Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Maar ja ik ben wel blij dat hij het doet. En de waterpomp moet zeker wel vervangen worden als je de distributie riem vervangt.
Beste mensen,
Ik heb mijn auto eindelijk gerepareerd!
Wat heb ik gedaan?
Als eerst heb ik een nieuwe thermostaat gekocht en gemonteerd. Ik ging een stukje meerijden maar de probleem was niet opgelost. Motor werd weer warm.
Kosten: 45 euro (Nieuw Thermostaat)
Ik ben naar de garage gegaan. Mij werd verteld dat waarschijnlijk de sensoren kapot waren. Ik heb mijn auto achtergelaten in de hoop dat het goed komt.
Een dag later werd ik gebeld en mij is verteld dat het niet de probleem was maar de sensoren zijn toch wel vervangen voor de zekerheid.Kosten: 50 euro (25 euro per sensor)
De monteur zij dat de volgende mogelijke oplossing is vervangen van de waterpomp. Mij auto werd weer onder de moersleutel gehaald :0
Weer een dag later werd ik gebeld en de auto was nu wel in orde :)Het bleek dat de waterpompschroef van plastic was en die draaide niet meer met de motor mee. (Ik heb de waterpomp zelf gezien, het was echt van plastic) Er is een nieuwe waterpomp gemonteerd (met een ijzeren schroef) en de kosten bedrogen 280 euro. Plus werd de destributieriem vervangen.
Conclusie
Breng de auto gelijk naar de garage als je niet weet wat er mis is. Als ik dat had gedaan dan was ik nu 45 euro rijker (kosten thermostaat).
Dankjewel voor al jullie reacties en rij ze!!!!
Okey… dus er kan van alles en nog wat mis zijn.
Gewoon naar de garage ermee.
Dankjewel voor de reacties.
Groeten
VladDankjewel voor all jullie reacties.
Ik heb helemaal niet aan de motor gezeten sinds ik de auto gekocht had.
Ik heb nog net gecheckt er zit geen wit spul bij de olie dus koppakking lekt niet.
Dus ik neem aan dat er nog 1 mogelijkheid over is.
Waterpomp is stuk.
Hoe kan ik het controleren. Of kan het alleen de vakman?
Kan het ook zijn dat er iets met de elektriciteit is, want af en toe slaat de interne lucht ventilator uit en gaat vanzelf weer aan na een tijdje.
Ik denk dat hij ontlucht moet worden… weet iemand hoe dat gaat? Of gebeurt het vanzelf?
origineel gepost door opelvectra
je heb dus een lek,vul hem eens bij en start de moter eens laat hem ff lopen en kijk of er ergnes een lek is,Heb ik gedaan. Er blijft genoeg koelvloeistof in zitten. Zelfs meer. Waarschijnlijk door de druk is het gestegen. Verder zie ik geen lekken. Er druppelt niets van het motor af. Hij is schoon en netjes. Hij wordt alleen heeeeel warm en heel snel.
origineel gepost door gts power
origineel gepost door vladvs
origineel gepost door louwe 16 klepper
lijkt op n koppakking die lek is:o
maar ik hoop voor je dat ik het msi heb;)Hoe kan ik het weten of de koppaking lek is of niet?
komt er witte rook uit je uitlaat?
Nee, er komt geen rook uit, auto rijdt ook heel lekker. ik heb net koelvloeistof gechekt en er zat helemaal niets meer in de kan. Ik heb het weer bijgevuld en een rondje mee gereden ongeveer 5km. Ik heb een temperatuur bereik van boven de 110 graden. Wat ik gemerkt heb is dat het ventilator bij de radiateur niet aangaat.
Wat kan het zijn?
origineel gepost door louwe 16 klepper
lijkt op n koppakking die lek is:o
maar ik hoop voor je dat ik het msi heb;)Hoe kan ik het weten of de koppaking lek is of niet?
origineel gepost door sjouke
wat voor motorje heb je erin hangen? is wel handig om te weten voordat je verkeerde info terug krijgt ;)Ik heb Ecotec X16XEL 16V
-
AuteurBerichten