Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ehm, nou bij mij is dit de actuator van de stationair regeling. Oftewel de klep die zorgt dat je motor stationair blijft lopen via een omleiding als je gasklep dicht staat. (dus geen EGR klep)
EGR staat voor Exhaust Gas Recirculation. Dus uitlaatgasrecirculatie. Door wat verbrand uitlaatgas terug te voeren in de cilinder wordt de verbrandingstemperatuur lager (uitlaatgas verbrand immers niet). Door de lagere verbrandingstemperatuur heb je een lagere NOx emissie. Daarom zit het erop, maar eigenlijk wil je dat helemaal niet. Je bent o.a. je inlaatspruitstuk en inlaatkleppen en poorten aan het bevuilen met kool enz. Dus eraf met die rommel !!! Inderdaad heb je geen vermogenswinst omdat bij de meeste personenwagens de EGR klep bij vol gas dicht staat. Dus bij vol vermogen kreeg en krijg je altijd frisse lucht. Echter bij halfgas zul je merken dat de auto iets lekkerder trekt. Sowieso loopt ie bij mij lekkerder zonder die shit (opel vectra 2.0 16v). Dit alles geheel volgens mijn eigen mening, ik vertegenwoordig hier niemand. :angel:angel
Succes!!
Origineel gepost door Sjakie187
is dit nou een LFR of een EGR klepBeste mannen, voor jullie allen foto’s van het EGR plaatje dat ik heb gemaakt voor de Vec x20xev:
Allereerst het plaatje van 1 mm RVS dat ik heb gemaakt op basis van de pakking. De twee gaten zijn afgedicht, want in dit geval gaat de plunjer naar binnen.
Hier de EGR klep met hiertussen onderop het de pakking en hierbovenop het plaatje:
Gebruik geen Alu dames en heren, er is kans dat het hete uitlaatgas het alu laat smelten. Het druppelt dan zo je kop in. Succes!!
Origineel gepost door custom
De EGR is dus sterk vervuld.. en de LFR klep..? Iemand dat ooit weleens schoongemaakt..?Heb op dit moment ongeveer hetzelfde met de Vec 2.0 16v van mn vriendin. Mijn ervaring is dat zowel bij een kapotte nokkenassensor of krukassensor de motor nog wel loopt (dan moet de andere sensor nog wel goed zijn). Alleen houdt hij even in (best heftig toen in in Duitsland 200 reed kopte ik zowat de voorruit eruit) en dan gaan het lampje aan. Dit lampje gaat pas uit bij opnieuw starten. Opnieuw starten wil wel een heel lang duren.
Bij een vervuilde stationairregeling loopt de motor onregelmatig stationair, soms zelfs afslaan. Vooral bij het intrappen van het gas en dan loslaten of bij het intrappen van de koppeling bij remmen bijvoorbeeld. Hij slaat dan net niet af en schommelt even in toeren. Gewoon ff schoonmaken en doet het weer prima.
Maar nu slaat hij zomaar af als hij stationair loopt. Dan loopt hij even stationair (bijvoorbeeld 10 seconden) en dan slaat hij zonder pruttelen of stoten uit. De toeren zakken gewoon naar nul. Er zijn geen storingen opgeslagen in het MM, dus ik verdenk eigenlijk de EGR-klep. Deze schoongemaakt en ook de stationairregeling en ik krijg m nu niet meer afgeslagen. Maar mn collega adviseerde de EGR af te sluiten, dus toch maar ff een plaatje maken denk ik. RVS 1 of 2 mm moet toch prima zijn of ALU 2 mm?
Toch :swear met een auto met nog maar 80000 op de teller!!
-
AuteurBerichten