Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@PVM-ASTRA wrote:
Olie was nu ineens aardig laag, terwijl enkele weken geleden vol is gegooid tijdens het verversen. Dan zou het dus zijn dat de auto veel olie verbruikt want er ligt niks op de oprit. Daarnaast had de koelvloeistof ook een olie achtige kleur.
Zou het kunnen zijn dat de koppakking lek is, heb geen smurrie aan de peilstok..Ik weet niet welk blok je hebt, maar bij de 2 astra’s (f) die ik heb (gehad), vond ik toen de koppakking lek was de helft van mijn koelvloeistof terug in het carter. Met andere woorden, mijn oliepijl steeg juist. Mijn beide astra’s hadden een 1.6 8 klepper.
Olie in het koelwater kan ook, maar is een stuk zeldzamer. Het kan alleen als een oliedrukleiding in de koppaking doorslaat naar een waterdoorvoer en die kans is niet zo heel groot omdat er vaak maar 1 drukdoorvoer is.
Trek er eens een bougie uit en kijk of deze sterk is vervuil met een grijs/witte aangroei. Vooral mijn eerste astra kon in de bergen (op vakantie) soms ineens sloten olie verbruiken. Op weg naar huis met een gangetje van 150 per uur verbruikte hij dan weer geen druppel.
Klein vraagje nog…
Je noemde olie verbruik. Komt dit doorgaans door de klep seals, of lopen de schraapveren snel uit van de XE motoren?
Ah, bedankt! :thumbup
Dan moet dit een XEP zijn:
@Opeltje17 wrote:
Wat is de motorcode? Z14XE,Z14XEP??
Goede vraag, weet ik niet zeker, maar ik denk een XE. Er zou zeer recent een distributieriem zijn vervangen. Zover als ik nu weet heeft de XEP geen riem maar een ketting en is het blok gebaseerd op een Suzuki ontwerp. Waar staat de motor code? Kan dit zo snel niet vinden…
@Opeltje17 wrote:
De 16v’s staan niet bekend om het kapot gaan van de koppakkingen, mocht ie wel gaan is het niet veel spannender alleen heb je nu een nokkenas extra.
Bedankt! :thumbup
Hier had ik een beetje op gehoopt :angel -
AuteurBerichten