Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@TedMechanic wrote:
@tamiya wrote:
Is vrij normaal hoor. Tip, vervang alle veren in een keer. Anders blijf je bezig, ik spreek uit ervaring ;)
Niet mee eens. Achterveren breken minder vaak dan de voorveren. Als ze er nog goed uit zien is het zonde van je geld om ze vanachter ook te vervangen.
Daarbij heb je de achterveren binnen een kwartier vervangen. Dus gewoon pas vervangen als het nodig is.
Maar de veer linksachter is ook gebroken, dus hij moet achter ook vervangen :jerry
13 april 2014 om 18:23 In reactie op: 7e Groot Internationaal Opeltreffen zondag 13 april 2014 #18154428@Laagvlieger wrote:
Mijn foto’s van vandaag:
https://plus.google.com/photos/+MarcelFlamand/albums/5655644710493338465″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Let op! Er staan ook foto’s van andere meetings en data in dat album.
Leuk ook dat de eerste foto direct de stikker is die op mijn achterraam zit :jerry
Als je het toch niet vertrouwd kun je altijd je video’s nog op privé zetten.
maar inderdaad er komen wel veel filmpjes ook uit die landen, dus misschien zijn het gewoon fans? :jerry
hhmm, dan maar eens keertje op de sloop rondkijken wat er precies moet gebeuren om ze pas te maken en dan maar eens beslissen king:
Ik heb laatst die van mij ook even een keer gespoten in zijdeglans zwart, het is meer iets wat je zelf zal gaan zien maar naar mijn mening zeker de moeite waard!
@audio_nl wrote:
Je bedoelt de schuif voor buiten en binnenlucht?
Het is echt een angstaanjagengeluid
@Wesssup wrote:
Schuifje onder je standregelaar andere kant opzetten.
Heb dit probleem ook gehad, bij de stand dat die de lucht uit de auto pakt begon die dan te fluiten.
Klopt! Dit zal voor het fluiten een oplossing kunnen zijn.
@Martin39 wrote:
Wat voor type lampjes zijn het
De lampjes achter je KM tellers & TID zijn: b8.5d lampjes soms ook t5 genoemd. hier heb je er in totaal 5 van nodig
de lampjes achter het verwarmingspaneel zijn t10 lampjes. hier heb je er 3 van nodigSchuifje onder je standregelaar andere kant opzetten.
Heb dit probleem ook gehad, bij de stand dat die de lucht uit de auto pakt begon die dan te fluiten.
@CorsaB-roden wrote:
De vorige keer dat ik de lampjes ging vervangen..
Kon ik 3 keer heen en weer rijden naar een tunningsshop.. :fy1
Want zodra ik de verlichting aandeed knapte de lampjes kapot. Vanmiddag ga ik weer een poging doen.
Iemand nog handig tips?Greats erwin
Gewoon via eBay bestellen, had 10 blauwe lampjes voor 1,50, en bestel je 2 van die setjes kun je nog wat verpesten :jerry
klopt, normaal wel inderdaad.
heb zelf gehad dat als 1 lampje kapot was dat dan de datum bijv. wel bleef staan ook al stond die niet op contact en zodra die wel op contact ging sprong die uit.heb je er led lampjes in zitten?
ik heb ook een FK schroefset, kan heerlijk laag.
comfort is inderdaad wel weg, FK’s zijn niet voor niets stuitersetjes :DBedankt voor het meedenken! :thumb
het resultaat ziet er wel strak uit, alleen toen ik een ander filmpje over plastidip keek zag ik dat je het zo met je nagel los kan krabben.
dus nog maar eens goed op onderzoek uitgaan en kijken of plastidip een goeie oplossing is of niet.Dankje! :jerry
nu nog maar eens verder piekeren wat ik met de motorkap ga doen :hmmz
die heb ik zo niet liggen nee, mocht je die standaard veren willen hebben mag je ze ophalen voor 25 euro.
gaat het om de voor of achter veren?
ik heb nog wel een 4 orginele veren voor een Corsa B liggen, zijn niet perfect maar wel goed.
eventueel heb ik ook nog wel 2 FK verlagingsveren voor achter liggen, alleen kunnen deze niet met orginele dempers.
corsa staat weer voor de deur,
waterpomp, thermostaat en temperatuursensor zijn vervangen.
gelukkig is koppakking nog helemaal in orde :Dal met al auto 2 dagen kwijt geweest en nog geen 180 euro kwijt voor alles.
zal ook maar eens wat foto’s van mijn Corsa hiertussen gooien :jerry
met zijn nieuwe velgjes eronder, waar ik nu nog druk mee bezig ben om op te knappen.
zo staat de auto er deze winter bij :ass
zit nu ook een stickerbomb spoiler op.to do’s:
dak racevlag motief maken
”iets” met de motorkap weet nog niet wat, ideeën zijn welkom!zou kunnen , maar de vorige (die dus in een grote plas over de oprit ligt) zag er nog gewoon rood uit.
