Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De donor auto is overigens een automaat, zal dit problemen geven in de aansluitingen van de dashboard kabelboom?
Anders vrees ik dat het hele spelletje alsnog een vroegtijdig einde krijgt..
Thanks voor je uiterst uitgebreide reactie, zo zie ik ze graag :)
Ik ging er in eerste instantie vanuit door de dashboard kabelboom te wisselen; ik kon ontkomen van extra kabels leggen om de ECC werkend te krijgen. Nu zit de kans er dus alsnog in met kabels te moeten kloten als de stekker in mijn auto geen contacten in de stekker heeft op de lege plekken…
Geleen is inderdaad een kwartiertje van me vandaan, dus mooie research ;)
Het Engelse topic neem ik morgen overdag eens door voor meer info!
Dat is gelukkig al een meevallertje dan!
Zitten in de grote stekker van mijn eigen auto dan nu gewoon onbezette pennen of iets dergelijks? De stekker die vanuit de donor komt heeft vast meer aansluitingen denk ik.
Mocht dat het geval zijn, zitten er wel contacten op de juiste plek? Anders past de stekker wel, maar heb ik alsnog geen contact.
Steekt erg ver uit voor het idee inderdaad, zit echter wel vast. Kan eraan trekken voor zover ik eraan kom, maar geeft geen krimp ;)
Iemand nog tips of iets dergelijks voor ik aan het project begin? Moeten de voorstoelen er ook uit, of werkt dat gewoon makkelijker?
Zoals op de foto heb ik het inderdaad eens bij een Astra gezien. Mijne heeft een normaal vak zoals een wagen zonder wisselaar.
Dit is een foto van mijn donor Astra.
CDC is de wisselaar toch? Dacht dat ze die zo noemde in ieder geval. Ik ga het ding niet gebruiken dus indien mogelijk schrap ik die. Die zit nu gewoon in het middenconsole verwerkt; uitsparing in het dashboardkastje heb ik niet.
Ik begrijp dat alleen het gedeelte achter het dashboard gewisseld moet worden; maar daar zit ook de airco verdamper. Condensor zit onder de kap inderdaad. Vroeg me alleen af of die Behr verdamper gelijk is aan de Delphi verdamper. Afhankelijk van de constructie kan die wellicht zitten blijven.
De donor is een Z16XE van september 2003. Mijne is een Z20LET van januari 2004.
Moet de complete hemel eruit om de antenne/gps kabels te wisselen? Of is losmaken voldoende en kan ik de rest er zo uittrekken?
Das interessant!
Ik dacht eerst dat de OPC1 én 2 met een maximum van 3000 geproduceerd waren.
Echter dus alleen de OPC1, en onbeperkt aantal 2’s.Hier leer je elke dag :thumb
Kijk dat is leuk natuurlijk!
Hebben jullie als kenners misschien wat leuke cijfertjes voor me? Denk aan totaal aantal geproduceerde Astra G OPC, turbo en zonder.
Welk aantal van welke kleur, en hoeveel er nog rond rijden?Haha een zwarte zou ik ook nog acceptabel vinden.
Maar voorkeur blijft een blauwe, zilver/grijs laat ik echt staan.Grijs vind ik helaas echt een afknapper, nog afgezien van het feit dat een OPC natuurlijk Arden Blue hoort te zijn.
Hierover kunnen de meningen natuurlijk aardig verdeeld zijn; maar ik ben dus blijkbaar nogal kieskeurig aangelegd.Toch bedankt voor je reactie! Zo kan ik alsnog langzaam een beeld vormen van een gemiddelde vraagprijs voor een nette OPC.
Dat geluk doet zich helaas maar zelden voor, misschien maar gelukkig voor degene die ‘m met flinke tegenzin moeten wegdoen, wegens baanverlies o.i.d.
Dat wens je natuurlijk niemand toe, ook al kan je zelf een auto ”spotgoedkoop” krijgen.Ik zie ook vaker ingevoerde OPC’s voorbij komen. Hoe denken jullie over ingevoerde wagens in het algemeen? Veel schadebakken ertussen? Veel teruggedraaide klokken? Andere dingen die je makkelijk verborgen kunt houden op zo’n manier?
