Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Thanx Wim-v6
wat adviseer jij dan mbt een lekkekoppakking?
vlakken en weer monteren of meteen maar alles in de kop aanpakken?
een vectra CDX X2.0XEXV op gas!ik hoor het wel ?
Groet wibout uit P.City
olla,
thanx voor de snelle reactie
groet Wibout
Willem,
Ik ben het wel met je eens als je weet wat je doet! maar dat is voor de meeste onder ons niet weggelegd!
Als je gaat tunnen dan kan je dat inderdaad doen? dan kom je ook hele andere tegen en kan je doen?Ik heb een tijd bij vege motren revisie in spijkenisse gewerkt en daar werken ze zo dat wat van de kop gehaald word ook van de zuigers werd gevlakt?
jij werkt zeker bij een revisie bedrijf in de regio Den Haag als ik dit zo mag gokken ik woon op een noten dop afstand van je?
p.s. wat adviseer je mij dan met een beginnende lekkende koppakking? verbruikt een halvelietr koelvloeistof op de 200km
ik heb een vectra CDX X2.0XEXVGroet Wiboman
Willem V6,
Ik heb een vraagje aan jouw Waarom moet je de kop vlakken als je deze loshaalt volgens jouw?!
dit is geen verwijt of iets maar ik wil iedereen iets uitleggen wat mijn ervaring is met het vlakken van een cillinderkop of het nu op een opel/mercedes/vw gaat maakt niet uit.
de maten zijn niet goed maar het gaat om het principezuiger in B.D.P naar de klep toe is 10mm (inlc koppakking die maken we even 0mm voor het gemak)
Als je de kop gaat vlakken en je haalt er 2mm af is de afstand nog maar 8mm niet zo erg zal men denken!maar nu komt het voor een carburatie motor maakt het niet uit deze zijn veel onnaukeuriger als de computer gestuurde ontstekingen dus je motor komt niet meer aan de fabrieks toleranties.
door het vlakken kan je motor veel slechter gaan lopen omdat de toleranties niet meer kloppen.
ook is de kans dat de zuiger de klep raakt groter!(ook al is het goed ge meten, je weet dat op een gegevenmoment de zuiger iets langer wordt door bebaalde omstandigheden!)Oplossingen bij het vlakken van de cillinderkop:
– Wat er bij de cil. kop is afgevlakt moet ook bij de zuiger worden afgevlakt om weer op de fabrieks toleranties te komen.
– De koppakking dikker maken het zelfde als wat je hebt afgevlakt bij bij je cil.kop!
ik hoop jullie voldoende te hebben geinformeerd?
Groet Wiboman
P.S. dit zijn mijn ervaringen ieder moet voor zich weten wat wat hij of zij doet!
origineel gepost door wim-v6
kop: Koppakkingset Compleet, dan heb je alle pakkingen en keerringen en nieuwe kleprubbersKoppakking kapot: als deze kapot is tussen de 1e en 2e cilinder, merk je daar niks aan in je koeltankje
>> iedereen denkt gelijk maar als de koppakking lek is je geliek geborrel hebt in je koeltankje, dit kan, maat hoeft niet
er zijn verschillende manieren van een lekke koppakking:
> lek van cilinder naar cilinder
– Comrpessie verlies + klappen in de uitlaat> lekkage van oliekanaal naar buiten
– olie lekkage langs motorblok aan buitenzijde motor> olie lekkage van oliekanaal naar cilinder
– hoog olie verbruik, stevige blauwe pluimen uit de uitlaat, veel carterdruk> olie lekkage van olie kanaal naar koel kanaal
– olie in koelvloeistoftankje, koelvloeistof in je motorolie, verlies koelvloeistof> koelvloeistof kanaal naar buiten
– lekkage koelvloeistof langs motorblok, verlies koelvloeistof> koelvloeistof kanaal naar cilinder
– Druk in koelvloeistof tankje, veel witte rookKlepstoters zijn aardig aan de prijs, maar wel makkelijk vervangen als de kop los is.
laat altijd de kop vlakken als je deze loshaalt.
Willem
Hallo Opel rijders,
ik zal me ff voorstellen?
Ik ben sinds kort inbezit van ee vectra B Caravan CDX 2.0 Automaat (X2.0XEV) op LPG
verder bezit ik 2 Benzen een W108 uit 1968 en een W124 uit 1990 met 90.dkm op de teller en aantoonbaar 2de eigenaar.
Voor mijn vectra ben ik op zoek naar het probleem die Alfred ook beschrijft?
mijn vectra verbruikt ook koelvloeistof alles precies zo als alfred zij, ik weet niet of alfred ook aan de koelvloeistof heeft geroken bij mij ruikt dit naar benzine!
Wat ik echter raar vindt is dat het hele systeem gewoon op druk blijft staan als ik koel vloeistof moet bijvullen?Hoe zit het eingelijk met die cillinder koppen bij de Ecotec motoren? trekken deze snel krom???
Dit is echter belangrijk voor me anders moet ik ook opzoek naar een nieuwe “cillindekop”!
sleutelen vindt ik niet erg maar dingen 2 keer doen heb ik een bloed hekel!!Groet Wiboman
-
AuteurBerichten