mij voor de meeste types rond de 172 euro per kwartaal kwijt een 2.5 liter komt op 195 euro
kosten voor de verzekering hangt helemaal van de persoon af ( leeftijd, schade vrije jaren etc etc) ik zou gewoon even je verzekering bellen of online even een berekening doen. dit kan bij de meeste verzekeringsmaatschappijen
hierbij mijn auto’s sinds 1996 :
Opel Kadett D GTE 1.8 1984
Opel Kadett D GTE 1.8 1984
Opel Kadett D GTE 1.8 1984
Opel kadett E 1.2 1985
Volkswagen Golf 1.6 1986
Volkswagen Golf GTI 1988
Volkswagen Polo 1.9 SDI 2001
Volkswagen Polo 1.4 TDI 2002
Volswagen Golf 1.9 TDI 2003
Ford Escort 1996 diesel :puke
Opel Astra 1.7 Diesel 1999momenteel in het bezit van de volgende auto’s :
Seatt Ibiza sport 1.9 TDI 101PK 2005
kadett d bieber 1984 1.2
kadett d bieber 1984 1.3 automaat
kadett d bieber 1982 1.3 automaat
kadett D GTE 1984 1.8I
Kadett D SR 198110 januari 2013 om 20:49 In reactie op: Het grote "geef mij een appeltaart met slagroom" s #17755885doe mij maar een brandweerautoventieldopje….
@technoturk wrote:
als je heel auto in zwart gaat wrappen moet de kleur van je auto dan op papier ook in “zwart” veranderd worden ?
volgens de wet wel aangezien de kleur niet meer klopt met het kenteken. maar ik gok dat niemand dat doet in de praktijk.
http://www.wrapr.nl/rdwregelgevingfcwrap.php” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.autorent.nl/nl/vestigingen/twente-hengelo/reserveren/?type=oppad” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.multirent.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
16 december 2012 om 10:31 In reactie op: aankoop vragen auto met nap maar wel geimportreerd #18084980@opelkadetje wrote:
dus terugschroeven wordt zo wel makkelijker…..
http://www.autokompas.nl/occasions/item/11498-autotrack-waarschuwt-voor-goedkope-duitse-occasion” onclick=”window.open(this.href);return false;
30 oktober 2012 om 22:59 In reactie op: protest aktie tegen regeerakkoord ivm oldtimer regeling.? #17991220@Senatorman wrote:
Hoort, zegt het voort !!
De KNAC is een petitie gestart http://www.knac.nl/petitie” onclick=”window.open(this.href);return false; . Momenteel ligt de site plat, waarschijnlijk overbelast
Bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/21101/knac-bovag-hekelen-opheffing-mrb-vrijstelling” onclick=”window.open(this.href);return false;
naast de Knac is er nog een initiatief http://www.oldtimerbelastingvrij.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
ook op tegen meldt je aan http://www.OldtimerBelastingvrij.nl
van autoweek.nl
Bam, meteen een harde maatregel in het regeerakkoord: de MRB-vrijstelling voor oldtimers komt te vervallen. Zo blijkt uit de maatregelen van VVD en PvdA die zojuist zijn vrijgegeven.
Veel details hebben we niet, omdat de partijen niet al te diep op hun plannen ingaan. Maar de maatregel zelf is evengoed duidelijk. “De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieuoverwegingen afgeschaft.” Die ‘milieuoverwegingen’ leveren de overheid dan wel 156 miljoen euro per jaar op. De details van de plannen zullen we pas diep in 2013 te horen krijgen, simpelweg omdat dit slechts een algemene beslissing is. Het beleid zal nu moeten worden uitgewerkt door een nieuwe Minister van Financiën (of liever gezegd, zijn staatssecretaris).
Dus of daadwerkelijk alle oude auto’s aan de beurt zijn of dat de leeftijds-ondergrens een forse ruk naar beneden maakt (een reëele optie) weten we simpelweg nog niet omdat de politiek dat zelf nog niets eens weet. Wel een ander punt: dit is typisch een maatregel waar de Tweede Kamer zich heel hard tegenaan gaat bemoeien. Zo werkt de politiek; de VVD vraagt als regeringspartij om verzachting van de maatregel om de echte liefhebbers te ontzien, het kabinet gaat akkoord, en de VVD is niet langer de boeman. Dat soort dingen wordt vaak genoeg vanteovren afgesproken. Maar dat is vooralsnog speculeren.
Kijken we verder naar de belastingopbrengsten van deze maatregel, dan rekenen de partijen pas op extra geld vanaf 2014, dus het ligt voor de hand dat de maatregel dan pas ingaat. De VVD sprak zich voor de verkiezingen uit tégen afschaffing, de PvdA was voor. Het moge duidelijk zijn welke partij in dit geval aan het langste eind heeft getrokken.
Deze maatregel hing al een tijdje in de lucht. Dit onder meer vanwege de milieubezwaren van linkse partijen, maar ook vanwege de toenemende hoeveelheid belastingvrije auto’s die rondreden als 1e auto. Iets wat slecht was voor de schatkist.
Bovag laat in een eerste reactie weten de maatregel nogal rigoureus te vinden. “Je straft hiermee de liefhebber, en bovendien doe je het rijdend nationaal erfgoed niet veel goeds aan”, aldus woordvoerder Paul de Waal. “Wij pleiten voor aanpak van het misbruik van de regeling, zodat de echte sleutelaar wordt ontzien. Op deze manier is het wel erg van dik hout zaag men planken.”
