Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Lijkt idd op roest. Alle velgen hebben het en er is geen ijzer/ijzer contact…
Nu ik opnieuw start is het lampje uit…
Dus kennelijk kan ik gewoon rijden?
Gasklep had een koolrandje. Is reeds schoongemaakt.
Ik kan ook eens injectiereiniger proberen of heeft dat geen zin?Je denkt dus niet aan een motorsteun of de transmissie (koppeling) ?
1.4 sport
@Goossens Bjorn wrote:
Daar heb je ook nummerplaat herkenning, mss die flits die je gezien hebt. Die geven zo een paarse flits als je er onder door rijdt
Waar is dat voor nummerplaatherkenning?
165/70 R13
Is het verstandig om de banden een tijdje een paar tienden bar te zacht op te pompen, zodat de zijkanten meer slijten en het midden niet nog meer?
Het gaat om een corsa B 1.4i sport uit 1998.
Moet je de olie koud peilen met motor aan of uit?
ALs je de dop eruit draait zie je een peilstaafje aan de dop vast zitten met 2 verloopjes. Geeft het bovenste gedeelte het min en max aan?
origineel gepost door Dennis-Corsa-B
missn keertje bijvullen net als je benzine in je auto moet gooien anders rijd die niet :sleeping:jerry
Wat voor olie gaat er precies in?
origineel gepost door Emiel-Manta
m’n vriendin heeft ook zulke kleding,nu heeft ze laatst zo’n zwart met paars vest gekocht uit de vintage serie..
moet zeggen dat ik ‘t toch wel een gave lijn vind hoor!Waar koopt ze die kleding dan?
Ik bedoel meer van dat dunne glanzende nylon van binnen en buiten. Dat is wat anders dan de stof van die Chile pakken…
Maar gewoon door de bochten gaat wel goed…
Ik heb even gekeken: geen zichtbare of voelbare lekken of spelingen in de homokineet.
Hoe kan ik dit verder testen/analyseren?
Alle motorsteunen zijn pas vervangen en zitten goed vast…
Ik zal het proberen, ondanks dat de motor perfect loopt.
Ik heb echter meer het idee dat het schokken wiegen van de auto iets met speling ergens in de aandrijving of zo te maken heeft…
X14SZ
8 klepper…
Corsa B 1.4 sport (benzine) uit 1998.
Ja en een beetje bij constant rijden boven de 120 km/u…
Maar de schijf kan ik alleen aan 1 kant afnemen.
De achterkant kun je niet bij…Is het echt nodig bij elke beurt dat reinigen?
Kan het trillingen bij remmen veroorzaken als je het niet doet?Dus ook om de remschijven zelf te reinigen?
De achterkant van de remschijf kom je volgens mij niet bij…
Mag het ook op de remblokken komen?Is mijn Corsa (X1.4 SZ uit 1998) eigenlijk een 8 of 16 klepper?
origineel gepost door Bart Hoedemaker
Gewoon vervangen!Distributie setje 8V 65 euro excl waterpomp a 60 euro
Distributie setje 16V 110 euro excl waterpomp a 60 euroSamenvattend: Wat is concreet de totale materalenlijst die vervangen moet worden met de riem en hoeveel uur werk is het ongeveer?
Wat is het nut van het plastic dopje op de vulbout?
origineel gepost door wim-v6
iedereen vult via de peilbout.Willem
Vreemd, de dealer deed het bovenop de bak…
origineel gepost door TedMechanic
Ontluchting bij een versnellingsbak? Daar zit altijd meer lucht dan olie in hoor ;)En inderdaad, gewoon bij de peilschroef bijvullen tot het eruit komt. Maarja, bijvullen hoef je als het goed is nooit te doen ;)
De schroef op de bak met het plastic dopje is de plek waar je moet bijvullen zegt het boek (Opel vraagbaak).
Dit zou tevens de ontluchtingsschroef zijn.Dit zegt dus niemand iets?
-
AuteurBerichten