Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hi,
ik heb een tijd geleden mijn TID omgebouwd naar MID, ik had een gele stekker als orgineel
het ombouwen is goed te doen met een excel-sheet die ik gemaakt heb ;)
KLIK: excel-sheet
Aangezien de check brakelight bij mij niet werkte heb ik pin 15 ook aan de GND (ground/negative) gehangen (anders gaat het check lampje constant aan)
ik heb een klein printje in elkaar geklust maar op ebay zag ik een stuk kabelboom, is makkelijker denk ik ;)
KLIK:ebay
ik heb de pakkingen opgehaald, er zaten twee auminium pakkingen bij, wel een duur, maar dat zal ook wel aan en de opel dealer liggen
de donorbak zag er goed uit, deze hebben ze al een keer gerepareerd, er zat een geslagen gat van dif naar aandrijving. deze was zo te zien al vervangen. wel vond ik nog een tandje, na wat zoeken bleek deze van de 5e versnelling. de vertanding loopt gewoon soepel, dus dat laat ik even voor wat het is. de tandwielen uit mijn oorspronkelijke bak kunnen een keer als donor gebruikt worden
het zit allemaal weer ik elkaar en mijn vectra rijd weer!
vandaag nog even de handremschoentjes vervangen en dan maandag APK.na even wat rondbellen heb ik een andere bak gevonden
iemand op MP verkocht zijn bak, deze persoon heeft zijn blok compleet met bak vervangen (2.0 16v) , deze bak zat op een x1.8xev (met 115dkm) en is het zelfde type (F18 W394) als de mijne.
Ik heb geen zin om heel de bak er onderuit te schroeven dus vervang alleen het lagerschild met assen, echter moet ik nu een nieuwe set pakkingen hebben, bij de lokale onderdelen-boer P.heil hebben ze deze niet, heef iemand suggesties?
vanavond ga ik de bak ophalen, waar moet ik op letten bij de koop zonder de bak uit elkaar te halen?
origineel gepost door *Jurgen*
Andere as en versnellingsbak en klaar toch? Waarom moeilijk doen om de hele bak uit elkaar te halen?klopt, daar komt het op neer, maar een gebruikte bak kan net zoveel elende bevatten.
Ik heb twee opties, voor 350 euro (bij de BEDO in waalre vroegen ze 600euro zonder) een gebruikte F18 kopen, dan weet ik niet wat ik koop (mischien net zoveel ellende) of het ea laten reviseren, in het laatste geval heb ik garantie.
weet iemand wat revisie ongeveer kost?
De tandwielen zien er allemaal nog goed uit, het geen dat ik dacht ta schade is aan het voorste tandwiel hoor zo, op TIS staan deze inkeepingen er ook op.
We hebben het slechte lager gevonden, in het lagerschild van de aandrijfas, nu opzoek naar een poelitrekker
origineel gepost door wim-v6
Zo hebben we nog een F17 liggen met dezelfde schadedeze reed ook niet meer
willem
Wat was er dan kapot? Zou ik dan toch heel de bak moeten vervangen?
Ik heb gister avond het lagerhuis met hoofdassen los gehaald (ging best makkelijk)
naast een hoop metaal splinters heb ik ook stukken half platgeslagen naaldlager en lagerschild gevonden. echter kan ik niet achterhalen waar dit uit/vandaan gekomen is.
de tandwielen zien er opzich allemaal goed uit, alleen het eindtandwiel dat op het diff zit zit op een aantal tanden een bechadiging. het lijkt er ook op dat het bakhuis een klap gehad heeft, er lijken scheurtjes te zitten (rechts boven het gat richting diff)
vandaag gaan we het deksel van het diff afschroeven.
ik heb een paar foto’s toegevoegd, graag jullie mening. (op de linkjes “groot”kan je een high res foto zien
ik heb even gekeken en het is een F18 bak, ik kon zo even niet zien welk code/eindverhouding, het is volgens mij geen hydrolische koppeling
Ik heb even door TIS zitten bladeren, hier staat een hoop nuttige informatie in. ik ga morgen de auto verslepen naar mijn schoonouders (toch ideaal :P) en daar de linker kant op bokken zetten.
in de TIS las ik dat ik de motor moet ondersteunen met een balk oid. het wiel verwijderen, subframe losschroeven en motorsteunen verwijderen, dan moet het blok+transmissie kunnen zakken.
volgens mij hoef ik niet heel de bak te verwijderen, alleen het lagerschild met hoofdassen verwijderen, dan eens kijken wat de schade is.
aangezien ik niets kon vinden en niemand anders het geluid hoorde, ben ik er mee door gereden, echter staat mijn vectra nu stil,
gister ochtend reed ik al weg met wat meer geratel, op de terug weg (5km van huis) was er een “kloenk” en gerammel en werd de ratel vervangen door een harde zoem, 1km van huis bleef de auto bokken, ook rollend, en wilde niet meer op eigen kracht rijden, motor liep goed (met de koppeling ingetrapt)
nu krijg ik hem bijna niet meer in zijn versnelling en als hij al in zijn 1 gaat kan ik een paar meter rijden en dan begint alles weer te ratelen.
