Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat zo mooi zijn. al is iets meer natuurlijk altijd fijn! Ga een kijken wat het thuis gaat worden.
Zoals ik al een keer eerder had aangegeven had ik dealer ervaring. in de 5 jaar dat ik bij opel heb gewerkt heb ik ook ooit samen met een collega mijn nek gebroken over een twintop dak.
na een week of 2 zoeken kwam ik per toeval op het defect. Dit keer geen kabelbreuk op de schanierconstrutie. maar iets anders. Het normalen kofferbakslot boven de bumper. De voeding van dit slot loopt onder het slot door. Deze was door het vaak bewegen van het slot een stuk bloot komen te liggen. Elke keer dat het slot het dak open wilden gooien. kwam even een storing in de auto. En dak bleef dicht/open. Na het repareren van de bekabeling werkte alles weer okenatuurlijk is dat mogelijk. maar heeft hij dan zonder bijgeluiden gestart die morgen? en de rest van de week?
wellicht is het handig als de topic starter aangeeft hoe de auto reed de dag van te voren. Een ketting van een z22se is idd niet zijn sterkste punt. maar dat hij (gisteravond) gewoon reed/niet ratelde, en plots (vanmorgen) niet meer aanslaat lijkt me erg sterk. naar mijn mening kondigt een 2.2 zijn ketting het beste aan van allemaal.
maar nogmaals natuurlijk kan het de ketting zijn. maar een kabouter die in de nacht je ketting effe bewerkt lijkt mij sterk. (gelukkig staat die van mij onder een lantaarnpaal
Klopt. het is via het type nummer van je display te vinden of het ondersteund word. Sommige mensen waren zelf slim geworden en kwamen gewoon met deze vraag naar binnen. zal gewoon een uitleestarief zijn denk ik. Wij deden het zelf vaak bij auto welke ingeruild waren. een auto met BC verkoop toch beter als een zonder. Is er niemand hier op het forum die dat voor jouw kan/wil doen
Kinkt als een bekent verhaal uit de tijd dat ik bij een opel dealer heb gewerkt. Daar hebben we vaak bij de inruilers de bc in het display aan kunnen zetten. We moesten dan met tech2 een indexnummer of zoiets veranderen. Erg toevallig waren dat vaak astra-h/zafira-b met een cd30. ik zou gewoon effe bellen naar een dealer in de buurt.
Zit de carterventilatie van een Z22se niet intern? Dat dacht ik ooit te hebben gelezen?
Ik weet er zelf ook niet echt iets van. Bij mijn oude werkgever weten ze ook van niets.
Zelf zie ik wel dat er vele 2.2 te koop staan met lagerschade. of dit dan drijfstanglagers of krukaslagers zijn weet ik zelf ook niet. Ik wilde met de verkregen informatie hier er alleen voor proberen te zorgen dat mijn 2.2 lekker blijft snorren.
Dit verzacht het leed al flink. Als het zo vaak voor zou komen had al iemand iets gezegd. Al blijf in erg benieuwd hoe en waarom het gebeurd
30 november 2013 om 16:43 In reactie op: astra g coupe, raam sluit niet bij deur dicht doen help!! #18196225Ik heb daar een tijd geleden ook last van gehad. ik heb toen met de knop in de auto de raam bij gesloten deur omhoog laten komen. Bij het opnieuw openen van de deur werkte alles weer goed. En tot nu toe is het ook niet meer voorgekomen. Wellicht werkt dat ook bij jouw
Uitlezen via (E)obd. Maar als je er als jezelf al aangeeft niet zo veel verstand van heb. neem ik aan dat je geen uitleesapp/ thuis hebt of kan lenen. Bij bovenstaande reactie staat bol van de informatie welke ik heb mogen leren bij een opel dealer waar ik werkte. Met een tech2 (uitleesapp. van opel). Is veel uit te sluiten op het gebiet van een te hoog verbruik. Maar dit soort storingen blijven moeilijk. Hellaas
Heb je geen toegang tot je parameterlijst in je Ecu. Je zou dan kunnen bekijken hoe je o2 integrator staat. Deze parameter kan je vertellen of dat je ecu de boel aan het verrijken is. Mocht deze parameter niet op 128 stappen staan dan is je ecu de boel aan het aanpassen is er waarschijnlijk een begin van een probleem. Bovendien kan je ecu het nog regelen dus is er geen foutcode. Een x18xe heeft wel eens problemen met de Maf sensor. Er komt dan vaak een code op de lambdasensor maar deze heb je blijkbaar (nog) niet. Maar idd 1 op 10 moet beter kunnen. Mijn Z2.2SE automaat doet dat ook!!!