Deze is een soortgelijke kleur maar sloeg wel binnen 45 minuten grijs uit.even nog een paar puntjes op een rij:
– kachel blijft warm.
– radiator word heet.
– koelvin sloeg aan toen de nieuwe koelvloeistof er net in zat (heeft 3 keer aangeslagen) nadat ik er mee had gereden sloeg die dus niet meer aan en kreeg ik ook geen goeie rijwindkoeling meer. (in ongeveer 2,5 kilometer liep de temperatuur rijdend op van 90 naar ver in het rode gedeelte)
– gisteren (toen het probleem ontstond) sloeg de koelvin ook al niet aan. (vandaag dus wel.)
– na de rit deed de koelvin het niet meer.
– koelvin is niet kapot.misschien dat dit de dingen iets duidelijk maakt.
vandaag maar eens bezig gegaan met het probleem van gisteren,
eerst koelwater reservoir losgehaald en kijken of die nog goed is, bleek toch geen lek in te zitten.
toen maar de slangetjes die aan het reservoir aangesloten zijn losgehaald en gekeken of deze niet lek zijn, dit bleek dus ook niet het geval.
daarna maar eens gekeken of er nergens een verstopping zat, wat ook niet zo was.daarna alles maar weer erop gezet en nieuwe koelvloeistof erin gedaan.
Hierna functioneerde alles weer gewoon, fan sloeg aan bij 100 graden en koelde gewoon netjes,
dus even stukje gereden leek alles ook weer netjes in orde.totdat ik onderweg naar huis was en de temperatuur ver in het rode bleek te zitten.
auto meteen aan de kant gezet, kap open en even af laten koelen.
de long-life koelvloeistof was inmiddels al grijs geworden in zo ongeveer 40 minuten.
nadat auto weer was afgekoeld weer naar huis toe gereden, toen werd die wel gekoeld door rijwind (daarvoor reed ik ong 50 maar kreeg die toch geen rijwindkoeling, of niet genoeg).
thuis nog even laten draaien tot ongeveer 100 graden maar fan slaat ook niet meer aan.iemand toevallig een idee wat dit kan zijn?
begon zelf te denken aan koppakking of iets anders waardoor er troep bij koelvloeistof komt. (en daardoor de fan ook niet kan aansturen?)
ik zou even bij profile informeren, heb ik ze ook gehaald.
voor een JBL GTO 6508C en die maat is ook 16,5cm.Vandaag bezig geweest met bedradingen van de speakers in de deuren doortrekken naar de versterker.
allemaal perfect gelukt totdat hem maar even had gestart (zodat ik niet met een lege accu kom te staan :jerry )
op gegeven moment 2x een sissend geluid gevolgd door een lading rook onder de motorkap. :crydus snel afgezet en onder de kap gekeken, blijkt het koelvloeistof reservoir gescheurd te zijn :swear
Koelfan sloeg ook niet aan terwijl die aan het draaien was.morgen maar weer even verder op onderzoek uit
@witfrans wrote:
links of rechts de hoek om, of een rotonde op en af ik hoor elke keer wat rollen. :swear
heb rechtsachter het geluid, en daar is de bekleding en de harde bekleding in de kofferbak
er af geweest…maar niets kunnen vinden. :hmmz
het is een corsa b uit 2000. je zou zeggen dat het geluid ter hoogte van de benzine dop is.
waar het reserve wiel ligt daar is alles schoon…je haalt alles in je hoofd waar het vandaan kan komen…
spanrol of…wie het weet mag het zeggen!!al gekeken of je reservewiel vastligt? hier had een vriend van me ook last van.
gewoon even dopje op het schroefdraad schroeven en hij had geen problemen meer.complete kap losschroeven iets van 5 torx t25 schroeven, achter de kapjes die het dichts bij de banken zitten zit de rail waar de bank in klinkt.
deze ook even los schroeven met een iets grotere torx.
zodra deze los zijn zou de complete kap los moeten kunnen en kun je bij de boxen, je kan er opzich goed bij als je de riem laat zitten.hoop dat je er wat mee kan!
succes :jerry
ik heb laatst ook mijn stuur vervangen van de corsa b, poelietrekker deropgezet maar nee hoor lepels waren te klein.
toen maar de keus gemaakt stuurtje smaller te maken(schuim afbreken) en toen lukte het wel.
voor de toeter gewoon ff zekering eruit halen.
was als ik het goed heb zelfde als die van radio en binnenverlichting.veel succes ermee!
-
AuteurBerichten