Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Beste Chris je hebt een U2U
helemaal duidelijk hartstikke bedankt voor de snelle antwoorden
Update…….
Zo hehe eindelijk alles weer zoals het hoort op het ogenblik…
De auto is nagekeken en wat blijkt……………..
Motor was niet helemaal in op en top staat…. Bekend was dat het een duister is maar de werkwijze wat ze er daar op nahouden is niet wat we er hier van verwachten…
Betreffende de hoeveelheid rook & walm wat hij uitstootte…. Iedereen die ik erover sprak ging er vanuit de koppakking de geest aan het geven was….:o Wat blijkt….. dat warmtewisselaar heeft/was bezig de geest te geven… tijdens de reparatie bleek dat er olie en koelvloeistof uit dit onderdeel te lopen….
Reden dat ik dit nooit heb opgemerkt is dat alles “keurig” op de beschermkap onder de motor werd opgezogen door het sponsmateriaal wat daar op zit…. :hmmz:hmmz
Ander probleempje wat tevoorschijn kwam:
Kleppendekselpakkingen…. ook nog nooit van gehoord in duitsland…. er werd tenminste weinig pakking aangetroffen dus ook die zijn in originele staat teruggebracht….
Kortom de binnenzijde motor het zonlicht weer eens gezien en de buitenzijde is schoongemaakt van de lekkende olie….
Al met Al veel te veel werk wat keurig is verholpen door RAL………..:wors:wors
Hopelijk kan ik nu weer eens wat kilometers maken zonder al te veel gekreun en gesteun van de lady in kwestie………
” Offtopic ” De dame in questie
Hoe en wat en waarom is niet meer zo belangrijk…. ik heb nu een adres waar die voor +- 1000 gemaakt kan worden qua koppakking etc…
uit de 2 links kan ik opmaken dat blauw geschikt is voor staal/ ijzer/ “oude” motoren. Rood daarintegen is langer houdbaar maar wel specifiek geschikt voor aluminium en andere metalen. daarbij dus ook geschikt voor “andere dan aluminium” motoren
Heren Heren hierbij de mij toegespeelde link waarin het verschil tussen Blauw ( Traditioneel ) En Rood ( Nieuw OAT) wordt uitgelegd.
Zo goeienavond……
Nouw je wou me weekend niet verpesten maar dat lukt ook niet hoor :)
Stand van zaken…. Auto na laten kijken… zitten wat vochtplekjes op het blok als je van onderaf kijkt….
Nog geen problemen met rijden of iets dergelijks dus op dit moment een indicatie dat er ZEER WAARSCHIJNLIJK iets niet goed is met de koppakking….
Ik heb contact gehad met een forumlid…. dit mij enigzins geruststelde qua prijzen etc…. en mij nog iets meer info kon geven….
Ik ga morgen langs de garaga waar hij zn laatste grote beurt heeft gekregen… dit i.v.m. het gebruik van de verkeerde koelvloeistof…..:swear schijnt rood te moeten zijn… Met het gezegde ” Een brutaal mens heeft de halve wereld” moet er toch iets uit te halen zijn……
Tot zover de laatste info….. denk ik ………..
quanta kosten
Ga vanmiddag eens naar de 3-weg klep kijken….
Hij start normaal… en loopt normaal. uhm wat betreft de koelvloeistof… De slangen zijn keihard ja… maar bijvullen is minimaal… zeg een groot glas op uhm… 1500/2000 km…
Korte afstanden idd… en de sludge die er is kan verklaard worden door de korte afstanden….
Wat betreft de gasmeting… dat zal ik nog eens laten doen maar….
Ikzelf kom uit beverwijk maar dat hoeft voor mij geen probleem te zijn. Ik kom tot deze conclusie omdat…
Geen lekkage olie of koelvloeistof , Wel “verdwijnen” van koelvloeistof, Nagekeken door monteur die een indicatie op het blok zag (Vocht)…. Hij blijft roken en niet alleen met dit weer…
Ik weet niet of er andere indicaties kunnen zijn m.b.t. het stuk gaan van de koppakking…..Hmmm dat klinkt al iets beter allemaal ….. Eehm het gaat om een V6 2.6L uit 2001 en tja als er iemand is die er ervaring mee heeft met het vernieuwen van de koppakkingen dan hoor ik dat graag… wil hem namelijk niet zo graag kwijt… en zijn er mischien nog tips wat je dan gelijk kan vervangen als je toch bezig bent ????
Iedereen bedankt voor de reacties… ik dacht dat in beide units een mistlicht zat maar niet dus… uhm ik ga nog maar eens goed zoeken maar weet nu in welke richting…
Vriendelijk bedankt……
bedankt voor de fotoinfo….
Mmm de remlichten heb ik recent vervangen die zitten bovenaan. 1 er onder is knipper… daaronder is achteruit en de onderste brandt als ik mijn dimlichten aanzet…. uhm en het lampje erin heeft 2 gloeidraden….
Weet iemand toevallig welk zekeringnummer het kan zijn. ???
Mmm eens kijken op die site’s…..
i will try a shot……….
Heren Heren…..
Heel veel dank voor de uitgebreide info… en geen ruzie over wel of niet kwik…. dat is het denk ik niet waard…
Ik weet in ieder geval wat ik kan doen in een verloren dag in de herfst…. zoals het weerbericht er uit ziet heb ik hem voorlopig niet nodig…
in iedergeval heel erg bedankt….
mmm dat is wel een goed idee ja….. desondanks ben ik nog benieuwd wat men ziet als men de auto uitleest… ?? kan iemand mij dat nog simpel omschrijven…
Ikke 21 jaren
Ik bedoel de 12v bij de passagiersruimte… in het middenconsole
Ik bedoel de 12v bij de passagiersruimte… in het middenconsole
Mmm harstikke bedankt… dan is het niet de zekering…. verder zoeken……
haha jazeker…. de foto’s zullen er zeker zo snel mogelijk op staan….
-
AuteurBerichten