Dit bericht oogt natuurlijk merkwaardig gezien het bericht van afgelopen week dat de vrijstelling veilig leek. Helaas is dit de wondere wereld van de politiek. Het is logisch, als je snapt hoe het werkt. Het beleid van het vorige kabinet loopt door tot er een nieuw kabinet zit. Atsma besloot (onder druk van Financiën) als staatssecretaris van Milieu vorige week dat er geen behoefte was aan nieuw beleid op dit punt. Tot zover helder. Maar dat Rutte en Samsom ondertussen andere plannen aan het smeden waren voor het nieuwe kabinet, daar staat hij helemaal buiten. Dus hoe tegenstrijdig het ook klinkt, totaal onlogisch zijn deze berichten niet. Nog zo’n politiek punt: vermoedelijk wordt Frans Weekers opnieuw staatssecretaris van Financiën. Hij altijd was fel tegen afschaffing van de vrijstelling. Echter krijgt hij straks ‘van boven’ (het regeerakkoord) , de opdracht mee om de vrijstelling af te schaffen. Dus hij zal wel moeten. Maar tot het belastingplan 2014 volgend jaar daadwerkelijk is aangenomen, blijft er hoop.
@emiel5 wrote:
Heb het gevoel dat hij het contactslot omzeilt, dat ie ergens een constante 12v krijgt.
Heeft iemand een bedradingsschema van een d kadett?
Naar mijn weten krijgt alleen het klokje een constante voeding, en die zit goed aan gesloten..http://www.kadett.nl/werkplaatshandboek/” onclick=”window.open(this.href);return false;
vanaf Blz 940
@xladage wrote:
Maars als hij van een X16SZR naar C20XE is omgebouwd, moet hij wel nog herkeurd worden door de RDW.
Zonder deze herkeuring niet kopen zou ik zeggen. Ik weet niet of met de ombouw ook deze vermogenstoename is verwerkt in de remmerij en zo.
Ik snap ook niet hoe de APK wel ieder jaar verlengd kan zijn. Kan deze auto uberhaupt wel APK gekeurd worden zonder RDW herkeuring?De APK keuring controleert of het aantal cilinders waaruit de motor bestaat klopt met wat vermeld staat op in de papieren, En dus niet de inhoud
18 augustus 2012 om 18:08 In reactie op: gezocht: eigenaar(es) van deze corsa b sevenum 2012 zaterdag #18057924ik heb een poging gedaan met een pen maar dat ging voor geen meter :swear zal wel een kwestie van gewenning zijn.
ik heb een poging gedaan om hem in te kleuren met de brush tool maar dit wordt niet netjes. wellicht ligt dit ook aan de niet al te hoge resolutie van de foto…
@.B4R7. de veelhoek lasso had ik al gevonden die heb ik ook gebruikt bij deze auto want er zitten teveel hoeken en rondingen aan om het met de hand te doen ;)
@Vinci wrote:
Laat het iig niet door een knoeier doen, heb laatst nog schermen gezien waar iemand flink in had lopen kokerellen, is niet zo bevorderlijk voor de toch al roestgevoelige Kadett…
dan krijg je zoiets
[youtube:1h30v7b7]http://www.youtube.com/watch?v=1LdDAa6TNWE&feature=related[/youtube:1h30v7b7]
http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/article/detail/3301046/2012/08/14/Baasje-is-wanhopig-na-verdwijning-van-akita-Suus.dhtml” onclick=”window.open(this.href);return false;
misschien dom gedacht maar als je er eentje extra wil waarom gebruik je geen splitter?
https://www.google.nl/search?q=sigarette+aansluiting+splitter&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hl=nl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=E8L-T4WtI6OZ0QW_pq2yBw&biw=1111&bih=739&sei=F8L-T_OnKsjX0QXzpomYBw#q=sigaretten+aansluiting+splitter&um=1&hl=nl&client=firefox-a&sa=X&rls=org.mozilla:nl:official&tbm=isch&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=55b00c66f8410fe5&biw=1176&bih=841″ onclick=”window.open(this.href);return false;
of moet hij op een andere plaats komen?
@marcelcoupe wrote:
is er meer info waar in alkmaar en tijden :thumb
http://historica-alkmaar.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Remember Rachel Veitch, the adorable 91-year old woman who was made famous by telling the story of her 540,000+ mile Mercury Comet?
Well, unfortunately her 48-year journey with her beloved Mercury Comet Caliente has come to an end, and believe it or not, it wasn’t because the car finally called it quits – her eyes did. Veitch told FoxNews that as of last month she has come to the conclusion that it simply isn’t safe for her to drive Chariot (the nickname she gave her car) after she ran a “bald-faced red light” and was no longer able to read the bold-print headlines in the newspaper.
Veitch has been diagnosed with age-related macular degeneration in both eyes, meaning there will be no reversal of the condition. Even though the state of Florida hasn’t taken any action to revoke Veitch’s driver’s license, the 93-year old promises, “They don’t have to take it away, I would not dream of driving that car again.”
The car, a 1964 Mercury Comet Caliente, has managed to travel a staggering 576,000 miles in her care, consuming seven free mufflers, three sets of shocks and 16 free batteries during that time. Engine and transmission? Yup, still original.
For now, the car is set to sit in her own garage, with a trip scheduled to a special classic car show – after that? Nothing is set in stone, but the always optimistic Veitch has indicated that she may consider selling Chariot to TV host Jay Leno.
http://www.leftlanenews.com/after-48-years-576000-miles-rachel-veitch-forced-to-retire-beloved-mercury-comet.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten