Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ondertussen ook eens gekeken hoe de rechste a-stijl erbij staat.
Op het zicht was deze veel slechter dan de linkse.
Viel uiteindelijk mee, al kwam ik er wel achter dat de accubak door de
vorige eigenaar heel k*t gerepareerd is. Alles eruit dan maar!!plaatje is in spiegelbeeld, dit is dus de rechtse a-stijl
Ook weer in spiegelbeeld. A-stijl is wel voor de helft aan vervanging toe.
Lijkt best netjes gerepareerd maar er is gewoon een stuk plaatwerk over een gat van 20 x 10 cm gelast. Dat gat zag je van binnen dus gewoon zitten.
Vandaag heb ik het grootste deel van de linkse wielkast in de menie gezet.
Het wordt vochtiger weer dus komt er overal vliegroest op.Het reparatiedeel voor de a-stijl kan er nu ook ingelast worden.
Intussen heb ik de neus volledig vastgelast.
Het is al weer even geleden dat ik iets heb gepost.
Ik ben 3 maanden in Zweden geweest voor mijn stage.
Nu heb ik weer wat tijd gevonden om verder te gaan met de kadett.Het rode front bleek toch rotter dan gedacht, nu dan wel een harde op de kop getikt.
De corsa rijdt weer als een trein!
Het probleem was de massa van de stekker die naar de bobine gaat.
De massa kabel had veel te veel weerstand, waarschijnlijk draadbreuk in de kabelboom of slecht contact naar het massapunt.
De pulsen van de ecu kwamen wel goed binnen (scope gemeten) en de voeding was ook goed.
Extra draadje gelegd van de stekker naar de massa van de accu en nu is alles verholpen.Topic gesloten…
Net even gereden en hij stottert heel erg en viel uiteindelijk uit waarna hij niet meer te starten is.
Bougies zijn droog.Uitgelezen geeft volgende foutcodes:
0412 Secundaire luchtinblaasklep A injuiste werking
0352 Bobine B onjuiste werking
0351 Bobine onjuiste werking
0105 Absolute druksensor inlaat(map) onaannemelijk signaal
0115 Koelvloeistof temperatuur sensor geen of onjuist signaal0412, komt waarschijnlijk doordat ik met contact aan aan de gasklep heb gezeten
0352, en 0351 zouden kunnen duiden op defecte ontsteking
0105, komt omdat ik de map sensor heb losgehaald met contact aan
0115, komt omdat ik de temp sensor stekker heb losgehaald met contact aanBlijft dus wederom de bobine/ontsteking over. Bobine is al vervangen, rest nog niet.
Iemand suggesties?Heb de weerstand van de temp sensor gemeten en die klopt wel.
650 ohm als de auto na het rijden een uur stil heeft gestaan in de zon.
Mijn astra geeft 600 ohm als hij warm is.
Een koude sensor (20 C) geeft 1760 ohm.Ik vervang hem dus niet omdat ie volgens mij goed is en de c20xe een andere stekker heeft.
@joop1970,
Dat is inderdaad zo. Ik weet niet precies hoeveel hij verbruikt want ik heb de olie niet zelf ververst de laatste keren. De corsa stinkt wel naar olie (misschien toch benzine) als je even hebt gereden en voor een stoplicht stil staat.
Daarnaast verbruikt hij ook teveel benzine (ong 350 km op een tank bij normaal rijden).Ik ga de temp sensor in ieder geval vervangen. Heb nog een 2.0 16V liggen en die sensoren zijn hetzelfde.
Iemand trouwens nog interesse in een 2.0 16V?Temperatuursensor kan ik eens vervangen.
Het zijn vooral korte ritten, momenteel rijdt ik er niet mee omdat het echt niet te doen is.
Het is niet dat de auto alleen inhoudt maar hij stottert echt flink.
Ik heb hem een keer uitgelezen en toen kwam naar voren dat bobine 1 en 2 ‘malfunction’ hadden.
Dat is de rede dat ik die heb vervangen (door een 2e handse).
Het olieverbruik vind ik wel hoog. Bij elke beurt moet er wel olie bij terwijl mijn astra x16nzr geen druppel verbruikt.26 maart 2012 om 08:39 In reactie op: 1.4XE motor valt uit wanneer koppeling ing getrapt wordt. #17909418Ligt aan de km teller sensor.