Weet of wil iemand voor mijn de maten van het raampje in de middenconsole door geven. Ik ga voor de tomtom ombouw en had dus graag geweten welke maat het raam heeft. dan kan ik een nav zoeken welke het minst afwijkt.
Vincent
is er nergens iets compleet nederland. Ben niet zo goed met de talen?
De man van de astra station was niet blij toen ik belde. Wilde nog niet eens luisteren lijk het op. Nu dan maar met de GID. Weet jij iets van de bedrading?
Bij deze even een update.
Ik heb een set gevonden deze is inmiddels ook voor mij gereserveerd. Het is echter wel geen CID geworden maar een GID. Zo blijf er voor de toekomst altijd weer iets te wensen over.
Zoals het er nu uit ziet heb ik uit een 2004 sloper ziezo de volgende delen:NCDR1100
GID-Scherm
CDC- Wisselaar
GPS antenne
DashboardkastjeNu moet ik deze delen eind van de maand gaan halen en kan ik evt kabels uit de auto halen. Weet iemand welke kabel ik dan juist moet hebben en welke juist niet? Zijn er bovendien nog dingen waar ik op moet letten of moet noteren van de auto?
Vincent
Daar komt het wel op neer ja, De verbranding loopt nu zo goed dat de warmte ontwikkeling lager is. Voor jouw betekend dit dus ook langer in de kou zitten.
Wat wil je dan precies weten. IK studeer autotechniek dus zou op al je vragen antwoord moeten hebben.
Over de Luchtmassameter. Je MAF. Mass Air Flow. Is een sensor die (Vaak) van een hittedraad is voorzien. Deze word verwarmd tot bv 100 graden boven de lucht temperatuur. (een andere sensor) De hoeveelheid lucht die door de MAF loopt koelt de draad af. De stroom naar de daar toe moet dus hoger worden om de draad op de 110 graden hogere temp te houden. Het MMS. weet dan de hoeveelheid lucht die de motor aan zuigt/erin blaast. Tevens kan/is deze meter een EGR controle.
is dus geen OEM of wel???
Maar alles achteraf inbouwen moet dus mogelijk zijn. de spullen tweedehands vinden is dus het lastigste waarschijndelijk
Dan kom ik op,
Cid Display
Radio unit zelf
Middenconsole.bovendien werkt de boardcomputer gewoon op het nieuwe scherm?
idd, en ik heb het ooit op een foto gezien. De stoel van een zafira-A zal qua rugleuning ook niet veel verschil hebben. In theorie zal een armsteun orgineel opel dus mogelijk moeten zijn. Toch zie je het maar weinig. Vandaar de vraag hier op het forum.
Het zou dus gewoon moeten passen. ik bestel toch een nieuwe dus lam zou hij nog niet zijn. Moet ik nog ergens op letten???
Deze eerste verbouwingen staan al op de agenda. niets spannends hoor. Ik heb via het forum een set OPC2 wilen aan kunnen komen en deze zullen op de auto gemonteerd worden samen met een opc-grill en een logo op de acherzijde. Foto’s volgen
-
AuteurBerichten