Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
beste, alvast bedankt voor de reactie!
ik ben net langs de lokale opelboer geweest, volgens hem heb ik een fout begaan door met het afdichten van de egr klep de software niet aan te passen.
ik had echter hier op het forum gevonden dat dit bij deze motor niet nodig was… iemand die dit 100% zeker weet? alvast bedankt!(volgens de opelboer moet de turkse sofware geinstaleerd worden omdat deze klep niet enkel gestuurd word maar ook bevraagt)
uitleg kon wel aannemelijk..@darknight2003 wrote:
Waarom wil je deze schoonmaken? Heb je een storing o.d.? Ja kan er gewoon af hoor. Zorg alleen dat de sleutel uit het contact is. Weet je zeker dat hij geen signaal krijgt :)
geen specifieke storing ofzo, op stationair toerental draaide hij wat onstabiel, en soms schokt hij ook een beetje tydens optrekken…
ik dacht ik zal het gasklephuis eens grondig schoonmaken, en in een keer alles wat gereinigt kan worden ook reinigen.alvast bedankt voor je reactie!
beste,
ik denk dat de lambdasonde stuk is, toen ik de stekker van lambda sonde uittrok lichte het lampje van het motormagnement op waardoor ik denk er vanuit te kunnen gaan dat de motor op noodloop draaide. hierdoor denk ik dat ik ervanuit kan gaan dat er met de brandstoftoevoer al niets mis is omdat de motor normaal draaide.nu rijd ik al een paar dagen rond met de stekker van de lambdasonde nog steeds uit, het lampje van het motormangement licht niet meer op waardoor ik denk dat de motor op het normale programma draait en niet op noodloop?
verder heb ik ook geen last meer gehad van het geschok. en lijkt de motor stabieler te draaien op staionair toerental voorheen versprog hij wel voortdurend met +- 20 toeren maar ik dacht dat dit vrij normaal was maar dat lijkt nu dus ook beter te zijn.wat ik eigenlijk wel niet begrijp is dat het lampje van het motormangement niet brand terwijl de stekker van de lamda nog steeds is uitgetrokken…
mijn vraag is nu of iemand zich kan vinden in mijn ” diagnose theorie :???: “
en zou een namaak universele sonde een goede oplossing zijn of kan ik beter een originele opel sonde halen?
dingen zijn namelijk vrij duur…alvast bedankt ierdereen!!
Kheb daarnet een ritje met de auto gemaakt, wat me meteen opviel is dat
het lampje van het motormanegment niet opsprong terwijl de stekker van de lambdasonde
nog steeds is uitgetrokken… Verder ryd de auto wel normaal. maar is het wel normaal dat het lampje van het motormagment
niet aangaat terwijl de stekker uit is ???@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
Vergeet bobine niet. Al een spanningsmeter erbij gehaald?
zou je mij misschien wat meer informatie kunnen geven over hoe je dit het beste controleerd/uitmeet?
maar wat ik wel niet goed begrijp is waarom hij het dan niet heeft met koude motor.alvast bedankt voor je hulp
zal dan tog de bobine eens moeten nakijken, valt deze op een of andere manier te testen?
voor overslag te controleren kan je best met plantenspuit in het donker over de bobinebrug spuiten en kijken of er vonken te zien zijn, als ik het goed begrepen heb?voor de rest heb ik gisteren bij warme motor de stekker van de lambdasonde uitgetrokken, na een 500meter sprong wel het lampje van het motormanagement aan maar voor de rest reed de auto nog identiek als daarvoor… zou het dan kunnen dat de lamdasonde stuk is? ik weet niet of bij deze auto de lambda sonde zichzelf verwarmd zodat ze ook bij koude motor werkt? of werkt ze bij deze auto enkel bij warme motor? dit zou dan wel iets met het geschok te maken kunnen hebben denk ik?
iedereen al bedankt voor de reacties! maar het probleem blijft :(
hier nogmaals het verhaal: het gaat dus over een astra g van 1998 1.6 8v 55kw
het probleem is dus nog steeds dat de wagen soms gaat schokken tydens het optrekken en dit dus ENKEL doet bij een warme motor, rijd dus beter met koude motor dan met warme motor.
dit probleem is begonnen sinds ik de thermostaat heb vervangen, hierbij heb ik ook ineens distributieriem en waterpomp en spanrol vervangen. de thermostaat was best al wel lang stuk meer dan 10 000km. doordat de thermostaat stuk was kwam de motor dus nooit op de correcte temperatuur en had ik dus ook geen schokkende motor.verder heeft de motor ook nieuwe olie+oliefilter
-benzine filter 10 000 km geleden ook vervangen
-net nieuwe bougies (oude hadden ook correcte koffie kleur)
-nieuwe sensor van de koelwatertemperatuur
-egr klep ook net afgeslotenauto blijft dus schokken tijdens het optrekken en dit dus enkel by warme motor….
ik vermoed dat het iets met een of andere temperatuursensor te maken moet hebben, zit er nog een sensor in buiten die van het koelwater die het injectiesysteem stuurd? van de olietemperatuur ofzo? sensor van luchttemperatuur zal hier wel niets mee te maken hebben denk ik.
ik hoop dat ik het duidelijk heb beschreven en dat iemand my kan helpen, alvast bedankt!
Ja sorry voor de verwarring, ik heb de sensor van het koelwater vervangen.
Ja ik heb de distributieriem zelf vervangen de timing is in iedergeval corect, kan wel eens controleren of de panning ook nog klopt…
Maar ik ga morgen eens proberen met de egr-klep af te doppen…Temperatuursensor vandaag ook vervangen wederom blyft het probleem!
Iemand msn nog een idee ?????Ja ik had ook al gedacht aan de temperatuursensor van het koelwater,
Maar ik dacht dat by deze wagen de temp.sensor die de temperatuur op het metertje
in het instrumentenpaneel aangeeft dezelfde sensor is als degene die het injectiesysteem corigeert? Kan me vergissen hoor, maar ik dacht dat dan de naald van het metertje op het instrumentenpaneel dan ook niet zou werken?met koelvloeistofmeter neem ik aan dat je de thermostaat bedoelt? deze is net nieuw..
en ook de benzinefilter is niet zo lang geleden vervangen
als er iets met de bobine zou schelen zou die tog ook vreemd moeten doen bij koude motor? of nietgisteren de wagen ook laten uitlezen, geen resultaat….
ga nu eens proberen met nieuwe bougies dan….
-
AuteurBerichten