– de motor loopt goed wanneer de koppeling ingetrapt is.
– we hebben de auto gesleept (in zijn vrij) dit gaat opzich goed maar er zoemt dan wel van alles.nu moet ik beslissen wat er mee gaat gebeuren. heeft iemand suggesties wat er (allemaal) kapot kan zijn?
zelf maken of laten maken?
we hebben de ruimte maar echter geen brug. en een 2e auto voor handen, dus tijd zat.specs: Opel Vectra B ’98 – X20XEV – 194dkm
Hi
op ebay heb ik een set orignele vectra xenon lampen gevonden, echter zijn dit UK modellen, zouden deze eenvoudig om te bouwen zijn naar EU,eg reflector wisselen oid?
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110518053650&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
Ik heb het zelfde probleem gehad, echter gebruikte mijn vec wel olie, nieuwe pakking gehaald (incl nieuwe ringen),
gelijk maar even 4 nieuwe bogies gemonteerd. bij het vervangen daarvan vond ik ook een flinke plas olie in de ruimte waar deze inzitten.met de nieuwe pakking blijft alles iig weer droog
probleem opgelost, was iets van 15euro dacht ik voor de pakkingDe olie lijkt in orde,
ik heb iemand horen zeggen dat het lagers kunnen zijn.
stel dat dat zo is, moet dan de bak gereviseerd worden?
mijn veccie heeft inmiddels 191dKm gelopen.origineel gepost door wim-v6
Op de 1800 computer mag ie niet inhouden, ga daar maar eerst eens achterheen.Als de motor niet meer dan 4500 toeren draait is 1 van de toerental sensoren naar de klote.
meestal nokkenassensor.
deze vervangen voor het OUDE type.
de ”verbeterde” versie werkt vaker niet als wel op de oude types X20XEV.
Willem
dat 4500 toeren verhaal klinkt heel bekend, daarboven begint mijn X20XEV erg te bokken. Deze week die sensor maar eens vervangen.
Hoe kan je zien of het een oude of een nieuwe nokkenas-sensor is?
origineel gepost door speaker
origineel gepost door willumpie82
Ik heb nog een leuke toevoeging op de automatisch dimmende spiegel,ik heb op ebay zo’n spiegel besteld en even in de TIS gekeken wat er allemaal aanhangt, met een 12v voeding het ea uitgeprobeerd.
Als je Paars-Roze met een extra draad aan je achteruitrij licht knoopt (+) word de spiegel helder als je achteruit rijd,
de roze-groen zit aan de – kant binnenverlichting, als dit signaal laag word (-) dan wordt de speigel ook weer helderlegenda … paars-roze zit aan de spiegel kant van de connector, wit zwart aan de kabelboom, deze kreeg ik erbij.
nu nog inbouwen
helemaal phat zou zijn als je de motoren van de spiegel aan de schakelaar voor de buitenspiegels kan hangen en zo kan bedienen :P
Ja dat zou ook nog kunnen. dan stuur je hem met een buiten-spiegel-knop.
Bedankt voor de extra funkties !! :thumbupIk heb er gelijk maar ff een kleine Tutorial bij gedaan voor de draairichting
Ik heb nog een leuke toevoeging op de automatisch dimmende spiegel,
ik heb op ebay zo’n spiegel besteld en even in de TIS gekeken wat er allemaal aanhangt, met een 12v voeding het ea uitgeprobeerd.
Als je Paars-Roze met een extra draad aan je achteruitrij licht knoopt (+) word de spiegel helder als je achteruit rijd,
de roze-groen zit aan de – kant binnenverlichting, als dit signaal laag word (-) dan wordt de speigel ook weer helderlegenda … paars-roze zit aan de spiegel kant van de connector, wit zwart aan de kabelboom, deze kreeg ik erbij.
nu nog inbouwen
helemaal phat zou zijn als je de motoren van de spiegel aan de schakelaar voor de buitenspiegels kan hangen en zo kan bedienen :P
Aangezien ik de spiegel uit GB hab laten komen moest deze aangepast worden aan Lefthand-drive zie volgende photos
stap 1:
haal het inbus schroefje los (de kap hoefd er niet vanaf)
stap 2
schuif de mof eraf
stap 3
Zet de steun onder de juiste hoek, er zit een wig aan de spiegel, de steun kan maar op twee manieren.
oude positie (righthand-drive)
Nieuwe positie (lefthand-drive)
-
AuteurBerichten