Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb, zoals meerdere van jullie reeds aangaven, de EGR afgedopt.
Heb zelf een pakking gemaakt uit een oude nummerplaats…werkt perfect…:P:PBedankt voor jullie goede adviezen..:thumbup
origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
of je een plaat of pakking ertussen maakt maakt niet veel uit.
Zijn trouwens drie bouten aan de inlaat plenum.Zou de egr klep niet afdoppen als deze geen storing geeft.
Gr Jack
Waarom niet??
voor de bedrijfs zekerheid maakt het niks uit, en je voorkomt Vervuiling van het inlaat…
Willem
Misschien nu een domme opmerking van een leek maar……weet men dit bij OPEL dan niet?..Waarom is dan wel gekozen voor de pakking..????:(
origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
Welk motor type???als het om een v gaat .
twee torxbouten los derde torxbout op de steun los.
Wartel op uitlaat spruitstuk los.stekker los.
Egr klep weg pakken.
Intern reinigen met remmen reiniger.
Pakking vlak reinigen.
en dan weer monteren.Gr Jack
Is idd een 2.5 V6…. thanx voor de snelle reactie
origineel gepost door Vega
Je moet de middenarmsteun open doen dan zzie je vier kleine schroefjes, draai deze los.
Als deze los zijn dan kan je de klep met binnenbak eruit halen.
Daarna kan je de hoes los maken van de middenarmsteun en over de handremgreep trekken.
Monteren in omgekeerde volgorde.Het is gelukt.
Hartelijk dank voor snelle doch duidelijke reactie. :thumbupCorrectie: 1999…tijd vliegt nietwaar?
De mijne is van juli 2009……….:hmmz
origineel gepost door Vega
origineel gepost door RAL
nee, is het begin van een defecte sensor. een nieuwe kost ronde €16 en zit onder de breedstraler in de bumper gemonteerd (bestuurderszijde) kun je zo letterlijk zonder gereedschap wisselen.Tenzij hij een B2 heeft dan zit deze in het midden van de bumper in het zwarte grilletje.
Daar kan je iets minder goed bij.
Ik heb er nog een paar liggen (weet niet of ze allemaal goed zijn)Hartelijk dank voor jullie snelle en duidelijke uitleg.
Zal een nieuwe sensor aanschaffen en monteren.Nogmaals hartelijk dank :thumbup
Thanx,
Heb ze idd voorzichting los getrokken en daarna de vervangers gemonteerd.
Lijkt weer mooi strak.
Iedereen in deze post hartelijk dank voor zijn/haar reactie op mijn vraag.:thumbuporigineel gepost door Omega2.2-16v
Als ze niet gelijmt zitten en de schroeven zijn los dan lijkt mij dat je ‘m zo los kan nemen,uiteraard met enige voorzichtigheid.
Heb ze zelf nooit los gehad dus kan het niet in detail zeggen.gr
Danny
Op de mijne zitten ze dus geklikt.
Kan ik ze dan verwijderen door voorzichtig los te trekken of moet dat op een bepaalde wijze?origineel gepost door Omega2.2-16v
Welkom hier op het forum;)De strippen bij een B1 zitten geplakt,los fohnen is mogelijk.
Bij een B2 zitten ze geschroefd en geklikt.B1 is tot sept. ’99,B2 uiteraard vanaf sept. ’99.
gr
Danny
Excuses,
Ik dacht dat ik mij alleen maar in het Even voorstellen gedeelte van het forum moest voorstellen.
Maar maakt niet uit…doe het met alle plezier nog een keer.Ik ben Gerry en sinds afgelopen vrijdag in het bezit van een Omega 2.5 V6 Sport, bj 1999.
Nog niet helemaal in perfecte staat maar dat komt hopelijk nog wel. -
AuteurBerichten