Motor heeft dit signaal nodig om het stationair toerental te regelen (raar maar waar).
Als je bij een stoplicht de koppeling intrapt valt ie dan stil omdat het stationair toerental niet goed geregeld wordt.
Sensor kan vuil of kapot zijn en het is net persee zo dat je dat merkt op je km-teller.Sensor vervangen en hij loop weer goed stationair.
Hoi Roelfscafe,
Ik heb ook zoiets gehad maar dat had niks te maken met mijn mistlampen.
Sensor vd km teller was kapot/vuil (dingen kosten niet veel, ik heb hem op de sloop gehaald)
Als je dan bij een stoplicht aan komt rijden en je trapt de koppeling in regelt de computer het stationair toerental niet snel genoeg bij waardoor hij stil valt.
Op een of andere manier heeft de computer toch het snelheid signaal nodig om het stationair toerental goed te regelen.
Sensor vervangen en er is niks meer aan de hand.Succes ermee
RalfHet schutbord zaten nogal wat gaten in.
Dit was wel een rotwerk omdat de vorm niet zo makkelijk na te maken was.
Toch redelijk gelukt…Ook rondom het beugeltje van de linkse remslang zat roest, nu niet meer!
Die manta as is inderdaad niet zoveel werk.
Roestvrij maken van de carrosserie is meer werk ;)
Aan de linkse kant was het deur-scharnier-ophang-ding nog wel te redden.
Aan de andere kant gaat dat denk ik niet lukken.
Iemand een adres waar die nog te koop zijn anders moet ik op zoek naar een donor auto.
Hier nog een stukje wielkas vervangen
Voor het eerst dat ik plaatwerk las dus is nog een beetje zoeken naar de juist afstelling (heb ook maar een automatische laskap gekocht, werkt super!).
Ook de dorpel is slecht maar binnenin is deze nog goed. Alleen het stuk waar hij overgaat in de a-stijl is de binnenkant slecht.
Dat is echt een klote plek omdat je daar amper bij kunt.
Heb ik gekocht van iemand uit Schiedam.
Die handelde in plaatwerk.Volgende stap is het hard maken van de wielkast links voor.
Het eerste slechte stuk vervangen door donor-plaatwerk.
Valt tegen om dit er netjes in te krijgen.
Dat plaatwerk is allemaal zo dun.
Toch mag het resultaat er best zijn vind ik.Setje ATS velgen gekocht.
6j achter en 5.5j voor.
Verder ook nog wat plaatwerk gekocht.Leuk project van een vriend…
Klasse gedaan Vetje
Deze week bezig geweest met het kaal maken van de achteras en de remmen.
Zo zien alle onderdelen er nu uit, klaar om te spuiten (of laten poedercoaten).
De achteras heb ik op de carrosserie gelegd om te kijken of het past.
Lijkt allemaal aardig te passen.
De schotels zitten iets dichter bij elkaar waardoor de stabilisatiestangen iets scheef staan.
En de panhardstang bevestiging zit bij een A manta blijkbaar aan de andere kant.Natuurlijk mag dat!
Er is alleen nog niet zoveel te zien nou…
Spreken we wel een keer af.Gr
Deksel van differentieel eraf schroeven en op het kroonwiel (die grote) staat de verhouding.
Bij mij stond er een of andere code met op het einde 33/9. Dat is dus 3.67Gr
Gisteren een manta A achteras en een Getrag 240 gekocht…
Na een beetje knutselen gaat dit passen.33/9 (3.67) overbrenging
Hej Bart,
Leuk dat ik jou hier tegen kom. Wist helemaal niet dat jij ook een kadett hebt gehad.
Is dat toevallig die oranje met die manta achterlichten?Altijd goed om te weten dat er mensen in de buurt wonen die er verstand van hebben.
Het wordt mijn eerste project!Groeten Ralf
Nee nog geen motorkap :(
Mis nog wel meer onderdelen, dus aanbiedingen zijn altijd welkom.Gisteren carrosserie helemaal gestript.
Nu kunnen we lekker tectyl gaan steken en gaan lassen.
Zitten best veel krokante stukjes aan de kadett… -
AuteurBerichten