Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Eerst ging de fan aan uit aan uit.
Temperatuur op dashboard werkt wel.
Ik ga de regelunit bekijken of daar iets te zien is. Oxidatie vocht e.d.
Kabelboom tussen ecu en regelunit bekijken.
Update: code P0115 komt naar voor.
De temp sensor.
De sensor in de thermostaat is vervangen maar dit geeft geen verschil, de temperatuur op het dashboard werkt ook.
Zijn er meerdere temperatuur sensoren op dit blok? X18XE1
Hoe kan ik die computer uitlezen? Is dat gewoon een obd2? Of hoe kan ik dat doen?
Daar zit toch alleen een unit met relais e.d. ?
Hoe kan dat uitgelezen worden?
Het probleem is eindelijk opgelost..
Het bleek een gescheurde slang in de brandstoftank te zijn.. vandaar dus geen druk.
Allemaal bedankt voor alle tips!
Update:
Conclusie is dat er geen of weinig brandstofdruk is bij het motorblok.
Nu is het dus nog even uitvinden waardoor dit komt. De brandstofpomp is al vervangen.
Mogelijk een verstopt filter?
nieuwe update:
We hebben met moeite de auto aan de praat gekregen, dit lukt enkel zonder luchtmassameter.
Gas geven lukt niet. Bij te veel gas slaat hij af.
Zie video:
Dit is dus zonder luchtmassameter. Wanneer ik hem aansluit start hij absoluut niet.
Betekent dit gewoon dat de lmm kapot is? Aangezien ik een andere heb geprobeerd en dat gaf geen resultaat.
Update: Toch maar de krukassensor vervangen. Geen resultaat.
Ik denk dat het sloop wordt. Of iemand moet nog een wonderbaarlijk idee hebben…
Update:
Andere ecu binnen. Immobox + sleutel.
Alles geïnstalleerd. Nieuwe chip overgezet in m’n eigen sleutel.
Zelfde probleem… start niet. Hij slaat zeer kort aan en slaat weer af.
Foutcodes: P0135 Sensor koelvloeistof. Verder niets meer.
Ik heb een ecu gevonden. Met immo. Transponder ring en een sleutel. Waarschijnlijk heb ik donderdag meer nieuws!
Oke duidelijk,
Ben nog steeds op zoek naar beetje betaalbare ecu..
Nu hoor ik iemand weer zeggen dat het ook de klopsensor kan zijn?
Dan moet ik nu alleen nog een ecu vinden… 7 sloperijen hier in de buurt hebben hem niet.
Nu zag ik wel dat X18XE1 zelfde ecu heeft als de X20XE?
Ik geloof je direct, ik heb meer posts gelezen en je hebt meer kennis dan ik haha
Weet je ook of ecu clonen echt voldoende is? Zodat ik geen immobox en contactslot/sleutels hoef te wisselen.
Groetjes
Ik kom er achter dat ik 1 code verkeerd heb overgenomen.. het was P0650 inderdaad.
Maar die is nu ook weer weg, check engine lampje werkt de hele tijd ook gewoon prima dus dat is gek dat die code komt.
De ecu is enkele dagen los geweest en de code P0650 en P1612/13 zijn niet meer terug gekomen. Nu is de accu weer een nachtje los geweest, ik heb nog steeds de codes van de LMM. Ik ga straks de LMM van mijn Vectra C er op zetten, is dezelfde als ik goed gezien heb.
Als het dan nog niet werkt.. dan weet ik het ook niet meer.
Kan het de druk regelaar zijn van de brandstofpomp? Of toch gewoon de ecu?
Tot nu toe geen ecu gevonden.. wel 1 van de foutcodes nader bekeken:
Luchtgestuurd Injectieventiel (N212), onwaarschijnlijk signaal
P0065
Welk onderdeel is dit? Kan ik dit onderdeel op werking controleren of zelf vervangen?
Ik heb de immobox niet nodig, ik laat de oude ecu clonen door een chiptuner! Dat is de simpelste manier.
Ik ga een nieuwe ecu regelen.
2 vragen dan:
Kan ik de chip in de sleutel van de nieuwe ecu in mijn eigen sleutel plaatsen?
Is het waar dat via op-com de start onderbreking omzeilt kan worden? (VIN verwijderen)?
Groetjes
Lampje management werkt wel. Alleen tijdens het starten gaat deze netjes uit (zogenaamd geen storingen)
Weet je of ik nog ergens een ecu voor X18XE1 kan krijgen? Is dat met sleutels en slot of kan de oude sleutel ingeleerd worden?
Bedankt voor je reactie,
Het zou dus ook nog kunnen zijn dat de start onderbreking fout door een defecte ecu naar voor komt terwijl deze misschien niet eens defect is?
Kan ik dit testen? Kan ik zelf de startonderbreking deactiveren of omzeilen?
-
AuteurBerichten