Zo’n station OPC vind ik ook hartstikke dik, maar alleen niet echt bruikbaar voor mij.
Maar de prijzen die Vannos aangeeft zouden dus wel kunen kloppen? Dan heb ik tenminste voor mezelf iets om vanuit te gaan.
@ Vannos
Dus die €5000 ben ik wel kwijt voor een nette?
Jij als OPC2 rijder kent vast wel de kwaaltjes, waar moet ik extra op letten?
Die in Duitsland had ik inderdaad ook al gezien, omdat ik gedacht had aan eentje importeren.
Helaas is het aanbod originele OPC’s in Duitsland ook op 2 handen te tellen. Kom je eindelijk een mooie tegen; is die bijna €10.000
Die op Speurders had ik nog niet eerder gezien, waarschijnlijk omdat die waarschijnlijk bijna 2 ton gelopen heeft. Jammer van dat blauwe dashboard, beetje veel van het goede. Lijkt me ook verre van origineel? Nog maar niet te spreken over die 293pk.
Bedankt voor je reactie Wagnas.
Echter is een fatsoenlijke H Turbo boven budget, en bovendien ook nog eens duurder in vaste lasten dan een G OPC.
Van die info was ik inderdaad op de hoogte Bas. Het liefst ”wil” ik natuurlijk dus een OPC2.
@ Vannos
Het word sowieso een hatchback, die coupé lijn is niet helemaal wat ik zoek.
Zoals je zegt is de coupé ook met Z20LET geleverd, maar dan is het nog steeds geen echte OPC. Dus de prijs van een Z20LET coupé is ook haast niet te vergelijken met een OPC2?Alleen begrijp ik niet echt waarom, de definitie van de code heeft TS er bewust achter gezet?
Luchtmassameter dus, Bart.
Waarschijnlijk krijgt de luchtmassameter dus een te lage voedingsspanning.
Even nakijken of er kabels van/naar de stekker kapot/beschadigd zijn.
Wanneer je zeker weet dat het niet het geval is, gewoon de luchtmassa vervangen, grote kans dat het opgelost is.Eerste wat in me opkomt is een kapotte M32 versnellingsbak.. de zoveelste. Vreemd zou het dus niet zijn.
De garage heeft waarschijnlijk de multiriem eraf gehaald, en zo even een stukje gereden om te kijken of het geluid verdwenen is. Wanneer het geluid dan weg is, weet je dat het ‘m ergens in de dynamo/airco/loop- of spanrol zit.
Maar laten we eerlijk zijn, je zegt wanneer je de koppeling intrapt (=aandrijflijn ontkoppelen) dat het geluid weg is. Kan toch haast alleen de versnellingsbak zijn? Je banden, wiellagers, distributieriem en lagers in de motor blijven namelijk belast. Laatste 2 dingen overigens wel minder natuurlijk, omdat het toerental terugvalt naar stationair.
Olieschraapveer van de zuigerveren kunnen ook versleten zijn.. dan word het complete revisie..
Je zegt dat er olie zit op de plaats waar de vonk komt. De onderkant dus. Wanneer die kant onder de olie zit, moet je motor heel wat olie verbruiken.
Wanneer de olie aan de bovenkant van de bougie zit (gedeelte waar de bobine overheen komt) lekt je klepdeksel(pakking).Pilot is de naam wat je betaald. Ik zou het “huismerk” van xenonlamp.nl bestellen.
Hier krijg je maar liefst 36 maanden garantie op de gehele set, terwijl zelfs Pilot maar 24 bied. Qua lichtsterkte raad ik je ook 6000 aan, helder wit met een klein beetje blauwe gloed. 8000 is echt al blauw.Even ter zijde, volgens mij heb je H1 fitting in die Angel Eyes, heb je al een richtlijn ;)
Ben onderdeel benieuwd wat je er dan nu in hebt zitten.
Wel met zo’n ronde bol (projector) of helemaal niet?
Foto’s zul je moeten downloaden naar tinypic of iets dergelijks. Rechtstreeks hier posten gaat volgens mij niet.
Heb je nu de koplampen die ik op de 2e link aangegeven heb?
-
AuteurBerichten